Aviseringar
Rensa alla

Vad fan ska jag göra?


Ämnesstartare

Haha okej. Jag lovade mig själv att inte berätta något för alla er, för jag har själv suttit och små skrattat åt andras problem. Men jag ger det en chans, och jag hoppas någon haft/har samma problem som jag.

Jag är 19 år (tjej) och jag kan fan inte ha ett förhållande. Det är den där kittlande känslan innan man blir tillsammans som jag gillar. Jag antar att jag är kär i kärleken. I vilket fall så har jag haft 3 förhållanden i mitt liv. Inget har varat i mer än ett halv år för att jag lessnar (ja..jag vet)

Och nu till mitt problem
Nu har jag en pojkvän igen. Vi har nu varit tillsammans i 3 månader. Och han tycker om mig jätte mycket. Han var nära på att säga "jag älskar dig" Men jag sa "NEJ sluta" innan han sa något.. Men nu vet jag iallafall att han gör det och det får mig att må ännu sämre. För att:

1. Jag är inte sexuellt attraherande av honom
2. Jag känner inte "YES nu kommer min pojkvän" längre
3. Jag känner inga behov med att ha "närkontakt" med honom..alls..

Han är jävligt snäll, underbar och väldigt omtänksam. Och jag tycker om honom, men inte lika mycket som han tycker om mig. Så jag har börjat tvivla om ens vårat förhållande är något att "go for". Men jag HATAR att "göra slut" eller något i den stilen. Jag vill inte att han ska bli ledsen. Så jag funderar på att ligga lågt ett tag. Vi kan dock inte ses på ca: två månader för han ska åka bort.

Och nu då jag läste igenom detta så ser jag hur patetiskt det låter. Och att alla kommer skriva "gör slut då?". Jävla fan vad detta är svårt.

Jag antar att jag behöver en man.. för mina pojkvänner har alltid varit yngre än mig! haha..


   
Citera

syndicate:

Jag antar att jag behöver en man..

[y]


   
SvaraCitera

Så töntigt att ha förhållanden bara för att ha förhållanden... gör slut.


   
SvaraCitera

Hm, jag tänker inte direkt skriva att du ska göra slut. Men.. Brukar det bli bättre med tiden? I dina tidigare förhållanden, har det bara blivit värre när du väl börjat tröttna på dem eller går det upp och ner?

Tror du att du kommer tycka att han är mer attraktiv om två månader, mer intressant, gilla honom som pojkvän igen? För ok, det är skitjobbigt att göra slut, men om det inte finns något hopp är det kanske bättre att göra det nu än om några månader när han antagligen gillar dig ännu mer och kommer bli ännu mer sårad.


   
SvaraCitera

syndicate:

Och att alla kommer skriva "gör slut då?".

Nej, det kommer jag inte skriva[smile]

Jag förstår att det inte är lätt att göra slut. Du vill inte såra honom.
Men är det verkligen ett förhållande du vill ha? Jag tycker inte att det verkar som det. Du kanske vill ha ett "öppet förhållande" som man kan komma och gå lite som man vill i? Det är inget fel med det, men isf ska man inte ha ett seriöst förhållande med en person som tror att han är "the one and only".

Det kanske är så att den där förälskelsen har gått över också. Den där pirrande känslan i magen när man är kär. Det där övergår ju i något annat sen. Du säger själv att du är kär i kärleken. När jag läser det du har skrivit verkar det som att du inte vill vara "fast" med en och samma person en längre tid.


   
SvaraCitera

syndicate, den bild jag får är att du antagligen kanske inte är helt "mogen" för ett riktigt förhållande ännu. Du är ju trots allt bara 19 år, alltså väldigt ung fortfarande. Jag tycker inte man ska börja bekymra sig om förhållanden så mycket redan i den åldern.

Många jag känner i min närhet verkar det vara samma sak för i tonåren, deras pojk/flick-vänner kommer och går. Dock förstår jag om du är runt 25-30 och inte får till ett bra förhållande.

Jag själv känner att jag själv inte skulle vara mogen för ett seriöst förhållande, och jag är 22 år (snart 23). Jag kommer nog vänta med förhållande tills jag är 25+.


   
SvaraCitera

What Angelize said.


   
SvaraCitera

Jag tror att du tänker för mycket, vilket nog beror på att du inte är redo för ett förhållande. Men gillar du honom inte så gör slut då (även om det är svårt), men ta dig i kragen och bli inte tillsammans med människor som du bara är kär i för stunden. Det känns som att du bara vill ha ett förhållande för förhållandets skull och bara tar första bästa som du blir lite intresserad av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

start all over again:

När jag läser det du har skrivit verkar det som att du inte vill vara "fast" med en och samma person en längre tid.

Ja det är faktiskt sant. Jag känner mig fast. Och jag känner själv att jag är en singeltjej. Men jag vill så jävla gärna ha ett stadigt förhållande men icket..det går fan inte.

youmademe:

Det känns som att du bara vill ha ett förhållande för förhållandets skull och bara tar första bästa som du blir lite intresserad av.

Ja där har du en poäng.


   
SvaraCitera

gör slut


   
SvaraCitera

Sexar ni ofta!? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Sexar ni ofta!?

typ två gånger på två månader 😉 hahahah. Seriöst vad är det för fel. Han borde ju ändå fatta vinken då jag inte är lika "kelig" längre. Och jag känner värsta pressen på mig hela tiden då han säger hur mycket han tycker om mig och blabla.. och att han är less på att det bara är han som pussar mig och jag aldrig han.

Kan inte fatta att han kan tycka om mig då jag är så känslokall (på det sättet). less jag blir.


   
SvaraCitera

syndicate:

Och jag känner värsta pressen på mig hela tiden då han säger hur mycket han tycker om mig och blabla..

Berätta hela den här situationen för honom, ni löser det nog på något vis.
[y]


   
SvaraCitera

syndicate:

Kan inte fatta att han kan tycka om mig då jag är så känslokall (på det sättet). less jag blir.

tror den grejen gör ondare och värre än om du skulle göra slut direkt. då skulle han kunna ~sörja och gå vidare typ, istället för, som jag antar att han gör nu, gå runt i ovisshet med oro typ


   
SvaraCitera

syndicate:

Kan inte fatta att han kan tycka om mig då jag är så känslokall (på det sättet). less jag blir.

Det kanske därför det är bättre att göra slut så snabbt som möjligt när du ändå känner så, så det blir snabbare gjort och han inte blir mer sårad. Man kan ju inte vara tillsammans med nån som man inte ens vill pussa.


   
SvaraCitera