Aviseringar
Rensa alla

Vad förknippar ni med er barndom?


leiz
 leiz
Ämnesstartare

Barbie är det nog för min del, och en hästserie vid namn "The sadle club." Goda tider.


   
Citera

Getter, höns, ankor, hundar, kattor.


   
SvaraCitera

Hat


   
SvaraCitera

kalle anka


   
SvaraCitera
mynona

terrormat:
kalle anka

+1

samt leksaksponnyer och mormors och farmors hus på landet, där jag ofta var som ledig. som barn kunde jag också se på såpoperor, och det var ju bra att ha fått sånt skräp gjort som barn hellre än som vuxen


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Alldeles för många saker...

Men Mumin hamnar alltid i toppen! 


   
SvaraCitera

Pannkakor! Med sylt och socker. Min gamla väns familj ifrån Ungern gjorde alltid plättar, som man "smörade" Nutella över och rullade. Det var förstås på nittiotalet, alltså före dom förstörde de flesta livsmedel här i vår värld, för att göra allt så billigt som möjligt. ;/ 

Tack Zerafina!


   
SvaraCitera

spiderman, disneydags, min hund foxie. min barndomskompis. 


   
SvaraCitera

Öl o hästar o flyttar


   
SvaraCitera

wham - last christmas


   
SvaraCitera

Mat


   
SvaraCitera

Sailor Moon.


   
SvaraCitera
mynona

japp och dajm. min mormor gav mig alltid dem: något hårt och något mjukt. 


   
SvaraCitera
reben

det mesta 


   
SvaraCitera

Evert. Min styvpappa och min mamma bodde på landet, vi hade ett fint hus med ladugård, uthus och en stor tomt. Min styvpappa gick väldigt ofta omkring i uthuset, fixade med saker tillsammans med mig, hade på sig vita strumpor och svarta träskor som han ibland lyfte med sina tår så att det var på vippen att skorna skulle trilla av tillsammans med verktygsshorts fullt med verktyg i, han slängde-roterade med hammaren 360 grader och i denna harmoni visslade han till "JAG GÅR PÅ STIIIIGEEEN.... SOM GÅR TILL EVERT" (Evert, av Eddie Meduza för övrigt) och allt detta avnjöts bäst på försommaren. Jag var jätteglad hur han, i denna sinnesstämning, lät mig måla brädor och försöka med praktiska saker trots att jag inte är praktiskt lagd och hur han förklarade saker. Evert-låten lever i mitt hjärta och kommer nog alltid att göra. Det är svårt att förmedla hur kristallklart jag minns detta, men det är som att jag är där när jag bara tänker på det och speciellt nu när jag försöker framställa detta för er.


   
SvaraCitera