Aviseringar
Rensa alla

Vad förknippar ni med er barndom?



   
SvaraCitera

Alla lekar, datten, kurragömma, "Kom alla mina små kycklingar", bandy... allt det där!


   
SvaraCitera
Exner

Lördagsgodis, Action Man, Lego, Star Wars, tecknade barnprogram, sommarstugan.


   
SvaraCitera

Cyklar och Fantomen


   
SvaraCitera

Scenic World:
Evert. Min styvpappa och min mamma bodde på landet, vi hade ett fint hus med ladugård, uthus och en stor tomt. Min styvpappa gick väldigt ofta omkring i uthuset, fixade med saker tillsammans med mig, hade på sig vita strumpor och svarta träskor som han ibland lyfte med sina tår så att det var på vippen att skorna skulle trilla av tillsammans med verktygsshorts fullt med verktyg i, han slängde-roterade med hammaren 360 grader och i denna harmoni visslade han till "JAG GÅR PÅ STIIIIGEEEN.... SOM GÅR TILL EVERT" (Evert, av Eddie Meduza för övrigt) och allt detta avnjöts bäst på försommaren. Jag var jätteglad hur han, i denna sinnesstämning, lät mig måla brädor och försöka med praktiska saker trots att jag inte är praktiskt lagd och hur han förklarade saker. Evert-låten lever i mitt hjärta och kommer nog alltid att göra. Det är svårt att förmedla hur kristallklart jag minns detta, men det är som att jag är där när jag bara tänker på det och speciellt nu när jag försöker framställa detta för er.

Vilket förbannat mysig historia. Känns som texten till en bra countrybit eller liknande.


   
SvaraCitera

Lego, Duplo, Playmobil, Turtles, Batman, Spindelmannen, X-Men, Dino Riders, Thunder Cats, The Pirates of Dark Water, Power Rangers, Disneydags, Landet för längesedan, Jurassic Park, etc.


   
SvaraCitera
mens
 mens

Sommarhus, Disneydags, lek med syskon etc


   
SvaraCitera

Avatar


   
SvaraCitera

Björnes magasin, Lejonkungen, såna där tuggummin Jenka osv, Landet för längesedan, vhs, filmhyrning, "röret" en lekplats jag var på jämt, bad i sjön, bilresor till Pajala och Finland, båtresor till Finland, Mumin, Terva leijona (finskt godis), hästar, skrapsår på armbågar och knän efter att ha ramlat av cykeln, gogos på rasterna, hoppa hage, spela King eller Ruta som det egentligen heter, alla sporter jag gick på fotboll handboll basket, Klassfotbollen (en turnering man hade åk 1-6).. and the list goes on...


   
SvaraCitera

Proteus:Landet för längesedan

😀


   
SvaraCitera

Pettsson och Findus, självförvållat förstörda leksaker och stöld av kakor


   
SvaraCitera
mens
 mens

Mormor och morfars tomt. Åh jag tyckte att den var gigantisk. Den är väldigt stor men för ett litet barn var den oändlig. Minns ett fotbollsvm, om det var 94, och jag fick springa på den där stora tomten i bara trosor för att mitt hår skulle torka då de inte ägde någon hårtork. Det var så mysigt. Var rätt hårt hållen av min morsa som liten så barfota och trosor var det inte tal om så det kändes så fritt när hon inte var med. Det var lite hipp som happ när pappa var in charge minns jag, typ köpa nya grejer pga glömde att packa ner saker etc men det var kul. Uh så dåligt samvete jag fick av att skriva det där.
Jag hade väl också varit jätterädd om mitt lilla barn om jag haft ngt. Misstänker dock att hon tänkte på sig själv många av gångerna pga ogillade gräs och smuts inomhus men ah.


   
SvaraCitera
Exner

mens: Disneydags

Missade denna - bra grejor!


   
SvaraCitera

rumplekar 


   
SvaraCitera

hur fan hittade jag hit, ingen bumpade? 


   
SvaraCitera