Aviseringar
Rensa alla

Vad för jobb kan man få som högskoleingenjör?


Ämnesstartare

Känns som att arbetsmarknaden är mycket bredare och man får mer attraktiva jobb som civ.ingenjör vilket är förståeligt. Men vad för slags jobb kan man dock få som högskoleingenjör? Det jag har läst är att man kan få jobb som konstruktör, beräkningsingenjör osv.

Medan civ.ingenjörer får mer ledande positioner? Man vill ju inte jobba som konstruktör eller cad slav som ibland kallas för evigt? Hur ser arbetsutsikterna ut? Jag vet att jag kan googla.. men ville bara ha tips ifrån folk som har varit aktiva eller har erfarenhet? 🙂

Tack för svar.


   
Citera
Ämnesstartare

Razor är väl högskoleingenjör om jag inte minns fel så pma honom


   
SvaraCitera

isola:
Razor är väl högskoleingenjör om jag inte minns fel så pma honom

ah fast i kemi tror jag så rätt stor skillnad.
ont tror inte det hänger någon maskiningenjör här. myksa gick -ish det (fast civilingenjör) men han är mig veterligen avreggad. föreslår att du typ går på arbetsmarknadsdagar i skolan, pratar med äldre studenter, syo etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: föreslår att du typ går på arbetsmarknadsdagar i skolan,

jo ska nog göra det. jag vet att de flesta första jobb är konstruktör och beräkningsingenjör osv dock. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du börjat maskin nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Har du börjat maskin nu?

japp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

japp.

Hur funkar det att pendla, eller hå du flyttat? 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Hur funkar det att pendla,

de funkar rätt så fint faktiskt 🙂 Inte så jobbigt som jag trodde de skulle vara :p Durå? Hur går de sj me skolan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

de funkar rätt så fint faktiskt 🙂 Inte så jobbigt som jag trodde de skulle vara :p Durå? Hur går de sj me skolan?

Det rullar la på! Matten är tråkig som fan, men aaa 🙂 


   
SvaraCitera
Kudhos

Du får gå på sånna arbetsmarknadsdagar helt enkelt. Då får du se framtida arbetsgivare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Matten är tråkig som fan, men aaa 🙂

vilken matte läser du? Har du mkt kvar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Du får gå på sånna arbetsmarknadsdagar helt enkelt. Då får du se framtida arbetsgivare. 

sant. jag är bara orolig ifall jag måste ha en ännu högre utbildningen för att få bredare arbetsmarknad att nyttja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: vilken matte läser du? Har du mkt kvar?

började ju nysssss, läser matte 2, antar att dt motsvarar förra b och lite c kanske

ska läsa den nu i höst och sen vårterminen, sedan matte 3 nästa år 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mer än så behöver jag inte pga ska inte bli ngn ingenjör Icke!Icke!

Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du med "mkt kvar menar annat än matten så jaaa, har bara Matte A, elkunskap A & OS vista från gymnasiet Rodnar


   
SvaraCitera