Aviseringar
Rensa alla

Vad gjorde dig lycklig idag?


Ämnesstartare

TJena UM:are! Tumme upp

Jag tror att det tidigare har funnits någon tråd i stil med denna men jag kan inte minnas att jag sett den på väldigt länge och atm så hittar jag ändå inte på UM så det kändes värt att försöka starta upp en sådan här tråd igen. Idén med tråden är enkel och rubriken förklarar det mesta. Här tänker jag att man kan glida in och bara berätta om något särskilt trevligt som har hänt en under dagen, eller om man vill läsa om något kul någon annan har varit med om. Upplevde du något särskilt idag, gjorde en vän något fint som gladde dig, eller gjorde du något fint för någon annan? 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eftersom jag startade tråden så kan jag ju lika gärna börja med min dag, fick idén till tråden utifrån min dag dessutom.

Idag har jag verkligen insett hur mycket det betyder att få dela ett starkt intresse eller "passion" med andra som gillar samma sak, och tagit del av glädjen som uppstår när man gör detta. Jag hakade på mina longboardpolare som träffades för att åka och vi hade en sådan fantastiskt go skejtdag i solen och alla bekymmer var så långt borta, det är så himla kul att peppas av alla andra och se hur alla glädjs åt varandras framgångar! Känslan av att fara fram med sådan frihet så nära till marken och naturens lagar på något sätt, det är häftigt. Känslan av att hitta balansen mellan alla krafter, tyngdkraft, centripetalkraft, friktion och ens egna kropps kontroll, det är så najs.

Dessutom...

På kvällen så bjöd en god vän med mig till sin kyrka vilket var underbart, precis vad jag behövde. Vi firade en fantastiskt fin mässa som var fylld med lovsång och bön, och häng efteråt med bibelsamtal och bön. Det var så oerhört närande och stärkande, jag är så glad av att jag fick dela det med så kärleksfulla och öppna människor. För många kan säkert detta låta främmande och vissa förstår kanske inte alls varför något som detta är glädjande, men just i kväll spelar det ingen roll - jag hoppas glädjen oavsett om man förstår den eller ej lyser igenom. Det var ett tag sedan som jag unnade mig att gå på en mässa precis så som jag är, bara ta chansen i farten och möta Gud och koppla av i hans närvaro, ta emot hans nåd och kärlek, och få dela den med medmänniskor. Det är så gott att låta sig ledas och formas av sin skapare, som man så ofta vänder ryggen till i vardagens stress och press. Under vårt samtal så fick jag också på nytt upp ögonen för hur värdefulla våra medmänniskor är, och hur älskade vi alla är av Jesus, och hur vi har fått uppdraget att älska varandra lika fullt ut. Hur Jesus under påsken visar att storhet och framgång inte är makt och prakt, utan att se och tjäna sina medmänniskor. Jag beundrar verkligen de i min närhet som gör detta, som sänker garden och struntar i alla krav och förväntningar och istället sträcker ut en hand till de som behöver det extra stödet. Uppmuntrar och bara gör något gott för någon annan utan att kräva något tillbaka. Wow alltså, sån vill jag bli. 

Känner att jag satte tröskeln lite högt nu kanske, men allt från det minsta till det största är lika kul att höra om.

Glad påsk, kram och allt annat! Glatt skålande


   
Citera

Blev glad för att min relationspartner fick ett positivt ekonomiskt besked (skatteåterbäring) inför sommaren.


   
SvaraCitera

pm

annars har dagen varit helt olycklig


   
SvaraCitera

1. Jag har fått låna ett elpiano från min polares föräldrar. Jag hade
dessutom ett par lurar med tillhörande avtagbar stor plugg liggandes
hemma, så jag kan spela med lurar och plinka hur fult som helst 24/7
utan att störa någon.

2. Lycklig vetefan, men jag är nöjd över
att jag i dag fick hem en skitbra hylla jag ska stapla på min byrå.
40-någonting djup och 79 bred - alltså pyttelite mindre än byrån, helt
perfekt. Skitsnygg, perfekt utformad för vad jag behöver fylla den med
och i precis samma färg som byrån. Åttio spänn kostade den dessutom.

3.
Mitt hår är skitskönt, fick undercuten rakad för några dagar sedan. På
merparten av min skalle är håret typ knappt en millimeter långt.

Och
som svar på mitt uttalande "Snart är mitt hår så långt att det svajar i
vinden!!! Alltså att det över huvud taget går att böja med fingrarna."
fick svaret "Snart är det precis så långt att det är asmysigt att ta
på". Då blev jag glad, för jag vill gärna att mitt huvud ska vara
asmysigt att tas på, och jag gillar att bli pillad i håret, och jag
tycker om att mysa med den personen och blir glad om den tycker att det är extra mysigt att mysa med mig. Och jag gillar även själv bäst när
mitt hår är lite, lite längre än den här längden, och inte riktigt känns
som sandpapper under händerna, utan lite mer som snaggat hår. Och snart är det precis så långt!111


   
SvaraCitera

Nej fan inget sådant


   
SvaraCitera

i går blev jag glad av att kunna tänka klart kring saker som beskrivs väldigt klantigt i min lärobok, av att ha kul och inte ont under träningen, och av att få tömma mitt huvud med en promenad innan jag skulle husmorsstressa samman middagen. uppskattade också att få gå utan trosor i en sex timmar eller så; påsklov äger.

Ögon i en plåthink:

"Snart är det precis så långt att det är asmysigt att ta på". Då blev jag glad, för jag vill gärna att mitt huvud ska vara asmysigt att tas på, och jag gillar att bli pillad i håret, och jag tycker om att mysa med den personen och blir glad om den tycker att det är extra mysigt att mysa med mig.

jag håller med om att det är ett bra beröm. Hjärta


   
SvaraCitera

Jag lyckades just göra frukostfrallor. Dom blev till och med goda. Är duktig på att laga mat/baka men har aldrig pysslat med bröd.
Får se om resten av dagen bjuder på något fint, men är inte allt för hoppfull.

Edit: juste, vann en auktion på tradera också. Något jag velat ha i flera år. Wiihii


   
SvaraCitera

Blev lycklig alldeles nyss när Åtta meddelade att de har fixat en massa störiga buggar. 

Snart på en sajt nära dig!


   
SvaraCitera
Draug

André Vifot Haas:

störiga buggar.

låter bra, Fortsätt att eliminera alla knas buggar som dyker upp Mycket glad


   
SvaraCitera

Ska få träffa en av mina favoritpersoner om ett par timmar.


   
SvaraCitera

Draug:

Absolut. De ska dräpas en efter en!


   
SvaraCitera

Det var inte överjävligt att gå på morgonen med detta väder.


   
SvaraCitera

Goa besked från tre organisationer som ska agera referenspunkt för undersökning till examensjobbet. WÖWÖ. 


   
SvaraCitera

solen o värmen o sambo o mat


   
SvaraCitera

Lycklig över att man idag äntligen beställt Volbeat's senaste album!
..litet minus att man får vänta efter att få hem den på posten.. Blink


   
SvaraCitera