Aviseringar
Rensa alla

Vad fan är meningen med livet?


Det finns antagligen ingen mening, vem skulle bestämma den meningen liksom. Och varför vet ingen vad meningen är isåfall? Om det fanns en mening borde vi blivit informerande om den. Det är därför du måste skapa din egen mening, gör saker du tycker är kul och överlev så länge du kan.


   
SvaraCitera

Att livet är en väntan på döden går det ju knappast att förneka. Sedan finns det ju olika perspektiv att se igenom på det hela. Sluta ta det hela så seriöst - förstör inte ditt liv så gott du kan men var inte heller skräckslagen över att göra misstag under den lilla tiden du har. Själv ser jag på livet lite som ett spel, med början och slut och hela bunten - lite ansvarslöst kanske men jag har fanimej aldrig mått så bra som nu.


   
SvaraCitera

Har också känt som du i perioder. Det gäller att hitta saker som ger livet mening, saker som man mår bra av att göra.

Exakt vad det kan vara kan såklart variera från person till person. Det som ger mig mening är nog framförallt att göra saker som hjälper andra personer, och då har jag framförallt hjälpt till att lära ut saker (som handledare på universitet och hjälpt till på mattestuga).

Om du känner att det skulle kunna vara något för dig kan du ju alltid testa på något liknande (t.ex. läxhjälp eller annan form av volontärverksamhet). Annars får du helt enkelt fundera och prova på nya saker tills du hittar det som funkar för dig.


   
SvaraCitera

ha de fina sexet


   
SvaraCitera

Pysslingboi:
ha de fina sexet

Ingen vill ha mig! Gråter


   
SvaraCitera

Maymay:
Bilar är rätt så nice

Same


   
SvaraCitera

Få brevvänner så sitter du och pysslar varje dag och väntar på brev. Läs tidningar. 


   
SvaraCitera

widediaper:
bli lämnad och döGlatt skålande

Jag sa till pappa och mamma idag "vi måste förbereda oss om han dör nästa operation, kommer du få pensionspengar hur gör vi annars, men volontär får man inget av, förskolelärare behövs"

hihi. Rodnar svar tillbaka: "först får du tänka på ditt jobb" Ledsen


   
SvaraCitera