Aviseringar
Rensa alla

Vad finns det för nya band idag?


Ämnesstartare

Vad finns det för nya band idag och hur får ni reda på dem? Jag tyckte det va så mycket enklare att få tips om musik under skoltiden, innan man skiljdes åt och gick egna vägar. Finns det något liknande Mtv man kan se på Youtube?
Har inte lyssnat på musik alls dessa månaderna, jag är väldigt kräsen också så de måste vara musik som ungefär liknar dessa band:
Breaking Benjamin,
Dashboard Confessional, Blink182, Jimmyeatworld, Panic at the disco, Underoath, Dir en grey, Coheed and cambria, Snowpatrol.
Fast Snowpatrol är lite töntiga, grova röster är najs som sångarna har i banden Itchy Poopzkid och Halifax. Mmmmmmm.
Ge mig allt ni kan komma på! 😀


   
Citera

Spotify är ganska bra om man vill hitta nya låtar/band Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:
Spotify är ganska bra om man vill hitta nya låtar/band Tumme upp

Har försökt men förslagen tar typ slut så fort, roligt att se musikvideor med och tycker om att höra från andra direkt. Tyvärr har min manager bytt musiksmak annars var det hon som visste precis vilket band jag skulle komma älska. Hon hade alltid rätt.


   
SvaraCitera

Jag vet inte. De flesta jag räknar som nya var nog det för 10+ år sen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
Jag vet inte. De flesta jag räknar som nya var nog det för 10+ år sen 

Mih Ledsen


   
SvaraCitera

jag lyssnar inte på nya band. lyssnar bara på gamla.
jag upptäckte dem antingen via kompisar och deras rekommendationer, spotify, Youtube-rekommendationer och relaterat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:
jag lyssnar inte på nya band. lyssnar bara på gamla.
jag upptäckte dem antingen via kompisar och deras rekommendationer, spotify, Youtube-rekommendationer och relaterat.

Glad


   
SvaraCitera

Hittar rätt mycket via YT och Spotify, ett bra band är Her bright skies, fast bandet har splittrats tyvär. ): pop-punk/ alternativ rock o post-hardcore spelade dem typish.


   
SvaraCitera