Aviseringar
Rensa alla

Vad finns det för bra bilspel till Datorn?


Smilen
Ämnesstartare

Jag undrar om det finns några unika bilspel till datorn som kanske bara finns på PC? Helst ska bilspelet innehålla riktiga bilar, jag menar då med riktiga bilmärken. 

Det ska helst vara gratis.


   
Citera

Ingen aning faktiskt


   
SvaraCitera

The Crew är riktigt härligt o köra


   
SvaraCitera

Gta, särskilt när man ska till skon


   
SvaraCitera

Forza horizon 4 HADE varit bra om jag fick spela det, först så sparade den inte någon data och nu startar inte skiten längre


   
SvaraCitera
YungG

TrackMania Nations Forever är ett riktigt skoj spel som även har åldrats väldigt bra. Nu är det ganska mycket arkadkänsla och kanske inte lika mycket fokus på bilarna i sig, men jag kan utan som helst problem sitta och nöta mina rekord i flera timmar. Gratis är det också.


   
SvaraCitera

Det finns massvis med bra spel. Beror lite också på vad man har för preferenser. Vissa gillar action, andra strategispel osv.
Call of Duty, State of Decay 2, Europa Universalis IV, Heroes and Generals, Star Wars Battlefront 2, Total War Rome II m.f. är alla spel som jag tycker om. Black & White (B&W) är ett spel som jag tyckte om när jag var liten och fortfarande tycker om, enda problemet är att spelet finns inte att köpa och jag missade att köpa B&W II vilket var synd. Väntar på att kunna köpa B&W III, när nu det spelet kommer ut.
Det gäller att leta och hitta vad man tycker om, finna flera sidor för det. Steam, Humblebundle osv. Den senare är bra om man vill ha ordentliga reor på spel.


   
SvaraCitera

Forza horizon 4, eller forza motorsport 7. De är väligt bra bilspel. Horizon är mer öppen-värld och lättare / roligare att spela med kompisar. Motorsport har inte öppen värld, men är mer inriktad på "riktig" racing. Själv tycker jag Horizon är roligare eftersom man just kan spela med kompisar lättare och det finns gott om race o bilar.


   
SvaraCitera

Need for Speed Underground eller Burnout 3 är de enda bilspel som är kino. 


   
SvaraCitera

Den enda spel jag kör är faktiskt bilspel för PC och här är några jag själv tycker är helt OK. 

PC Gamer: The best racing games on PC


   
SvaraCitera