Aviseringar
Rensa alla

Vad får du för resultat?


Ämnesstartare

Hej, 

finns en bra webbaserad iq test som jag ville kolla med er vad ni får. Den är mycket bättre och pålitligare än Mensas online test. 

skriv nedan resultatet som ni får.

till länken:

https://zollysite.com/iqtests/oldschool/matrix/index.htm


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

jag som precis vaknat upp, jag kommer få iq 0


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det är tidspress. klarar inte av det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet redan mitt resultat, behöver inte göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:
nej det är tidspress. klarar inte av det

Det är rätt enkla uppgifter och man bör ha tid över när man är klar med alla uppgifter.

Inte Jung:
vet redan mitt resultat, behöver inte göra

Man får olika beroende på olika tester. Och appropå att du vet ditt resultat så vore det bra om du kunde jämföra med denna test och säga skillnaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbster:

Det är rätt enkla uppgifter och man bör ha tid över när man är klar med alla uppgifter.

men tidspressning klarar jag inte av. spelar ingen roll om det ska vara tid, jag tänker inte göra den pga det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbster:

Det är rätt enkla uppgifter och man bör ha tid över när man är klar med alla uppgifter.

Man får olika beroende på olika tester. Och appropå att du vet ditt resultat så vore det bra om du kunde jämföra med denna test och säga skillnaden.

Orkar inte 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Första försöket 137 (24) rätt på morgonen. Jag skippade några uppgifter för jag orkade inte med dem. Hade dock mycket tid över

andra försöket vid lunch 149 (28) rätt detta är mer likt mina resultat då jag ligger runt 150. Hade mycket tid över när alla uppgifter vad klara. Gjorde dock alla uppgifter utan större svårigheter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbster:
Första försöket 137 (24) rätt på morgonen. Jag skippade några uppgifter för jag orkade inte med dem. Hade dock mycket tid över

andra försöket vid lunch 149 (28) rätt detta är mer likt mina resultat då jag ligger runt 150. Hade mycket tid över när alla uppgifter vad klara. Gjorde dock alla uppgifter utan större svårigheter

Om man gör tester om och om så lär man sig att svara på specifika tester och resultatet säger ingenting 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:

Om man gör tester om och om så lär man sig att svara på specifika tester och resultatet säger ingenting 

Ja det stämmer, men om jag gör max 2 gånger tycker jag inte det är stor grej med det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbster:

Ja det stämmer, men om jag gör max 2 gånger tycker jag inte det är stor grej med det. 

2 gånger samma dag är ändå för tätt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:

2 gånger samma dag är ändå för tätt 

+-5 punkter sak samma. Tycker det är ingen stor skillnad så länge man gör max 2 gånger.

om man gör med lång väntetid så spelar det ingen roll om man gör 2 gånger. Då kan man lika gärna göra ett nytt annat test.

ville se om jag klarade göra uppgifterna jag skippade eller inte kunde och insåg korrekta logiska slutsatser


   
SvaraCitera

Ett tips, ta inte resultatet på allvar. Om man vill få ett rikigt resultat är det bättre att göra ett test på Mensa som är  en förening för hög iq. Testet du länkade saknar grundvärdighet för t.ex ordning på figurerna är otydligt. Vilket i sin tur påverkar mönstret man letar efter.
Mensa böcker finns dessutom ute, man kan köpa dem och svarsförmuläret är inte alls lik de på länken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
Ett tips, ta inte resultatet på allvar. Om man vill få ett rikigt resultat är det bättre att göra ett test på Mensa som är  en förening för hög iq. Testet du länkade saknar grundvärdighet för t.ex ordning på figurerna är otydligt. Vilket i sin tur påverkar mönstret man letar efter.
Mensa böcker finns dessutom ute, man kan köpa dem och svarsförmuläret är inte alls lik de på länken.

Ordningen är otydligt? Menar du att de är svåra att förstå? Det är syftet med testen. 

tycker snarare Mensas tester är oseriösa. De mäter max 135 samt att de är extremt enkla att man lätt gör fel


   
SvaraCitera

Webbster:

Ordningen är otydligt? Menar du att de är svåra att förstå? Det är syftet med testen. 

tycker snarare Mensas tester är oseriösa. De mäter max 135 samt att de är extremt enkla att man lätt gör fel

Mensa är en internationell förening och baserad på fakta och erfarenheter, bör man lita mer på ett mensa resultat än ett random test på nätet. 
Gällande ordningen ska jag säga att, det är inte mening med testet att lägga tid på att förstå ordningen utan hitta ett mönster, för beroende på ordningen kan man hitta olika mönster och det betyder inte att det är fel, utan så länge man kan resonera varför, har man rätt. Det ska inte vara så "egentligen" utan det ska finnas ett rätt svar som man kan hitta om figurerna står på rätt ordning.
Jag kan förstå att eftersom att du fick ett bra resultat vill du försvara testet, jag fick 30/30 och däför tycker jag att nånting är fel. 


   
SvaraCitera