Aviseringar
Rensa alla

Vad får man ha på sig i klassrummet?


Ämnesstartare

I skolan där jag går får man inte ha keps, luva, mössa osv i klassrummet för att det är "ouppfostrat". jag själv brukar ALLTID ha keps, luva eller både och. och det är min stil, som att tvinga tjejer att tvätta av sig sminket. En gång när vi hade vikarie vart jag utslängd för att jag hade ringar på mig, och då bad hon mig att ta av dom vilket jag vägrade. när jag frågade varför fick jag heller inget svar.  

vad får man ha i klassrummet? vill lärarna att man ska vara naken eller?

jag förstår att man inte kan ha precis vad som helst som t.ex. ku klux klan dräkt eller liknade men keps och sånt är ju bara löjligt 

j


   
Citera

vi får ha på oss keps, luva o sånt. skitlöjligt att man inte får i vissa skolor? :S lärarna tkr inte att det stör deras undervisning o det

 


   
SvaraCitera

Det sjukaste är ju dock lärarnas dubbelmoral. De som förbjuder keps/mössa men samtidigt tillåter slöja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

siceps :
vi får ha på oss keps, luva o sånt. skitlöjligt att man inte får i vissa skolor? :S lärarna tkr inte att det stör deras undervisning o det 

ja det enda som stör undervisningen är ju att lärarna ska tjata om att vi är ouppfostrade och att luva, keps osv. är ett uteplagg


   
SvaraCitera

Vi får ha huvudbonader men inte skor 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Federal Agent:
Det sjukaste är ju dock lärarnas dubbelmoral. De som förbjuder keps/mössa men samtidigt tillåter slöja.

ja men dom blir väll anmälda för hmf eller liknande , om inte annat får dom den den slöjbärandes 25 bröder efter sig när dom ska gå till affären


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:
Vi får ha huvudbonader men inte skor 

haha, va? sjukt :0


   
SvaraCitera

 Kläder.


   
SvaraCitera

Federal Agent:
Det sjukaste är ju dock lärarnas dubbelmoral. De som förbjuder keps/mössa men samtidigt tillåter slöja.

Slöjor döljer ej ansiktet när du böjer dig ned eller är ngt folk sitter och pillar med.

Slängde hn ut dig för att du hade ringar på fingrarna? Då måste du ju ha hållit på med dem.

Jävla trams att ha på sig luvor, mössor och kepsar inomhus. Sitt och svetta upp era huvuden och hår hemma om ni vill men det är  störande i sällskap av andra. Ser dumt ut också.


   
SvaraCitera

Zerafina:
Vi får ha huvudbonader men inte skor 

vilken årskurs går du i?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

tycker att det är ett oskick... lite som att inte hålla upp dörren och annat som inte längre anses bra. Men inte tvingar jag någon att ändra sig för det.


   
SvaraCitera

kuddenärmjuk:

haha, va? sjukt :0

Mm lite konstigt faktiskt, lärarna har skor men inga andra 

isola:

vilken årskurs går du i?

8an, är skoförbud för alla årskurser t.o.m nian 


   
SvaraCitera

Zerafina:

Mm lite konstigt faktiskt, lärarna har skor men inga andra 

8an, är skoförbud för alla årskurser t.o.m nian 

det är väl bra, blir inte så mkt skit på golven. men jobbigt att hålla reda på inneskor och byta till uteskor. jag hade nog "glömt" rätt ofta.


   
SvaraCitera

kuddenärmjuk: ja men dom blir väll anmälda för hmf eller liknande , om inte annat får dom den den slöjbärandes 25 bröder efter sig när dom ska gå till affären

Mja, diskriminering, men isåfall kan man ju sätta på sig vafan som helst och hänvisa till sin religion. En KKK-dräkt som du nämnde tillhör ju protestantism, vilket är en del av kristendomen, så rent objektivt och lagligt skulle man kunna ha på sig en sådan och hänvisa till sin religion om muslimer får ha slöja av religiösa skäl.


   
SvaraCitera

isola:
det är väl bra, blir inte så mkt skit på golven. men jobbigt att hålla reda på inneskor och byta till uteskor. jag hade nog "glömt" rätt ofta.

Ingen går runt i inneskor dock, strumpor som gäller :p


   
SvaraCitera