Aviseringar
Rensa alla

Vad för profilbild är ok och vart går gränsen egentligen (nazister)?


Ämnesstartare

Nu är vi där igen.
Och visst, ni har sagt att ni ska fixa det men lik väl har inget hänt.

Så eftersom det krävs ett stort demonstrativt tåg i detta forum och för att jag inte får hänga ut någon och vill inte heller göra det, vad är det första ni ser på hemsidan bland inloggade användare?

Jag ser en person med sån propaganda som skriker ut med tydlig text som drar ögona till sig. Detta parti är ett nazist parti. 

Det är det första jag kommer och tänka på, med många andra som påpekat detta.

Detta gör mig personlig arg och ledsen varje gång jag loggar in och ser att forumet likförbannat låter denna person ha samma namn och profilbild och att detta är okej idag. Även fast så många dog. 

Så vart går gränsen vid profilbild och användarnamn? För tydligen får man ha vilken nazist parti som helst som profilbild.


   
Citera
Ämnesstartare

timpeltt:

För tydligen får man ha vilken nazist parti som helst som profilbild.

Har inte sett någon med det.

EDIT: kanske vet vem du menar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Har inte sett någon med det.

EDIT: kanske vet vem du menar

Du vet nog. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte, aldrig tänkt på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag säger ingens namn
men såhär ser framsidan ut för mig

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=162643&size=full


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltid ogillat ACDC


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade ju varit värre om han hade skrivit "Bevara Sverige Danskt"...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att säga att man vill bevara Sverige svenskt behöver definitivt inte vara nazistiskt. Beror ju helt på vad man menar är "svenskt" och vilka metoder man vill göra för att det ska ske. Har inget minne av att personen ifråga heller skrivit något som vittnar om nazistiska åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
Att säga att man vill bevara Sverige svenskt behöver definitivt inte vara nazistiskt. Beror ju helt på vad man menar är "svenskt" och vilka metoder man vill göra för att det ska ske. Har inget minne av att personen ifråga heller skrivit något som vittnar om nazistiska åsikter.

Bevara Sverige Svenskt (BSS) var en rasistisk,[3][4]
högerextrem och nationalrevolutionär[5]kampanjorganisation[6] bildad under sommaren 1979med brittiska National Front som förlaga.[7]Organisationen hade som mål att verka för begränsad invandring och för repatriering av i Sverige boende invandrare. Sven Davidson valdes vid det första årsmötet 20 mars 1983 till föreningens förste ordförande, en titel han kom att inneha till organisationens upplösning 16 november
1986. År 1988 bildade de gamla BSS:arna Sverigedemokraterna, som fortsatte att använda parollen "Bevara Sverige Svenskt" fram till slutet av 1990-talet.[8]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timpeltt:

Bevara Sverige Svenskt (BSS) var en rasistisk,[3][4]
högerextrem och nationalrevolutionär[5]kampanjorganisation[6] bildad under sommaren 1979med brittiska National Front som förlaga.[7]Organisationen hade som mål att verka för begränsad invandring och för repatriering av i Sverige boende invandrare. Sven Davidson valdes vid det första årsmötet 20 mars 1983 till föreningens förste ordförande, en titel han kom att inneha till organisationens upplösning 16 november
1986. År 1988 bildade de gamla BSS:arna Sverigedemokraterna, som fortsatte att använda parollen "Bevara Sverige Svenskt" fram till slutet av 1990-talet.[8]

Att man har det uttrycket betyder ju dock inte att man stödjer en organisation på 80-talet som hette så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timpeltt:
Nu är vi där igen.
Och visst, ni har sagt att ni ska fixa det men lik väl har inget hänt.

Så eftersom det krävs ett stort demonstrativt tåg i detta forum och för att jag inte får hänga ut någon och vill inte heller göra det, vad är det första ni ser på hemsidan bland inloggade användare?

Jag ser en person med sån propaganda som skriker ut med tydlig text som drar ögona till sig. Detta parti är ett nazist parti. 

Det är det första jag kommer och tänka på, med många andra som påpekat detta.

Detta gör mig personlig arg och ledsen varje gång jag loggar in och ser att forumet likförbannat låter denna person ha samma namn och profilbild och att detta är okej idag. Även fast så många dog. 

Så vart går gränsen vid profilbild och användarnamn? För tydligen får man ha vilken nazist parti som helst som profilbild.

timpeltt:

Bevara Sverige Svenskt (BSS) var en rasistisk,[3][4]
högerextrem och nationalrevolutionär[5]kampanjorganisation[6] bildad under sommaren 1979med brittiska National Front som förlaga.[7]Organisationen hade som mål att verka för begränsad invandring och för repatriering av i Sverige boende invandrare. Sven Davidson valdes vid det första årsmötet 20 mars 1983 till föreningens förste ordförande, en titel han kom att inneha till organisationens upplösning 16 november
1986. År 1988 bildade de gamla BSS:arna Sverigedemokraterna, som fortsatte att använda parollen "Bevara Sverige Svenskt" fram till slutet av 1990-talet.[8]

Ska jag tolka ditt påstående som Ärekränkning - 5 kapitlet Brottsbalken eftersom du bevisligen sprider falska rykten om mig?

Ta och läs min presentation istället för att sprida falska rykten!  Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bevara Sverige Svenskt:

Ska jag tolka ditt påstående som Ärekränkning - 5 kapitlet Brottsbalken eftersom du bevisligen sprider falska rykten om mig?

Ta och läs min presentation istället för att sprida falska rykten!  Gråter

Ska jag tolka ditt inlägg som förtal?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timpeltt: Ska jag tolka ditt inlägg som förtal?

Vidareutveckla din frågeställning!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Admin skrev
Vi är medvetna om detta och har erbjudit medlemmen att byta användarnamn

Så du är medveten om detta, dom är medveten om detta, andra är medvetna om det men du gör inget åt det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bevara Sverige Svenskt:

Vidareutveckla din frågeställning!

Vart det jobbigt?


   
SvaraCitera