Aviseringar
Rensa alla

vad gjorde ni/ska ni göra efter studenten?


Ämnesstartare

Hej kompisar! 🙂

Vad gjorde ni efter studenten? går ut nu i sommar, need some inspiration 🙂


   
Citera
smisk

jag hoppade på en kurs på SU som heter Modevetenskap.
den var tråkig så jag hoppade av, och har slappat sedan typ oktober, aka inget jobb eller plugg, men nu sitter jag med arbetsprovet till Beckmans och söker jobb. såatte.
aaa fråga inte mig, jag gjorde ett dåligt val.


   
SvaraCitera

Började helt fel program.
Gick ett år och genomled mindre bra tider.
Hoppade av och har massa rester. [y]


   
SvaraCitera

Bra inspiration va?

FAktiskt egentligen. Kasta dig inte in i plugg bara för att du vill bli klar snabbt eller är osäker. Hellre att du jobbar ett tag eller drar någonstans i sådana fall.


   
SvaraCitera

herregudjesus:

vad gjorde ni/ska ni göra efter studenten?

Ska inte ta studenten. [no-no]


   
SvaraCitera

Jobbade hos en familj som barnflicka/random hjälp ett år, vilket var awesome. Sedan flydde jag Stockholm och började plugga, vilket också är awesome.[cute]


   
SvaraCitera

Läste upp betyg på komvux, sen flyttade jag och började studera vidare på högskola[party]


   
SvaraCitera

arbeta, plugga och bli psyksjuk


   
SvaraCitera

Ville plugga till psykolog men hade 0.2-0.3 poäng för lite [smile] så läste Psykologi I på SU under höstterminen och nu läser jag till logoped i Uppsala, men funderar på att hoppa av pga dålig arbetsmarknad, tydligen? Väldigt otydligt är det iaf. Funderar på apotekare eller civilingenjör nu pga bra arbetsmarknad men kemi och matte/fysik är fan rätt tråkigt.

Vad vill du göra?


   
SvaraCitera

Gjorde lumpen och sedan högskola.


   
SvaraCitera

antrax:

Började helt fel program.

vilket program?

honolulu:

civilingenjör nu pga bra arbetsmarknad men kemi och matte/fysik är fan rätt tråkigt.

den linje jag pluggar (civilingenjör med inriktning medieteknik) är väl den civilingenjörsutbildning som har minst matte och fysik tror jag


   
SvaraCitera

Pluggade ekonomisk historia men hoppade av, frilansade löpande som webbutvecklare, utbildar mig till sotare nu pga ingen aning fram till i sommar. Sedan lär jag väl antingen jobba eller gå arbetslös/ut på äventyr.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

vilket program?

Reklam och grafisk design, vilket egentligen intresserar mig mycket, men det var på tok för teoretiskt upplagt för min smak+ på helt fel ställe (en håla bredvid en håla.)
Allt jag behövde var att måla av mig på random konstskola(har äntligen insett detta och söker nu konst!!!1).


   
SvaraCitera

Kommer förmodligen söka mig in på reklam och grafisk design senare i livet.
Måste bara måla ur mig en massa skit.
Måla ur mig extrem prestationsångest. Måla ur mig tråkiga regler som snarare stjälper än hjälper. Måla ur mig konstiga principer. Måla ur mig alla låsningar. Måla ur mig mig själv.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

den linje jag pluggar (civilingenjör med inriktning medieteknik) är väl den civilingenjörsutbildning som har minst matte och fysik tror jag

Ja, jag har funderat på den. Men vad kan man jobba inom senare? Och finns det jobb inom det?

antrax:

Måla ur mig alla låsningar.

he he du har vell inte blive låst här på UM


   
SvaraCitera