Aviseringar
Rensa alla

Vad för sysselsättning skulle passa mig?


Asha
 Asha
Ämnesstartare

Sammanfattning: ENFP + Asperger syndrom + Spatial Recall

OK,  så enligt detta test så är jag ENFP. Jag har fått diagnosen Asperger syndrom. Samt, enligt preformance report på Lumosity, så är jag som bäst på "Spatial Recall" vilket defineras som "Spatial recall is a form of memory involved in tracking location and position within an environment." Vilket troligtvis är samma sak som spartial memory.

Lumosity försätter vidare vilka jag är lik sorterad i hur like jag är till dessa grupper i rapporten:

1. Military
2. Engineering
3. Computer Science
4. Management
5. Mathematics
6. Culinary Arts
7. Art and Design
8. Sales
9. Journalism
10. Scientific Research
11. Finance
12. Education
13. Law

Nu till de på UM vad för sysselsättning tror ni givet denna information skulle passa mig?

  


   
Citera

möblera

kan man jobba med det


   
SvaraCitera

Det där säger ju inte så mycket om dig som person och vad du klarar av/inte klarar av är kvalificerad för/inte kvalificerad för/, vad du tycker är roligt etc så det är väl bara att välja ngt från listan där om detta är det enda man får utgå ifrån


   
SvaraCitera
reben

inte journalism


   
SvaraCitera
reben

tips asså


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

reben:
inte journalism

reben:
tips asså

Bra tips! Den är jättelångt ner på listan. Allt under Art and Design är ju bara att glömma. 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:
möblera

kan man jobba med det

Vad ska man läsa till då? Vad heter jobbet? Jag har funderat lite på ljusdesign förut, men vet inte, det verkar vara dålig arbetsmarknad för det. 


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

isola:
Det där säger ju inte så mycket om dig som person och vad du klarar av/inte klarar av är kvalificerad för/inte kvalificerad för/, vad du tycker är roligt etc så det är väl bara att välja ngt från listan där om detta är det enda man får utgå ifrån

Fast listan utgår ju inte från min grundpersonlighet, eller mina dokumenterade svårigheter?


   
SvaraCitera

lämna um och joina nåt ställe där någon bryr sig om dina internettestresultat


   
SvaraCitera

Petros Synthea: Journalism


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Fast listan utgår ju inte från min grundpersonlighet, eller mina dokumenterade svårigheter?

Vilket är ngt man behöver utgtå ifrån annars kan man ju bara ta ngt i listan


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

isola:

Vilket är ngt man behöver utgtå ifrån annars kan man ju bara ta ngt i listan

Precis, därför jag nämnde alla tre sakerna. Och frågar er om hjälp.


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

S3ON:

Haha roligt! Sover


   
SvaraCitera

Petros Synthea:

Haha roligt! Sover

Du har säkert en målgrupp där ute någonstans som mer än gärna läser dina artiklar till morgonkaffet! (eller innan läggdags för djup sömn) Glad


   
SvaraCitera

Gamlefarbror Pastill:
möblera

kan man jobba med det

om fråga
ja

petros, du kan bli råddare


   
SvaraCitera