Aviseringar
Rensa alla

Vad gör du för att göra skillnad?


Ämnesstartare

Den här veckan infaller inte bara jämställdhetsdagen utan även Raoul Wallenberg-dagen. Vad kan vara mer passande då än att snacka om att göra skillnad. 

Vad gör du för att göra skillnad och skapa en bättre värld? Stort som smått! Vad har du för tips till andra? 

Jag försöker göra skillnad genom att bland annat källsortera mina sopor, vara medlem i massa organisationer som jag tycker gör bra saker, jag sprider sånt som jag tycker är viktigt och som jag brinner för i sociala medier för att förhoppningsvis öka kunskapen om vissa ämnen hos fler. Nu är det din tur. Vad gör du?


   
Citera

Upplyser folk Tumme upp om diverse saker..


   
SvaraCitera

sprider positivitet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HÄR har Raoul Wallenberg Academy tagit fram 100 tips på hur du kan göra skillnad. Vilka gör du? Vilka ska du börja med?


   
SvaraCitera

absolut ingenting. vill du ge folk ångest eller? 


   
SvaraCitera

rhffgc: absolut ingenting

du mobbar ju, glöm inte det 😉


   
SvaraCitera

Tickstart:

du mobbar ju, glöm inte det 😉

det är väl motsatsen till att göra skillnad i detta sammanhang? Man Ska Vara God = ha pengar att ge bort. 


   
SvaraCitera
Exner

Lucella:
HÄR har Raoul Wallenberg Academy tagit fram 100 tips på hur du kan göra skillnad. Vilka gör du? Vilka ska du börja med?

Nej tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rhffgc:
absolut ingenting. vill du ge folk ångest eller? 

Hur ger jag ångest? Jag tror att du bidrar utan att ens veta om det vare sig du vill eller inte 🙂 


   
SvaraCitera

Lucella:

Hur ger jag ångest? Jag tror att du bidrar utan att ens veta om det vare sig du vill eller inte 🙂 

genom att få folk att tänka efter och inse hur lite de gör, särskilt folk som mår dåligt kan ta illa upp av detta. folk med kasst självförtroende ändå. med tanke på vilken sida det är tal om det här också. inte så svårt att tänka sig?


   
SvaraCitera
Draug

Jag brukar misshandla dem som inte källsorterar på regelbunden basis. Att höra dem skrika och vrida sig i plågor inger mig hopp om att jag faktiskt gör skillnad och skapar en bättre värld. Glad


   
SvaraCitera

Jag försöker göra saker jag är passionerad av, för att bidra med att sprida lust och glädje kring de viktiga sakerna. I framtiden tänker jag också förmodligen forska och på så sätt är jag med och skapar ny kunskap. Det kommer göra världen lite mer vetande. 


   
SvaraCitera
Exner

Blir jättearg och hatar alla


   
SvaraCitera
mynona

Jag uppfattar mig själv som egocentrisk.
Dock säger folk att jag har inspirerat dem till saker, fått dem att tänka efter, visat omtänksamhet och varit snäll; jag uppfattar inte riktigt själv när jag gör sådant, men jag får tro dem och det gör jag när de säger det - det får mig att känna att jag ändå bidrar, även om det är omedvetet. 
Samhällsmässigt gör jag inte så mycket mer än röstar, miljöförstör inte ovanligt mycket, bidrar med mina åsikter när jag orkar (vare sig de är bra eller dåliga bör det ändå göra nytta med perspektiv) och stimulerar andra människors tankar, om det nu stämmer som vissa har sagt. 


   
SvaraCitera
reben

försöker utnyttja djur så lite som möjligt & d är jättebra för miljön med
använder typ bara kollektivtrafik
sopsorterar lite
tvättar typ aldrig håret

förr va jag politiskt aktiv i min hemkommun o kämpade för miljöfrågor där


   
SvaraCitera