Aviseringar
Rensa alla

Vad gick fel Helsingborg IF - Djurgården?


Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare

Som ni kanske vet så spelades de första allsvenska matcherna idag. Tyvärr hade det en dålig start. Jag berättar vad som hände ur mitt perspektiv. (Bor själv i Helsingborg) Djurgården supportrar kom redan på fredagen och härjat runt i Helsingborg. Redan på lördagen blev en djurgårds supporter dödad vi kärnan i Helsingborg. Han dog inte på plats han dog dagen efter. Djurgårdens fans hade helt förstör en pub och skickat 5 helt vanliga personer till sjukhuset. Allt detta hände på lördagen. Sen vare det dags för matchen på Söndagen. Matchen var helt normal till det sa att den 43 år gamla Djurgårds supporten hade dött. Då va det en person som försöktr storma planen. Polisen kom och brotta ner han, men då kom hela djurgårds klacken och försökte storma planen. 

Mina tankar även som HIF:are gå till den 43 år gamla supporten och hans familj.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/supporter-dod-efter-brak-i-helsingborg/


   
Citera

Hyfs: Han dog inte på plats han dog dagen efter.

Inte dagen efter. Misshandeln ägde rum idag och människan dog idag. 
Hoppas detta gör att något sker. Våld är fan inte okej


   
SvaraCitera

Bråk efter matchen:

1200.jpg

1200.jpg

1200.jpg


   
SvaraCitera

Tragiskt att man springer runt och mördar folk för att dom anses ha fel tröja på sig. Vi lever verkligen i ett sjukt samhälle.


   
SvaraCitera

En som vågar ha halsduk på sig. ....


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare

Screenshot_5.png

Samma kille?

mytomanen:
Bråk efter matchen:

1200.jpg


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs
Ämnesstartare


   
SvaraCitera

Supportervåldet bara växer i Sverige. Det är sjukt att man inte bara kan åka och kolla på sitt lag lira boll längre, utan du skall vara rädd för ditt liv också. Som spelare kan du inte räkna med att spela 90 minuters fotboll längre utan har i åtanke att matchen kanske bryts pga stormning av plan. Hoppas hela Sverige supportrar, ultras, firmorna och vanliga svenssons kan gå ihop och enas om att detta måste få ett stopp.  

Vad får vi ha för lösning? Svårt att säga men gör som i Europa. Där arrangeras tåg/bussar till staden matchen spelas i för borta fansen. Sedan blir dom eskoterade utav ett överflöd av poliser till arenan. Vi har väl försökt med det i sverige, minns för gamla ullevi invigdes och poliserna var längst fram i ett tåg av 5 tusen djurgårdare. Bakre delen slet sig loss och attackerade IFK Göteborgs familjesektion och drog ner pappor som hade sina barn i händerna. Tragiskt som fan detta. Mina tankar går till Djurgårdarens nära och kära. 


   
SvaraCitera

Reeeetooo:
Supportervåldet bara växer i Sverige. Det är sjukt att man inte bara kan åka och kolla på sitt lag lira boll längre, utan du skall vara rädd för ditt liv också. Som spelare kan du inte räkna med att spela 90 minuters fotboll längre utan har i åtanke att matchen kanske bryts pga stormning av plan. Hoppas hela Sverige supportrar, ultras, firmorna och vanliga svenssons kan gå ihop och enas om att detta måste få ett stopp.  

Vad får vi ha för lösning? Svårt att säga men gör som i Europa. Där arrangeras tåg/bussar till staden matchen spelas i för borta fansen. Sedan blir dom eskoterade utav ett överflöd av poliser till arenan. Vi har väl försökt med det i sverige, minns för gamla ullevi invigdes och poliserna var längst fram i ett tåg av 5 tusen djurgårdare. Bakre delen slet sig loss och attackerade IFK Göteborgs familjesektion och drog ner pappor som hade sina barn i händerna. Tragiskt som fan detta. Mina tankar går till Djurgårdarens nära och kära. 

Firmorna kommer aldrig sluta slåss. Dock så tror jag att ett avtal att sluta slåss i stan kan nog funka. Anledningen till att snubben dog var pga tillhuggen (flaska).

I uppgjorda box så används inga vapen och allt går snyggt och bra till, minimalt övervåld:

Ingen har dött i uppgjorda box.

Ser faktiskt inget problem med uppgjorda box, dom stör ingen.


   
SvaraCitera

the.fat.one:

Firmorna kommer aldrig sluta slåss. Dock så tror jag att ett avtal att sluta slåss i stan kan nog funka. Anledningen till att snubben dog var pga tillhuggen (flaska).

I uppgjorda box så används inga vapen och allt går snyggt och bra till, minimalt övervåld:

Ingen har dött i uppgjorda box.

Ser faktiskt inget problem med uppgjorda box, dom stör ingen.

Nä firmorna kommer nog aldrig sluta slåss. Men en sån här grej visar bara att vi har en lång väg att jobba på för att få upp säkerheten utanför våra arenor och på våra arenor i Sverige. 
Att den här mannen där är jävligt oturligt och just nu är det fina scener i Stockholm där det tänds ljus och halsdukar o matchtröjor hänger på ett staket utanför stadion. Tröjor och halsdukar från hela Sveriges klubbar.


   
SvaraCitera

*väntar spänt på att någon SDare ska skylla på invandringen*

Denna nyhet gjorde mig både mig jävligt arg men också lite ledsen. Hur sjuka är vi inte när vi ska slå ihjäl varandra över något så banalt som fotboll? Över något som man ska kunna ha kul över? Man ska kunna gå fram till varandra och säga "haha ditt lag är sämre än mitt lag ditt lag förlorade" utan att någon blir arg och börjar sparka, slå och rent av slå och sparka ihjäl. Vi ska leva i en civiliserad del av världen, känns lite som att bara för att vi inte har krig, fattigdom och svält som tar kål på oss så ska vi slå ihjäl varandra över idiotiska saker i stället.

Jag tycker att detta årets fotbollsanda dog innan det ens han börja med denna dag.

Även mina tankar går till supportern och hans familj.

Hjärta


   
SvaraCitera

Min uppfattning var att polisen missbedömt läget, när jag åkte på motorvägen från Helsingborg mot Malmö, efter matchen, passerade det hela tiden polisbilar i andra riktningen förmodligen för att ge Helsingborg förstärkning. Polisen var helt enkelt för få och inte tillräckligt rustade.      


   
SvaraCitera

Untouchable:
Min uppfattning var att polisen missbedömt läget, när jag åkte på motorvägen från Helsingborg mot Malmö, efter matchen, passerade det hela tiden polisbilar i andra riktningen förmodligen för att ge Helsingborg förstärkning. Polisen var helt enkelt för få och inte tillräckligt rustade.      

Mhm rätt uppfattning, brukar se ut så i allsvenskan då många matcher inte klassas som högrisk. Tycker alla som är storlags matcher borde klassas som högrisk. Menar visst gefle - syrianska är lungt. Men allt som har med malmö, helsingborg, elfsborg, blåvitt, djurgården, aik o göra skall vara högrisk. Får se hur detta påverkar matcherna som spelas idag mellan supporters 


   
SvaraCitera

Tycker det var en fint utanför stadion med halsdukar från olika klubbar, flaggor och matchtröjor. Sett bilder på allt från hammarby, aik till ifk gbg och mindre klubbar som falkenberg och sirius.


   
SvaraCitera