Aviseringar
Rensa alla

Vad gillar du för kräldjur?


Smilen
Ämnesstartare

Vad tycker du om för kräldjur? Delvis ödlor, ormar, salamander, skorpioner och liknande djur.

Visa bilder på djuren du tycker är häftiga.

orm.jpg

Svart-Mamba.jpg

unnamed.jpg

odlor5.jpg

250px-A232%2C_Alice_Springs_Desert_Park%


   
Citera

Sköldpaddor är ju ändå rätt fina
Turtle poachers arrested during drug bustAre We Headed for a World Without Turtles?Extinction Threatens More than Half of the World's Turtles and Tortoises |  NRDC


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Crysilis:
Sköldpaddor är ju ändå rätt fina
Turtle poachers arrested during drug bustAre We Headed for a World Without Turtles?Extinction Threatens More than Half of the World's Turtles and Tortoises |  NRDC

Jag gillade översta.


   
SvaraCitera

Smilen:

Jag gillade översta.

Ja! Badpaddan <33


   
SvaraCitera
Lokes

Leopard geckos och kameleonter är så vansinnigt söta, det bästa är att man kan ha dom som husdjur

4B31DE48-86C6-4553-B77E-54446A82FD4E.jpe
A83FCD2A-DC7A-46B4-8A82-7BFBE09F81C1.jpe


   
SvaraCitera
oneday

Lokes:
Leopard geckos och kameleonter är så vansinnigt söta, det bästa är att man kan ha dom som husdjur

4B31DE48-86C6-4553-B77E-54446A82FD4E.jpe
A83FCD2A-DC7A-46B4-8A82-7BFBE09F81C1.jpe

om jag skaffar ett djur som inte är hund och katt är det 100% gecko


   
SvaraCitera

Gör man en sökning på nätet så står det...

Reptiler eller kräldjur som de också kallas kan delas in i följande grupper; sköldpaddor, krokodildjur, ödlor, ormar, bryggödlor och masködlor.

Jag gillar nog bara sköldpaddor, möjligtvis även krokodiler. Men år andra sidan äter ju krokodiler människor. Och vem fan vill bli uppäten? Så det får nog stanna vid sköldpaddor. Men de är lite väl långsamma för min smak.  Ledsen  Undrar föresten om det finns krokodiler med ADHD?  Skeptisk


   
SvaraCitera
Lokes

upprop > BRÄNN KORANEN:  Undrar föresten om det finns krokodiler med ADHD?  Skeptisk

Konstig fråga


   
SvaraCitera

Slimmestar :

Konstig fråga

Frågan är vad de tar!


   
SvaraCitera

vad är kräldjur


   
SvaraCitera
Lokes

agnes_:
vad är kräldjur

Reptiler


   
SvaraCitera

Lokes:

Reptiler

vad är reptiler sorry men gah är ju inte svenskGråter


   
SvaraCitera
Lokes

agnes_:

vad är reptiler sorry men gah är ju inte svenskGråter

Kolla bara på bilderna i tråden så fattar du nog lol
de flesta reptiler är kallblodiga, har scales (fjäll) och lägger ägg, brukar också ha dom där läskiga ögonen
ormar o ödlor bland annat är reptiler


   
SvaraCitera

Vi hade en liten gecko som min pappa tog hem från jobbet (hängde med i en importerad fruktlåda från fjärran land), den fick ett antal namn men jag minns bara att vi kallade den rango. Såg ungefär ut så här, fast sötare:GettyImages-127071137-590e29ff3df78c9283


   
SvaraCitera

Lokes:

Konstig fråga

Det ryktas att alla däggdjur kan ha ADHD. Men min fundering var inte om krokodilen kan ha ADHD utan om sköldpaddan kan ha det? Jag skrev fel. Tanken var väl från min sida att så långsamt som sköldpaddan rör sig så är det kanske uteslutet.

Lokes:

Kolla bara på bilderna i tråden så fattar du nog lol
de flesta reptiler är kallblodiga, har scales (fjäll) och lägger ägg, brukar också ha dom där läskiga ögonen
ormar o ödlor bland annat är reptiler

Det är väl ett mindre mysterium vilka reptiler som föder levande ungar och vilka som lägger ägg. De flesta ormar föder levande ungar medans snoken lägger ägg. Så gott som alla grodor lägger ägg liksom sköldpaddan medans krokodilen föder levande ungar. Sniglar klassas däremot inte in som reptiler utan som blötdjur aka snäckor och lägger ägg.


   
SvaraCitera