Aviseringar
Rensa alla

Vad fan ska jag göra? 🙁


Ämnesstartare

Asså allt känns bara hopplöst 🙁 orkar inte visa mina känslor och ingen skulle ändå inte bry sig.. Jag har försökt 🙁 vill bara försvinna 🙁


   
Citera
Bell
 Bell

Vad är det som känns värst just nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt 🙁


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

När allt känns hopplöst kan det vara bra att, för sig själv, precisera vad det är man känner. Skriv en lista med vad som känns jobbigt. Bara att se det på papper kan ta bort det lite från dig själv som person och från kroppen liksom. Hälften av tyngden tycker jag försvinner av att prata med någon också, har du någon? Det kan vara skönt att bara få säga vad man känner och när man hör sina egna ord tycker jag man får lite perspektiv på det. Nu beror ju allt detta på ifall du har akuta problem eller inte. Om du har det måste du ta kontakt med någon professionell att prata med, kurator på skolan kanske? Är det lite mer allmänna, diffusa problem så råder jag dig att precisera dem, berätta dem för någon annan och sedan skriva upp vad du skulle kunna göra åt saken eller om du ens ska göra något. Ibland kan ju "göra något åt" vara typ att försöka ändra inställning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså hela mitt liv består typ av, självskadebeteende, självhat och självmordsförsök.. 🙁 men jag vet då inte varför eller kanske jo.. Men allt är bara jobbigt 🙁 Jag har svårt att visa det för andra och när jag försökt, bryr de sig knappt.. Pratar med en psykolog som vet allt, men hon bryr sig inte 🙁 vill bara försvinna till andra sidan eller något 🙁 bara kunna känna lycka och ändå få "älska" mig själv, känna att jag ör värd något.. Ingen idé att ens försöka längre 🙁


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Om du redan har en psykolog, men som du inte trivs med så byt. det kan behövas att du pratar med många innan du hittar någon som du klickar med och får ut något vettigt av.. tyvärr. Men försök hitta lite kraft att göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har försökt 🙁 hon jag har nu är bra, men det tar mig inte på allvar 🙁 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Makemestroonger:
Har försökt 🙁 hon jag har nu är bra, men det tar mig inte på allvar 🙁 

Du får försöka igen Ledsen Det är så mycket bättre om du hittar den energin än ger upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt är meningslöst 🙁


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Det kan kännas så ibland, ganska ofta till och med. men det är då vi växer. Tycker ändå du ska försöka byta. och försöka hitta något att sysselsätta dig med när det känns som värst. om det så är att skriva av dig eller göra någon aktivitet gör inget, Bara en får något nytt att tänka på. Meningslöst är det inte.


   
SvaraCitera

Ring eller chatta med tjejjouren, dom är bra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
Ring eller chatta med tjejjouren, dom är bra. 

Tack 🙂


   
SvaraCitera

Känner igen mig i dig, känner exakt vad du känner för tillfället. Det är asjobbigt att må såhär. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åå vad tråkigt 🙁

D4nne21:
Känner igen mig i dig, känner exakt vad du känner för tillfället. Det är asjobbigt att må såhär. 


   
SvaraCitera

Ja, jag vet inte vad som hände med mitt liv. För bara 1 år sedan så gick det bra i skolan, hade många vänner och allt var jätte bra. Men sen slutade jag bara att gå till skolan vet inte varför men jag blev bara deprimerad och jag kände att jag inte ville ha krav på att vara social och nu har jag inga vänner, inga betyg och ingen framtid. Jag känner mig så ensam, livslusten har försvunnit 


   
SvaraCitera