Aviseringar
Rensa alla

vad går gränsen mellan ragg/flört och att vara oskyldigt trevlig?


Ämnesstartare

FruLiten:
29e7195a968e132a3dd1f0cb9a9fb0f3_3879829
Typ så tror jag

men då är det ju enkelt att se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar försöka vara överdrivet tydlig när jag raggar på folk, skulle förmodligen inte fatta om någon raggade på mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att man kan se i ögonen om hen (han i mitt fall då) Gillar en och raggar på en. Fast i vissa  fall kan man ju ha inte sett det. Sen vet jag inte om det finns någon gräns på snäll och ragg. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar tänka att blyga blickar och rodnad är kanske ragg, men tänk om personen ba är blyg allmänt. mys


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när folk inte lyssnar när man inte vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om nån tar dig i skrevet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:
om nån tar dig i skrevet.

är det så man raggar nu för tiden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: är det så man raggar nu för tiden?

Hoppas det annars är jag in serious legal shit FörvirradFörvirradFörvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

Hoppas det annars är jag in serious legal shit FörvirradFörvirradFörvirrad

ååh ska börja göra så på fester, undrar hur folk skulle reagera.

eller ska börja på någon umträff först


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
tror jag har hört  120ggr att jag inte fattar ragg , men jaaa  jag fattar ej vad det är som är ragg när 1 random är  bara trevlig/hjälpsam och inte tyder på något annat.

var går gränsen tycker ni? 

lång ögonkontakt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annars är de dåliga på att ragga eller går efter the game eller är arroganta, om de är trevliga men låtsas som ingenting genom att knappt se på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jag hör aldrig att jag inte fattar ragg. Däremot kan jag knappt säga ett ord eller se på en annan människa utan att vederbörande tror sig vara flirtad med. Jag vet inte vad det är med mig som ständigt och jämt får folk att tro detta? Förut gjorde det mig hämmad och att jag kände mig tvungen att försöka uppföra mig mer dämpat och klosterliknande i mina ord och rörelser, men nu orkar jag sällan bry mig om det. 

för det första, underbart inlägg.
sedan tror jag att det beror på din seduktiva blick och ditt intellektuella sätt att tala på. känns som att man får speciell behandling och man känner sig granskad tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har själv varit rent ut sagt skitdålig på att flirta på grund av att jag inte gillar när främmande människor tar på mig och att jag är försiktig i början att öppna mig och lämna ut personliga detaljer. har lärt mig hur man gör nu dock. långa blickar, instämma med låg röst och att ta på personen lite försktigt brukar fungera utan att vara för mycket, staying spännande.


   
SvaraCitera
mynona

ceka92: för det första, underbart inlägg.
sedan tror jag att det beror på din seduktiva blick och ditt intellektuella sätt att tala på. känns som att man får speciell behandling och man känner sig granskad tror jag.

Tack. Min blick brukar beskrivas som intensivt forskande och skarp, jag vet inte om det ska ses som seduktivt 😉 Däremot är min röst enligt flertalig bedömning ansedd som suggestiv, kanske spelar det in. Det är möjligt att man kanske ser det som att jag ger ett speciellt fokus genom mitt sätt att tala, eftersom jag försöker fokusera på personen och ta vad hn säger på allvar, det har jag i så fall inte tänkt på!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Min blick brukar beskrivas som intensivt forskande och skarp, jag vet inte om det ska ses som seduktivt 😉

ceka92: man känner sig granskad

😉

mynona: Däremot är min röst enligt flertalig bedömning ansedd som suggestiv

även i skrift 😉


   
SvaraCitera