Aviseringar
Rensa alla

Vad gick/ går ni för gymnasie?


samsam 🙂 trivs


   
SvaraCitera

Går estetiska programmet/ Speldesign, det är skitkul. Många estetiska timmar i veckan, vilket gör skolan relativt rolig igen lmao


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PinkWaffle:
Går estetiska programmet/ Speldesign, det är skitkul. Många estetiska timmar i veckan, vilket gör skolan relativt rolig igen lmao

funderar på att gå något chill typ sgerstads hund utbildning då får man tydligen ha sin egen hund me på lektionerna låter soft men vet inte vad min pitbull tycker om d


   
SvaraCitera
axcel

Björn_:
Har sökt naturvetenskap inriktning naturvetenskap...

Läste i din profil att du är intresserad av samhällskunskap, men ändå sökte du till natur? Jag ska själv göra mitt gymnasieval nu och kommer antagligen också att välja natur, men jag skulle själv säga att jag nog egentligen är lite mer intresserad av samhällsämnen. Jag vet inte om det är ett dumt val, men jag har inte svårt för skolan och vill ha alla möjligheter i framtiden.

Hur resonerar du? Varför valde du natur och inte samhäll? Känns som att jag sitter lite i samma "sits" som dig (vad jag tror alla fall, haha).


   
SvaraCitera

Björn_: Hehe, tänkte välja samhällsinriktningen men ser nog samhällsämnena som ett fritidsintresse, och att natur/natur bättre matchar mina framtida ambitioner. Jag ligger dock fortfarande i vågskålen och det är ju möjligt att byta fram till 3 februari och sedan följer en omvalsprocess, men just nu lutar jag nog åt natur/natur.

Jag var i din sits när jag skulle välja gymnasium - jag hade höga poäng från högstadiet samt ett driv utan dess like. Tänkte lite som dig också att natur är det enda att ha på gymnasiet - sen tänkte jag om! Galen

Tänk på att Naturprogrammet kräver extremt mycket plugg, du vet inte om du kommer bli skoltrött framöver, hitta tjej/kille etc. Jag valde att läsa samhäll - om du ser till att välja matte i 3:an så kan du läsa tekniskt basår direkt efter gymnasiet och tillgodose dig det som naturarna läser på bara ett år....

Gör inte misstaget att välja natur om du inte är jätteintresserad/jätteplugghäst - känner flertalet kompisar som bytte från natur eller misslyckades fullständigt med betygen på grund av stressen.


   
SvaraCitera

Jag gick natur på Berzelius skolan i Linköping 


   
SvaraCitera

Natur är enkelt om man inte behöver högsta högsta betyg


   
SvaraCitera
mex
 mex

Går på Mediagymnasiet kom hit vet jag jag vill ha någon att åka skidor med :")


   
SvaraCitera

Går andra året på HT linjen och HATAR det haha.
Det är nog mest pga dom i min klass är otrevliga/elak mot mig så det påverkar såklart allt på skolan, men lärarna beter sig som dom vore 12 år och tycker inte ämnena är så överdrivet intressanta.

haha


   
SvaraCitera

Naturbruk, växtodling och djur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag går första året på samhällsvetenskapliga programmet inriktning samhälle. Jag visste sedan flera år innan det var dags att välja att samhäll passar bäst för mig. Jag presterade rätt bra i skolan i högstadiet och sökte till en av de skolorna med högst söktryck i hela Göteborgsregionen. Jag kom in med något över snittet. Konkurrensen är därför stenhård och lärarna förväntar sig mer av en. Denna skola har också en hel del elever från de mer välbärgade områdena. Känner mig ibland lite som en outsider som kommer från ett vanligt medelklassområde. Dessutom kände alla varandra redan så jag trivs kanske inte 100%. Men det går bra ändå!


   
SvaraCitera
M420
 M420

Vård och omsorgsprogrammet, har aldrig tagit plugget på allvar så jag hade inte tillräckligt bra betyg för att komma in i något annat


   
SvaraCitera
Berit

Går transport, vi kör och pluggar körkort som lektion så d najs


   
SvaraCitera

Går naturvetenskap med inrikting samhäll.


   
SvaraCitera

Går på natur/natur. Vi blandar, sepererar och analyserar ämnen på kemin, testar formler och naturlagar på fysiken och räknar matte på matten.


   
SvaraCitera