Aviseringar
Rensa alla

Vad fan gör man men kärlekssorgen?


Ämnesstartare

Vi var ihop i nästan 2 år. Vi är så otroligt lika på alla vis så ibland blir jag nästan häpen över hur lika vi tycker, säger och gör när det gäller i princip allt. Allt är perfekt på så vis. Vi har småbråkat lite då och då under förhållandet, men aldrig något allvarligt. Det var nu i våras det blev lite värre när det gällde bråken, dom blev allt oftare. Och så en kväll, blixt från klar himmel, så var hon otrogen och vi blev tvungna att göra slut. Vi gjorde slut i april.

En vecka efter att vi gjort slut så var hon med en annan kille igen, men egentligen är det inte min ensak men hur kan hon göra så? Killen hon hånglade upp har hon även sovit brevid och enligt facebook så umgås dom också.

Sedan dess har vi setts två gånger egentligen tre men en gång var så kort så den tycker jag inte räknas. Hon ignorerar mig faktiskt nu. Jag har skickat många mejl och sms till henne, jag får sällan svar. Hon har ringt en gång, då hon säger att hon ångrar mycket. En dag fick jag ett mejl där det stod att hon blir förkrossad av att tänka tanken på att se mig med någon annan. Hon verkade ångerfull.

Vi sågs väldigt mycket när vi var ihop och gjorde mycket tillsammans. Vi var väldigt kärleksfulla mot varandra tycker jag.
Jag lever i en depression nu kan man väl säga, har mycket svårt att släppa henne. Jag älskar henne fortfarande trots allt. Jag sitter bara vd datorn nu om dagarna för jag läser mycket som hjälper mig genom hjärtesorgen. Hon däremot går bara vidare, rycker i princip på axlarna och lägger upp inlägg på facebook typ om hur bra livet är.

Vi träffade för 2 veckor sen för att prata, jag lyckades stämma denna träff genom mejl. På plats kysstes vi, kramades, höll om varandra, höll hand och allt sånt där i flera timmar. Allt kändes bra. Som vanligt.

Men efteråt har jag fått ett mejl där hon säger att hon bara vill vara min vän, och därför fattar jag ingenting. Det som hände när vi träffades bara hände, menar hon. Ändå sa hon att hon fortfarande har känslor för mig.

Hon sa att hon vill vara min vän, men nu så ignorerar hon mig. Varför gör hon så?

Varför har hon förändrats på detta vis, hon som jag älskade över allt annat är nu en iskall människa?


   
Citera

Skit i henne hon är ju ändå ett as om det är som du säger.


   
SvaraCitera

Håller med ovanstående talare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt jag skrev har hänt och är sanning i mitt liv. Men jag är så förvirrad. Hon säger att hon vill vara min vän, men när jag har försökt nå henne de senaste 2-3 veckorna totalignorerar hon mig. Jag vill bara snacka med henne om hur hon vill att våran kontakt till varandra ska se ut i framtiden. Vad fan vill hon och varför ignorerar hon mig..? Har hon någon annan kanske?


   
SvaraCitera

VVikingen:

Jag vill bara snacka med henne om hur hon vill att våran kontakt till varandra ska se ut i framtiden.

Gå hem till henne och knacka på och be henne förklara, inte för att det skulle tjäna något till att ha en vän som beter sig så men...


   
SvaraCitera

VVikingen:

Vad fan vill hon och varför ignorerar hon mig..? Har hon någon annan kanske?

Hon leker bara med dig, jag tror inte hon själv vet vad hon vill. För ditt eget bästa: Bryt kontakten med henne. Du kommer bara må ännu sämre om du fortsätter spela efter hennes regler.


   
SvaraCitera

läste "kärleksorganen".........[bigsmile]


   
SvaraCitera

Hon kan antagligen inte säga det till dig, att hon inte vill ha kontakt med dig. Därför säger hon en sak men gör en annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Gå hem till henne och knacka på och be henne förklara, inte för att det skulle tjäna något till att ha en vän som beter sig så men...

Jag skulle gärna vilja göra det men det skulle kännas jäkligt konstigt, hon skulle troligtvis bli arg också..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det som retar mig är ju att hon inte verkar bry sig efter 2 år (fast att hon var och är en lugn person som man aldrig trodde skulle va otrogen) och att hon bara tror att hon kan bete sig svinaktigt, sticka utan en förklaring och sedan ignorera mig.


   
SvaraCitera

VVikingen:

Jag skulle gärna vilja göra det men det skulle kännas jäkligt konstigt, hon skulle troligtvis bli arg också..

Vem fan bryr sig? Då får du ju svart på vitt vilket svin hon är.


   
SvaraCitera

Människor förändras. Det bara är så. Och man förstår inte alltid varför. Du måste gå vidare, på något sätt, hur svårt det än är. Försök att tro på dig själv, på att du klarar det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

Människor förändras. Det bara är så. Och man förstår inte alltid varför. Du måste gå vidare, på något sätt, hur svårt det än är. Försök att tro på dig själv, på att du klarar det.

Ja det är tydligen så. Men det känns ju sjukt att hon förändrades över en dag, i princip. Ena kvällen är det vi och hon säger att hon älskar mig. Sedan tar det åt andra hållet, otrohet, och hon kastar sig över en annan kille det första hon gör när hon är singel.

Det känns så himla ruttet. När vi har varit tillsammans sjukt mycket i två år och jag trodde att jag visste vem hon var, trodde att jag kunde henne utan till och samma sak att hon visste vem jag är. Men icke.. [sad]


   
SvaraCitera

VVikingen:

Men det känns ju sjukt att hon förändrades över en dag, i princip.

Ja, det är klart. Man får nog bara acceptera det, att man inte förstår. Men man vill ju förstå, jag vet det.

Jag hoppas att du kan gå vidare, och att du kan ta snart. du ska få lite kärlek av mej:)<3 kram


   
SvaraCitera

Lev ditt liv och inte hennes. Försök göra saker och radera henne från ditt liv just nu. När du har kommit över henne kan du försöka bli vän med henne igen. Det blir bara jobbigt för dig att vara olycklig kär i någon som försöker gå vidare ifrån dig. Hon glädjer sig bara över att du fortfarande bryr dig om henne. Var stark! En partner är bara till för att komplettera dina egenskaper och förstärka dig själv, inte fylla några tomrum, ersätta något eller göra ditt liv bättre.

Sluta överanaylysera och gör saker du tycker är roligt, sysselsätt dig ofta och gör sådant du älskar. Försök gå vidare! Livet är kort så sluta noja och älta nu.


   
SvaraCitera