Aviseringar
Rensa alla

vad går gränsen mellan ragg/flört och att vara oskyldigt trevlig?


Ämnesstartare

SKRYT INTE: det är vad jag menade med att vara otrevlig i onödan, mot någon som man antar raggar på en.

ja jag har väl aldrig sagt att man ska vara otrevlig, eller jag skrev att det kan vara bättre än att ge falska förhoppningar, men även om man "misslyckas" med att ragg men båda är trevliga så har man iaf byggt en vänskaplig relation vilket inte heller det är så illa.

SKRYT INTE: jo, men om du håller med om ovanstående, och anser att man gör rätt i att anta att någon raggar pga sina drifter osv, så går det inte ihop i mitt huvud. eller du anser att man kan dra slutsatsen att någon är på utan att reagera utifrån det ändå?

vad menar du med pga sina drifter? menade bara att vi är sociala djur men även djur kort och gott som vill para sig och föra sina gener vidare, annars hade vi inte existerat, det är inget konstigt eller dåligt imo. vi vill ha kontakt med varandra, livet "går ut" på det. Om någon tar kontakt är det pga 1. personen är på något vis intresserad av mig. eller pga 2. personen vill ha något av mig (egentligen samma sak) men ja det anser jag väl.


   
SvaraCitera
mynona

tlaltecuhtli:
jag tar för givet att alla unga trevliga personer raggar på mig. eftersom jag ändå inte är benägen att göra något åt saken leder det inte till jobbiga missförstånd, utan bara till att alla interaktioner blir lite mer spännande och att jag känner mig som en gud.

Men jösses då! Du är så mycket mer självsäker och dominant än vad jag först felaktigt hade intryck av. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whaddup bird: vad menar du med pga sina drifter? menade bara att vi är sociala djur men även djur kort och gott som vill para sig och föra sina gener vidare, annars hade vi inte existerat, det är inget konstigt eller dåligt imo. vi vill ha kontakt med varandra, livet "går ut" på det. Om någon tar kontakt är det pga 1. personen är på något vis intresserad av mig. eller pga 2. personen vill ha något av mig (egentligen samma sak) men ja det anser jag väl.

okej, vi anser väl samma sak angående trådstarten, då. jag trodde att du i ditt första svar, där du först tog upp det här med att jag fick människan att framstå som för unik och att vi är djur med drifter, försökte säga emot något men nu inser jag att det nog var mer av ett påpekande och ett helt annat spår.


   
SvaraCitera
mynona

kukoxo: tror jag har hört  120ggr att jag inte fattar ragg , men jaaa  jag fattar ej vad det är som är ragg när 1 random är  bara trevlig/hjälpsam och inte tyder på något annat.

Jag hör aldrig att jag inte fattar ragg. Däremot kan jag knappt säga ett ord eller se på en annan människa utan att vederbörande tror sig vara flirtad med. Jag vet inte vad det är med mig som ständigt och jämt får folk att tro detta? Förut gjorde det mig hämmad och att jag kände mig tvungen att försöka uppföra mig mer dämpat och klosterliknande i mina ord och rörelser, men nu orkar jag sällan bry mig om det. 

kukoxo: var går gränsen tycker ni?

Jag tycker att man rent instinktivt brukar uppfatta kroppspråk i kombination med minspel osv (det fungerar självfallet bara när man själv är liknöjd kring möjligheten). Men gränsen mellan just vanlig trevlighet/charm och detsamma med ett syfte kan vara ganska svår ändå just för att den är beroende på folks personligheter: vissa skiljer tex inte på flirt och vänskap, vissa flirtar utan att ha ett syfte eftersom de gillar det sättet att prata och umgås på, vissa är charmiga och trevliga som ren övningsrutin mot alla, etc. Funderar man på saken så begriper man att det är skvatt omöjligt att definiera så varför bry sig. Man kan lika gärna utgå från att alla som att ingen raggar, och vill man göda sitt självförtroende så är det en god idé att göra det förstnämnda som thlalechutli - förutsatt att man inte låter folk fatta detta givetvis. Jag känner till åtskilliga personer med gott självförtroende och belägg för detta med inställningen att de utgår ifrån att alla vill ha dem. Det fungerar uppenbarligen för dem, under förutsättning att man inte låter folk fatta att det är vad man trorFörvirrad (obs säger jag inte att det är så jag själv resonerar. Jag håller mig utanför allt dylikt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SKRYT INTE: okej, vi anser väl samma sak angående trådstarten, då. jag trodde att du i ditt första svar, där du först tog upp det här med att jag fick människan att framstå som för unik och att vi är djur med drifter, försökte säga emot något men nu inser jag att det nog var mer av ett påpekande och ett helt annat spår.

ja, bara att det inte är så komplicerat som vi gärna vill göra det typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: låter folk fatta att det är vad man tro

det är i princip alltid sant men människor vill inte bli tagna för givna, de flestas egon förbjuder det. tror jag. sen alla charmiga/lekfulla/flirtiga relationer kan utvecklas om det klickar, så det är mest att man testar personer osv, testat kompatibilitet. 


   
SvaraCitera
mynona

whaddup bird: det är i princip alltid sant men människor vill inte bli tagna för givna, de flestas egon förbjuder det. tror jag. sen alla charmiga/lekfulla/flirtiga relationer kan utvecklas om det klickar, så det är mest att man testar personer osv, testat kompatibilitet.

du menar att antagandet att man egentligen flirtar bara man är trevlig mot folk oftast stämmer? jag vet inte det riktigt. visst kan det utvecklas, men är det samma sak som att syftet alltid finns där då man följer etiketten genom att vara charmig och trevlig i en umgängessituation? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fått uppfattningen att de flesta verkar tycka att det är samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: du menar att antagandet att man egentligen flirtar bara man är trevlig mot folk oftast stämmer? jag vet inte det riktigt. visst kan det utvecklas, men är det samma sak som att syftet alltid finns där då man följer etiketten genom att vara charmig och trevlig i en umgängessituation

ja inte det jag ursprungligen menade specifikt men vi människor flirtar ju med varandra så fort vi umgås, det behöver ju inte vara sexuellt laddat men så fort man visar sig intresserad av någon liksom. På vilket sätt är det att följa etiketten att vara charmig btw, trevlig visst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögonen brukar avslöja en först om man tolkar det som ett ragg eller inte samt kroppsspråket har en viktig betydelse 🙂 


   
SvaraCitera
mynona

whaddup bird: ja inte det jag ursprungligen menade specifikt men vi människor flirtar ju med varandra så fort vi umgås, det behöver ju inte vara sexuellt laddat men så fort man visar sig intresserad av någon liksom.

ja, om man med flirt menar att visa sig intresserad av någon och vilja komma närmare någon och lära känna den och bygga en relation till den så har du rätt. men jag tror att de flesta med flirt menar ett intresse som har just ett sexuellt syfte, inte ett "vänskapligt" intresse. visst behöver inte vänskap utesluta varken sexuell laddning eller sex, men på något sätt kan det finnas mer av en "förbrukarmentalitet" över det hela om sex så att säga är själva syftet med kontaktförsöket snarare än bara en del av det.... ja, det blev lite av en allmän utläggning här

whaddup bird: På vilket sätt är det att följa etiketten att vara charmig btw, trevlig visst.

jag tycker att man är trevlig genom att vara charmig 😉 Instinkten säger en ju vilka repliker och handlingar som vore socialt vinnande, och släpper man fram dem blir man charmig, vilket väl ingår i begreppet trevlig, förutom att man kanske dämpar ned sig lite om man bara ska vara trevlig....vad är skillnaden mellan charmig och trevlig? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron: Ögonen brukar avslöja en först

hur..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

hur..

De blinkar med ena ögat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: De blinkar med ena ögat

inte båda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

29e7195a968e132a3dd1f0cb9a9fb0f3_3879829
Typ så tror jag

kukoxo:

inte båda?


   
SvaraCitera