Aviseringar
Rensa alla

Vad för företag skulle du skapat?


Ämnesstartare

Vad för företag skulle du ha skapa och vad är dina framtidsmål!

Är väldigt intresserad av att höra allas tankar kring det här 🙂
Företagande kan vara i princip vad som helst så va kreativ med ditt svar!


   
Citera

en bilföretag som laddar bilen tack av solen


   
SvaraCitera

Skulle vara kul att göra datorspel, har lite idéer på spel som jag själv skulle vilja spela i alla fall. Synd bara att det kräver så mycket arbete, och är väldigt riskfyllt rent ekonomiskt.


   
SvaraCitera

Vore riktigt roligt att ha ett kök/restaurang någonstans, bara ett litet enkelt ledigt ställe, inte något sådant typiskt som vi har i västvärlden. Det vore roligt att få ha.

Skulle vara kul att ha ett företag där man är sådär 5-15 anställda och så arbetar man med arkeologi och letar efter potentiella fynd och utför utgrävningar över hela jorden och sedan får lön via staten igenom att överlåta fynd till museum eller så. Det vore hur intressant som helst.

Att skapa spel vore också häftigt igenom att vara world designer eller vad det kallas där man bygger upp världen och får bestämma hur olika banor, uppdrag, landskap, hinder, npcer osv ska se ut och fungera.


   
SvaraCitera

Tryck firma


   
SvaraCitera

Personlig vedhuggare, ring mig så hugg jag din ved.
jag ta kontant, kort, å sprit som betalning.


   
SvaraCitera

jag vill skapa en enormt framgångsrik miljonärbegravningsbyrå. jag vill se ledsna barn komma in och fråga efter den dyraste och finaste kistan till sin mamma, men då säger jag bara "jag ber om ursäkt men den dyraste kistan vi har kostar 56 miljarder kronor. om jag får döma från era kläder så misstänker jag er mor dog av hepatit c. Jag vill inte ha hemlösa sjukdomsfamiljer i min begravningsbyrå, ni ger oss dåligt rykte! FÖRSVINN!! ELLER VILL NI HA POLISEN EFTER ER?" ja det är vad jag skulle säga till mina ovettiga kunder. 


   
SvaraCitera

Om jag skulle kunnat backa tiden och kommit på idén så skulle jag startat Spotify. Då hade jag varit hyfsat tät idag. Mycket glad


   
SvaraCitera

stoner:
Om jag skulle kunnat backa tiden och kommit på idén så skulle jag startat Spotify. Då hade jag varit hyfsat tät idag. Mycket glad

Kom du på den tanken själv?


   
SvaraCitera

Inte Jung: Kom du på den tanken själv?

Polarn var faktiskt med på ett hörn med skapandet av idén så han ska också ha (kanske) 50% credit.


   
SvaraCitera

stoner:

Polarn var faktiskt med på ett hörn med skapandet av idén så han ska också ha (kanske) 50% credit.

Anade det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Om jag skulle kunnat backa tiden och kommit på idén så skulle jag startat Spotify. Då hade jag varit hyfsat tät idag. Mycket glad

hahah ;D


   
SvaraCitera

Inte Jung: Anade det

Vi är lika clever båda två och brukar komma på de mest briljanta idéer fast problemet är att oftast fattar inte omgivningen vår storhet. Men det brukar ju vara så med de stora hjärnorna... folk fattar inte vår storhet förrän vi är döda. Gråter


   
SvaraCitera

Dildos och Fleshlights AB


   
SvaraCitera

Cloudsfashion. Ritar dina drömkläder och drömhus och drömman eller drömkvinna. Tolkar dina drömmar och får bort dina rädslor genom pynta med söta saker. Lite som "a girl and three sweethearts" som illustrerar mat. Kan pärla också, så slipper jag själv använda dem. Eller blogga med tips på bästa fikaställen, matkritiker. Men då är det och sitta hemma, tråkigt och ensamt. Sortera ditt hus, lite som hembiträde utan städning.


   
SvaraCitera