Aviseringar
Rensa alla

Vad fan ska man rösta på i höst?


Ämnesstartare

Har sista tiden blivit lite mer intresserad av politik, men har ingen anning vad jag ska lägga min röst på.
Har tidigare starkt varit för mångkultur osv, men har starkt börjat tveka på det den sista tiden. Har läst allt för mycket skit om våra kära "nysvenskar" och förmodligen skaffat mig fördomar tyvärr ;/
Men samtidigt så vill jag inte rösta på Sd, varför vet jag inte men dom verkar inte bra. Social demokraterna vill jag ej rösta på då dom inte verkar ha något bra alls.

Jag behöver bli inspirerad. Alla partier har alltid något jag tycker är galet eller inte håller med om, vilket gör det svårt.

Funderar nästan på att skippa att rösta då allt känns som samma skit när det väl kommer till kritan.

Så vad ska ni rösta på och varför?


   
Citera

miljö


   
SvaraCitera

samma skit allihop, så inget


   
SvaraCitera

SD är det enda rätta.


   
SvaraCitera

Kan vi inte starta ett "eget" nytt parti? Alliansen verkar ju många missnöjda med. Likaså med den "röd-gröna röran". Sverigedemokraterna verkar ju bara ha ett ämne på dagordningen o likaså Piratpartiet. Så vad Sverige skulle behöva vore ett nytt parti som INTE är "blockstämplat".

Alla partier idag sitter ju bara o käftar i mun på varandra o säger vad som är fel på alla andra men de säger sällan rakt ut vad de själva vill.

Behöver jag tillägga att jag också är jävligt missnöjd med den massinvandring som skett de senaste 10 åren. [sad]

NY POLITIK BEHÖVS!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jakaerstark:

Funderar nästan på att skippa att rösta då allt känns som samma skit när det väl kommer till kritan.

Jo just det jag tänker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

NY POLITIK BEHÖVS!

Håller med om allt du skrev. Känns som en jävla pajkastning alltihop och ingen vågar säga något och stå för det, ett jävla drabbel alltihop!


   
SvaraCitera

jakaerstark:

Håller med om allt du skrev. Känns som en jävla pajkastning alltihop och ingen vågar säga något och stå för det, ett jävla drabbel alltihop!

Det tror jag dessutom är en bidragande orsak till alla blankröster o soffliggare, tyvärr. Jag menar, att rösta borde ju arrangera ALLA. Men om folk tappar förtroendet för (sina) politiker så är ju inte det bra. Det är ju i ett demokratiskt samhälle en väldigt stor risk.

Sedan kan man ju misstänka som någon sa för ett antal år sedan... alla politiska val är egentligen bara ett spel för gallerierna! [sad]


   
SvaraCitera

folkpartiet

Dold text: om det inte är så att minskad invandring är viktigt för dig, isf borde du välja ett annat parti då folkpartiet vill ha rätt öppna gränser. fläskar på emd källa här http://folkpartiet.se/FPTemplates/QuickFacts.aspx?id=20483&pID=98548


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jakaerstark:

Så vad ska ni rösta på och varför?

Du talar inte om vad du tycker i någon fråga annat än att du eventuellt är lite tveksam till invandringen men inte vill rösta på SD. Du måste nog berätta mer om dina åsikter för att folk ska kunna komma med förslag.

Hur ser du tex på skola, arbetsmarknad, möjligheten att själv ansvara för de pengar man jobbar ihop, sjukvård, företagande osv osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

NY POLITIK BEHÖVS!

Ja ett liberalt alternativ i riksdagen vore underbart!


   
SvaraCitera

Gentlemannen:

Ja ett liberalt alternativ i riksdagen vore underbart!

Ett alternativ som står för vad dem säger att dem står för vore också trevligt.


   
SvaraCitera

SD.


   
SvaraCitera

(V), i brist på annat bättre riksdagsparti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Ett alternativ som står för vad dem säger att dem står för vore också trevligt.

Om jag inte minns helt fel så har det gjorts forskning på området som faktiskt visar att de som styrt landet oavsett vilka de varit i regel varit väldigt bra på att infria sina vallöften.


   
SvaraCitera