Forumet - Vad gick/ går ni för gymnasie?

Vad gick/ går ni för gymnasie?

2339 1 56

Spana också in:

Gick estetiska programmet med bildinriktning, jag fick jobba med allt från kroki, skulptering av diverse material som balsaträ och lera. Måleri i akryl, olja, pastell och akvarell. Mycket teckning och att jobba med skisser i kol. Även en del foto, framkallning i mörkerrum med fotovätskor, bygga en egen kamera osv. Jag brände även raku, lera och glas i ugn. En Intressant och givande tid att skapa i olika material helt klart. 
Hej jag gick industriprogrammet inriktning maskin. Där fick man lära sig svarva, fräsa. programmera CNC fräs. typ en fräs som följer dina inmatningar hur djupt den ska fräsa eller byta till en borr under programmet. Maskinen gör själva "jobbet " åt en. Svetsa med tigg , migg, pinne. Slutet av år 2 början på 3an fick man rita i 2d/3D CAD. Ett system där man kan rita själva biten man ska svarva/ fräsa. Lite plugg. Nu jobbar jag på telefonbank. Den linjen man väljer på gymnasiet behöver man inte sen jobba i sen. Jag ändrade på mig, fick andra intressen. Annars kan man alltid fara till Malta och jobba med support där under vinter halvåret om man kanske är skoltrött efter gymnasiet :D.