Aviseringar
Rensa alla

Vad för tv har ni?


Smilen
Ämnesstartare

Vad har ni för tv och varför valde du just den tv:n?

Berätta.


   
Citera

För tillfället en äldre 32 tums toshiba lcd tv, fick den gratis. Bra tv 🙂
Pappa vill köpa en ny lite större men det är svårt eftersom alla nya tv apparater är kassa. Jag är ute efter en 40"-50" ungefär led tv utan nåt hdr uhd 4k tjat, vill inte ha overkliga färger och bilder som är så skarpa att dom skär i ögonen.
Inga högtalare eller jävlit små, finns dom får dom inte vara på framsidan. Kanten (eller vad det nu kallas) ska ha samma tjocklek runt hela tvn och inte vara ojämn nånstans. Det får inte vara en smart tv och den får inte vara för dyr hehe
Men ja detta är nästintill omöjliga krav för en ny tv. Får nog bli en till lite större lcd tv, även om det drar lite mer ström.

Sen försöker vi få tag på en gammal beovision tjock tv, en i lx serien eller nåt liknande. Det hamnar en del b&o tjock tv:ar på blocket för nästan inga pengar men just dom är liite mer sällsynta, iallafall här nere


   
SvaraCitera

Jag har en 60 tums Samsung sedan några år tillbaka. Dock "bara" 1080p Full HD men det räcker då jag bara har marksänd TV via marksändare (EJ parabol eller fiber).

Grannen hade köpt TVn sprillans ny och efter bara ett par månader så slocknade TVn totalt. Så han lämnade in den till Elgiganten där han köpt den och istället för att ge honom en ny TV så skulle de skicka den trasiga TVn på reparation till Samsung. Och han fick inte "låna" en TV gratis under tiden.  Ledsen
Så han gick till en annan butik och köpte en ny TV eftersom han har tre små barn som naturligtvis tillsammans med hans fru inte kunde klara sig utan TV.
Efter drygt TVÅ MÅNADER fick har sin "gamla" TV i retur från Samsung och då visade det sig att det var moderkortet som gett upp och som nu var utbytt. Och eftersom han inte behövde två TV-skärmar så sålde han den "gamla" reparerade till mig, som funkat klockrent sedan dess.  Mycket glad

Både vanlig marksänd TV (SVT1, SVT2, Barnkanalen, SVT24, TV4 och TV6) och alla "fria" Play streamingsajter funkar perfekt inkl YouTube m fl. Tumme upp


   
SvaraCitera

Bananlåda: Sen försöker vi få tag på en gammal beovision tjock tv, en i lx serien eller nåt liknande. Det hamnar en del b&o tjock tv:ar på blocket för nästan inga pengar men just dom är liite mer sällsynta, iallafall här nere

Känner en gubbe som har en 32 tummare (gissar storlken bara) som i princip är i nyskick. Strax efter att han köpt den så fick han en "plattTV" av sin son. Och då blev den gamla tjockTVn bara ståendes. Men jag är tämligen säker på att det inte är någon Bang & Olufsen. Finns i närheten av Kalmar. Blink


   
SvaraCitera

stoner:

Känner en gubbe som har en 32 tummare (gissar storlken bara) som i princip är i nyskick. Strax efter att han köpt den så fick han en "plattTV" av sin son. Och då blev den gamla tjockTVn bara ståendes. Men jag är tämligen säker på att det inte är någon Bang & Olufsen. Finns i närheten av Kalmar. Blink

Kalmar ligger ju skit långt upp 


   
SvaraCitera

LG 60 TUM EJ SMART


   
SvaraCitera

Philips, åtta år gammal, köpt på experts konkursurförsäljning och köpt av den anledningen. Ska bli intressant att se hur många år den har kvar innan den havererar Tumme upp

Hjärta


   
SvaraCitera