Aviseringar
Rensa alla

.:: Vad finns på din inköpslista? (VEGETARISK MAT)


Ämnesstartare

Jag behöver tips när det gäller vegetariska produkter och maträtter.

Jag är sämst på att handla, jag skriver aldrig någon lista innan och resultatet brukar bli att istället för att gå till mathyllan så stannar jag vid schampoo, balsam och diverse produkter eller spenderar matpengarna på annat! Och då sitter jag där med endast flytande saker i kylskåpet. [sad] Så jag har bestämt mig för att börja planera redan nu, det är ungefär två veckor kvar tills jag ska storhandla. [y]

Om du bor ensam, vad brukar du handla? Vad finns på din lista? Brukar du köpa mat ur frysdisken, eller göra eget? Vad handlar du alltid varenda månad och vad är viktigast?

Ge gärna tips på märken osv. Jag föredrar ekologisk och nyttig mat.

[love]


   
Citera
Ämnesstartare

Om du inte bor ensam så får du självklart bidra du också!! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vegansk mat går också bra btw


   
SvaraCitera

krossade tomater, sojagrädde, lök, vitlök, pasta, råris och potatis är sådant som alltid finns att hitta i mitt skåp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

angelize står på min inköpslista


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

angelize står på min inköpslista

e den billig elr dyr?? [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schlook,vad brukar du ha för saker till ris osv då


   
SvaraCitera

Angelize:

schlook

längesen jag hörde det [cool]

jag brukar käka färsen jag skrev om i din andra tråd, t.ex. eller bara koka krossade tomater med fräst lök och lite kryddor, och typ kikärtor och riven morot. gott med vitkål i tomatgryta också. och linser funkar ypperligt.

är i en liten hurry, ska städa ur det sista ur min asienväska och sen ska jag till grannstan och tröstshoppa skivor för att glömma bort en p-bot jag fick precis. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köper ekonomipack med kikärtor, kidneybönor osv man måste blötlägga och koka själv, sedan jag gör jag hummus och bönbiffar/falafel av skiten och fryser in. Är jag lat köper jag Heinz bön-konserver (de där blåa) och gör någon sorts röra med stekt lök, champinjoner, morötter etc + ris.

Mat ur frysdisken är så sjukt jäkla dyrt. Är kilopriset över 50 spänn är det för dyrt för mig, färdig vegetarisk mat brukar ligga på typ 120-130kr/kg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

e den billig elr dyr?? [crazy][crazy]

fett dyr[crazy]


   
SvaraCitera

respons:

Är kilopriset över 50 spänn är det för dyrt för mig

Beror väl på vad det är... ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linser?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

Beror väl på vad det är... ?

Jovisst, menar saker i stil med just bönor, linser och liknande, och ännu mer vad gäller färdiggrejer. Färdiga vegetariska vårrullar är undantaget, de är dyra men såpass goda att det är värt.


   
SvaraCitera

Böner.


   
SvaraCitera

respons:

Färdiga vegetariska vårrullar är undantaget, de är dyra men såpass goda att det är värt.

Uhh. Mockmeat på din lokala kinaaffär kan vara värt, i övrigt är färdigmat rätt ovärt. Fast frysta kryddor funkar om det t.ex. inte finns dill i februari, och det är ju dyrare än 50 kr/kilo.


   
SvaraCitera