Aviseringar
Rensa alla

Vad fan gör man men kärlekssorgen?


Ämnesstartare

Tack för det svaret! Jag har tagit bort det mesta som påminner om henne, så nu är det bara hjärnan som håller på.

Men jag måste säga - det är förjävligt att det skulle sluta på detta viset. Att man inte ska kunna kommunicera med den person som jag känner mest på denna jord. Vi har haft daglig kontakt i 2 år och nu ska vi vara utan kontakt i 2 år. Det är verkligen surt. Jag vill inte glida ifrån denna bruden för hon har verkligen förändrat mitt liv, men det verkar som det inte finns någon annan utväg.

Det är lättare sagt än gjort, det vet jag. Men jag ska ändå försöka att tänka på annat och inte kontakta henne. Det kommer bli hårt men det går nog.. "/


   
SvaraCitera

VVikingen:

Att man inte ska kunna kommunicera med den person som jag känner mest på denna jord. Vi har haft daglig kontakt i 2 år och nu ska vi vara utan kontakt i 2 år.

Been there, done that. Jag och mitt ex gjorde slut för fyra månader sedan och vi var ihop i 18 månader. Det är riktigt jobbigt att bryta vanor och man får lätt separationsångest och blir desperat efter kontakt. Det är en vanesak i huvudet att kunna ha det eftersom man har haft det så länge.

Du har tänkt på henne i två års tid nästan HELA tiden och det är svårt att bryta en sådan vana eftersom hjärnan är formbar. Men det är just det också som blir din räddning, att hjärnan är formbar. Ju oftare du börjar tänka på annat än henne desto oftare kommer hjärnan att "välja" dessa tankar. Tillslut kommer du att glömma henne och även tappa känslorna. Så börja gå ut och göra saker du älskar, träffa nya personer och forma om din hjärna där inte hon finns till. Det går inte på en dag (jag kämpar fortfarande med detta) men det blir bättre och bättre! Kom ihåg, "Don't give up, the beginning is always the hardest" Du är starkare än vad du tror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag försöker tänka på annat / göra annat så att jag ska undvika att bli så deprimerad. Men hela tiden finns hon kvar, visst det är ju ganska självklart. Jag vill gärna vara den som tänker "äh, det finns tusentals andra tjejer" och bara skita i henne, men fan det är svåårt.
I två år daglig kontakt, och jag har såklart varit med henne mycket. Förutom de två åren vi har varit tillsammans så har jag känt henne sedan 2005-2006. Så hon har varit i mitt liv länge. Därför är det så svårt att gå vidare. Ännu svårare att hon aldrig hör av sig, vilket känns som att hon går vidare jättebra och klarar sig hur bra som helst utan mig..


   
SvaraCitera

VVikingen:

Jag försöker tänka på annat / göra annat så att jag ska undvika att bli så deprimerad.

Det är bra, fortsätt så trots att det är svårt!

VVikingen:

ag vill gärna vara den som tänker "äh, det finns tusentals andra tjejer" och bara skita i henne, men fan det är svåårt.

Ja, det är svårt för mig med. Tyckte verkligen att mitt ex var tjejen i mitt liv! Hon passade mig perfekt. Men alla har sina nackdelar också, fokusera på dem istället för allt som var bra, iaf just nu. Det hjälper mig.

VVikingen:

två år daglig kontakt, och jag har såklart varit med henne mycket. Förutom de två åren vi har varit tillsammans så har jag känt henne sedan 2005-2006. Så hon har varit i mitt liv länge.

Jag har känt mitt ex sedan 2008 då jag började i samma skola som henne. Men trots detta så får man inte fastna i dessa tankar. Visst du har känt henne länge, ni vet allt om varandra och hon har varit den viktigaste personen i ditt liv. Men nu är det dags att släppa taget och låta andra komma in, försök låta hjärnan tänka på annat och se alltid positivt på saker och ting.

VVikingen:

Ännu svårare att hon aldrig hör av sig, vilket känns som att hon går vidare jättebra och klarar sig hur bra som helst utan mig..

Sluta vänta på det, livet är alldeles för kort för att vänta på något som aldrig kommer att komma! Lev ditt liv nu - utan henne. Sluta jämföra dig med henne, ni är två olika individer. Det gick fort för henne, det behöver inte gå fort för dig. Låt det ta sin tid men försök repa dig så fort som möjligt och gör saker du älskar istället och var med kompisar. Tiden läker alla sår och det är dags för dig att lära dig livet stora gåta: Älska, glömma och förlåta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maximilliam:

Sluta vänta på det, livet är alldeles för kort för att vänta på något som aldrig kommer att komma! Lev ditt liv nu - utan henne. Sluta jämföra dig med henne, ni är två olika individer. Det gick fort för henne, det behöver inte gå fort för dig. Låt det ta sin tid men försök repa dig så fort som möjligt och gör saker du älskar istället och var med kompisar. Tiden läker alla sår och det är dags för dig att lära dig livet stora gåta: Älska, glömma och förlåta!

Tack för de orden och att du förstår. Den betyder faktiskt mycket med goda råd och det gör mig starkare. [smile]
Jag ska verkligen fokusera på att inte kontakta henne, och med tiden kommer hon att försvinna ur mina tankar. Klart att hon kommer finnas kvar men kanske inte på det viset att jag tänker på henne varje sekund, så som jag gör nu.
Helst av allt skulle jag vilja snacka med henne igen, men vill hon inte så går det inte. Och då kan jag inget göra. Då får jag bara, som du säger, förlåta och glömma.
Tiden får läka detta sår.


   
SvaraCitera

trodde det stod kärleksorganen [blush]


   
SvaraCitera

Låt det brinna tills det brunnit ut. Elda på med alla känslor du kan så att du lättare kan gå vidare sedan.

Ang. att hon kan gå vidare så fort - tror inte att hon gjort det riktigt. Det beror visserligen på vilken slags människa hon är och vad exakt hon kände för dig, men hon kanske är en sådan som i känslomässigt förvirrade situationer stänger av känslorna lite, eller inte låter dem påverka henne förmycket. Antingen detta eller att hon försöker kompensera, låtsas att allt ärbra och roligt i hopp om att det kanske faktiskt kommer att bli så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

trodde det stod kärleksorganen

Hehe det verkar flera som gjort det,

Miceparade:

Låt det brinna tills det brunnit ut. Elda på med alla känslor du kan så att du lättare kan gå vidare sedan.

Ang. att hon kan gå vidare så fort - tror inte att hon gjort det riktigt. Det beror visserligen på vilken slags människa hon är och vad exakt hon kände för dig, men hon kanske är en sådan som i känslomässigt förvirrade situationer stänger av känslorna lite, eller inte låter dem påverka henne förmycket. Antingen detta eller att hon försöker kompensera, låtsas att allt ärbra och roligt i hopp om att det kanske faktiskt kommer att bli så.

Sant det du säger, man funderar ju mycket om det verkligen är så att hon går vidare så enkelt, eller om det är en "falsk fasad" att hon mår bra.
Det som gör mig förvirrad är att hon visade och gav mig mycket kärlek och omsorg liksom när vi var tillsammans, nu verkar hon ju helt kall och bara stänger av mig. Det gör mig så förvirrad, känner mig lurad på något sätt.


   
SvaraCitera

har ej läst allt, men det finns alltid bara ett svar:

sörj, inse att det finns andra som är bättre, gör roliga saker, stressa inte


   
SvaraCitera

VVikingen:

Tack för de orden och att du förstår. Den betyder faktiskt mycket med goda råd och det gör mig starkare.

Det är lugnt och jag vill bara hjälpa till. Ta till dig råden bara, det kan bli din räddning. Även fast det kanske är jobbigt nu så vet man aldrig vad som väntar runt hörnet.

VVikingen:

Jag ska verkligen fokusera på att inte kontakta henne, och med tiden kommer hon att försvinna ur mina tankar. Klart att hon kommer finnas kvar men kanske inte på det viset att jag tänker på henne varje sekund, så som jag gör nu.

Såklart kommer hon finnas kvar i dina tankar men allt som tiden går så kommer hon försvinna sakta men säkert. Du måste bara låta henne göra det också. Du måste släppa taget och gå vidare.

VVikingen:

Helst av allt skulle jag vilja snacka med henne igen, men vill hon inte så går det inte. Och då kan jag inget göra. Då får jag bara, som du säger, förlåta och glömma.
Tiden får läka detta sår.

Jag och mitt ex gjorde slut via sms eftersom vi båda var påväg till olika skidtävlingar. Tyckte det var väldigt dåligt eftersom vi ändå hade varit ihop i 18 månader. Det fulaste var att hon fick slut på batteri på sin telefon så själva "göra slutandet" skedde på hennes lilla systers telefon.

Jag har vilja träffas efter det här och verkligen tala ut men det vill inte hon. Jag har accepterat att hon inte vill och nu försöker jag gå vidare med mitt. Så ja, mitt ex vill inte heller snacka. Hon är iskall och vill inte veta av mig heller trots all tid vi spenderade tillsammans. Vi sitter faktiskt lite i samma båt du och jag, så jag vet exakt hur du känner. Men det är bara att följa dessa råden jag gett dig (som jag själv även följer) för att kunna gå vidare.


   
SvaraCitera
time
 time

Nu vet jag inte vems beslut det var att göra slut, det låter som om det var hon som ville det(?) och det är klart att känslorna inte försvinner efter två år, tro inte det. Min första pojkvän gjorde likadant, stängde av, ignorerade, och långt efteråt erkände han att det var för att lägga ett avstånd mellan oss, för han älskade fortfarande mig men kände helt enkelt inte att han kunde vara tillsammans med mig längre.

Att hon strular med någon annan väldigt kort efter att ni gjort slut behöver inte heller betyda att hon har kommit över dig och att hon har ljugit på något sätt, men människor är olika och vissa behöver en slags fysisk bekräftelse, speciellt om de går igenom något tufft och traumatiskt. De få gånger jag varit nybliven singel har jag hånglat och kramat alla villiga bara för att bedöva de jobbiga känslorna, hångel och låtsaskärlek blev som ett substitut för knark eller något annat som hade kunnat "dämpa".

Jag är helt övertygad om att hon kommer vilja prata med dig efter ett tag, men är det så att hon lägger upp en iskall fasad mot dig har det ingenting med dig som person att göra, hon försöker förmodligen bara komma över dig fort. Dock kommer det inte vara så för alltid, för relationer löser sig alltid bäst genom att föra en öppen dialog. Ge henne lite tid och försök att aktivera dig, sitt inte hemma utan gå ut och ha så roligt du bara kan. Jag vet att det är svårt, men det är det bästa du kan göra för att lindra hjärtesorgen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Nu vet jag inte vems beslut det var att göra slut, det låter som om det var hon som ville det(?) och det är klart att känslorna inte försvinner efter två år, tro inte det. Min första pojkvän gjorde likadant, stängde av, ignorerade, och långt efteråt erkände han att det var för att lägga ett avstånd mellan oss, för han älskade fortfarande mig men kände helt enkelt inte att han kunde vara tillsammans med mig längre.

Det var väl lite ett gemensamt beslut att göra slut, lite otydligt faktiskt, vi bara gled ifrån varandra på några dagar lixom pga. att hon varit otrogen. Men jag känner att i och med att hon var otrogen så var det hon som ville se ett slut på oss. Men det var jag som framförde att vi inte kan vara tillsammans om jag inte ska kunna lita på henne när hon är ute och roar sig. Sen vet jag inte vad som hände, hon ignorerar mig för det mesta nu sedan april..


   
SvaraCitera
time
 time

VVikingen:

Men jag känner att i och med att hon var otrogen så var det hon som ville se ett slut på oss.

Ja, förmodligen. Eller så ville hon äta kakan och ha den kvar samtidigt. Jag skulle nog säga att otrohet oftare händer när man på något sätt är missnöjd med förhållandet, hellre än att man gör det bara för att man är kåt. Fast det kan ju förstås vara lite dumdristighet på fyllan.

Förstår att det är tufft att hon ignorerar dig, men jag tror som sagt att det bara är en fas och när känslorna inte ligger och bubblar vid ytan längre så kommer ni kunna reda ut det ni behöver ha rett ut.


   
SvaraCitera

hoppas på det bästa har du tur blir du inte besatt i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Ja, förmodligen. Eller så ville hon äta kakan och ha den kvar samtidigt.

Troligtvis var det så, kärlek, förhållande och trygghet med mig men otrohet=häftigt,spänning. Hon berättade inte förens efter 2 månader efter vårat slut heller.

OF 5:

hoppas på det bästa har du tur blir du inte besatt i alla fall.

Besatt/stalker kommer jag aldrig bli men ibland känns det nästan så när jag har så svårt att släppa henne. [sad]


   
SvaraCitera