Aviseringar
Rensa alla

vad gör jag för fel


Ämnesstartare

jag kan liksom va hur snäll och så som själv och va ungefär som personen som jag chattar med och efter tag utan att jag gjort något så hatar den på mig
jag får en massa hat
jag mår dåligt tack vare det
asså jag pallar inte detta länge till
vad borde jag göra tycker du?
vad skulle du ha gjort?
många säger hela tiden bara vad jag gör fel
det är so att jag alltid göra fel och inte duger åt nåt.
ibland så kan jag ´bara låsa in mig i rummet och tänka och undra om de har rätt onm allt de säger som t.ex. att jag är värdelös och massa sån skit och bara gråter
ibland undrar jag bara vad jag har gjort för fel.
efter bara några månader så hatar mina vänner mig också och jämnt sprider mina hemligheter i lsutet av vänskapen och jag fär även veta tat de gått backom ryggen på mig och snakat en massa skit.
den längsta vänskapen jag har haft är den jag har nu och det är 2 tjejer som är jämngamla med dom så räd att förlora dom också
vad fan har jag gjort dessa människor
jag vet att jag inte duger till något,
så ni måste inte låtsas tycka synd om mig iaf om någon gör det för ni ska inte slös er tid på någon som mig
jag hatar att behöva må så hära
jag har liksom haft det så häre 7 år och jag blir 14 nu i år
ska man må så hära 
för mig känns det helt normalt och naturligt att må så här 
jag skulle typ kunna bara byta identitet och ge upp vem jag är mitt usende oh göar en ansiktsoperation
vad ska jag göra snälla ge tips


   
Citera

attityden kan vara nåt många behöver jobba på, bland annat jag själv. Lätt att bli missförstod om man inte har rätt attityd.


   
SvaraCitera

Har du någon nära dig som du kan prata med, tex om din attityd och hur personen tycker att du agerar i olika sammanhang. Om det visar sig att du inte gör något märkvärdigt fel (inte har en dålig attityd)
Så är det ju personerna du hänger med som är för känsliga eller kladdrar dig bara för att...


   
SvaraCitera

Jag känner igen mig i det där jättemycket! När jag var 14 hade jag inga vänner pga att jag hatade mig själv för mycket. Jag ville bara säga att det blir bättre. 

Att folk beter sig sådär kan bero på många saker, men ingen av dem sakerna har att göra med att det är något fel på dig. Det kan vara så att dem helt enkelt har bestämt sig för att vara jävliga, och sedan råkade du ha oturen att bli hackkyckling. 

Om problemen fortsätter i andra orelaterade sociala grupper kan de bero på att du mår dåligt, vilket folk som är mindre vänligt inställda kan känna av och välja att utnyttja - vilket i sin tur kanske får dig att må ännu sämre. Det blir lite som en ond cirkel. Jag har varit i en sådan situation och jag vet att det är jättesvårt att ta sig ur.

Det som har hjälpt för mig är att öva på att uttrycka ilska, sätta gränser, och våga uttrycka mina åsikter även om de inte alltid stämmer överens med alla andras. Folk respekterar mig mer när jag vågar stå upp för mig själv, har jag märkt. 


   
SvaraCitera

Fisktoffla: Folk respekterar mig mer när jag vågar stå upp för mig själv, har jag märkt. 

Kanske bästa tipset. Folk kan hålla på sådär just om man försöker vara inställsam. Du är verkligen inte ensam att råka ut för det, och vad folk säger har på riktigt ingen betydelse.

Försök att hitta mod och våga stå upp för dig själv. Bestäm dig för att göra saker du gärna vill men kanske inte vågar. Hur vill du uppfattas om ngn möter dig för första gången? Lev så nära som möjligt den du vill vara. Folk kan ta efter dig / förhålla sig till dig, precis som du förhåller dig till andra. Tillslut ser du att många runt omkring dig själva är osäkra..

Blir rätt tungt (kanske värre) i början, speciellt som du är kvar på samma plats me samman folk. Men du har allt att vinna på att vara dig själv!


   
SvaraCitera

Otydliga instruktioner, stoppade min katt i mikron


   
SvaraCitera

Du inser inte att du är lika värd som varenda annan människa på jorden och att din potential är oändlig. DU är en hel person och behöver egentligen inte andra för att göra dig komplett och om andra inte inser det borde du inte slösa din värdefulla tid på de <3


   
SvaraCitera

caitline06:
jag skulle typ kunna bara byta identitet och ge upp vem jag är mitt usende oh göar en ansiktsoperation

Låter som en bra ide!Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
attityden kan vara nåt många behöver jobba på, bland annat jag själv. Lätt att bli missförstod om man inte har rätt attityd.

mm men jag har precis den attityden son jag har haft hela tiden trevlig och o någon säger exempels att den tycker att jag är trevlig så säger jag detsamma men ska försökas ändra den ska testa det
tror faktiskt att det kan funka thank you


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

julia1130:
Har du någon nära dig som du kan prata med, tex om din attityd och hur personen tycker att du agerar i olika sammanhang. Om det visar sig att du inte gör något märkvärdigt fel (inte har en dålig attityd)
Så är det ju personerna du hänger med som är för känsliga eller kladdrar dig bara för att...

det är min diagnos som göär att jag tänkewr och fungerar på ett annat sätt min hjärna fdungerar på ett anat sätt en de flesta andras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fisktoffla:
Jag känner igen mig i det där jättemycket! När jag var 14 hade jag inga vänner pga att jag hatade mig själv för mycket. Jag ville bara säga att det blir bättre. 

Att folk beter sig sådär kan bero på många saker, men ingen av dem sakerna har att göra med att det är något fel på dig. Det kan vara så att dem helt enkelt har bestämt sig för att vara jävliga, och sedan råkade du ha oturen att bli hackkyckling. 

Om problemen fortsätter i andra orelaterade sociala grupper kan de bero på att du mår dåligt, vilket folk som är mindre vänligt inställda kan känna av och välja att utnyttja - vilket i sin tur kanske får dig att må ännu sämre. Det blir lite som en ond cirkel. Jag har varit i en sådan situation och jag vet att det är jättesvårt att ta sig ur.

Det som har hjälpt för mig är att öva på att uttrycka ilska, sätta gränser, och våga uttrycka mina åsikter även om de inte alltid stämmer överens med alla andras. Folk respekterar mig mer när jag vågar stå upp för mig själv, har jag märkt. 

ok synd att det var så
är der bättre nu då´?
tycker synd om dig över det
du ska inte hata dig själv
m jag har fått stopp på ett grabb gäng som mobbade mig jag  brydde mig inte ens om att jag voltade när jag skulle säga ifrån med en cykel alltså min muskel i benet gick upp men jag sa att jag flyttade dit efterson att jag hade självmordstankar och att de hindrade dem från att försvinna sen dess hare de slutet jag såg att de skämdes nåt i enormt mkt sedan efter satt jag sagt det.
mm det kan du ha rätt i
en i min klass verkar va en sådan typ han förstör massor från mig i skolan så bad honom att undvikas mig eftersom jag vill lyckas i skolan så att jag kan få en bra framtids karriär.
ja jag mår ju dåligt utav allt detta.
japp det är ju svårt men man önskar ju satt det vore lätt.
jag har börjat att stå upp för mig själv
en gång så blev jag inlåst i ett toa bås men jag klättrade över dörren och kallade tjejen för dess namn och sedan bitch för hon hade mordhotat mig även sagt satt hon skulle döda min mamma och hade misshandlat  och  hadespridit en massa falska rykte om mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

filmtraveler:

Kanske bästa tipset. Folk kan hålla på sådär just om man försöker vara inställsam. Du är verkligen inte ensam att råka ut för det, och vad folk säger har på riktigt ingen betydelse.

Försök att hitta mod och våga stå upp för dig själv. Bestäm dig för att göra saker du gärna vill men kanske inte vågar. Hur vill du uppfattas om ngn möter dig för första gången? Lev så nära som möjligt den du vill vara. Folk kan ta efter dig / förhålla sig till dig, precis som du förhåller dig till andra. Tillslut ser du att många runt omkring dig själva är osäkra..

Blir rätt tungt (kanske värre) i början, speciellt som du är kvar på samma plats me samman folk. Men du har allt att vinna på att vara dig själv!

mm jag hr lämnat en vän jag har haft genom hela livet för att hon inte skulle bli utsatt av den som mobbat mordhitt och misshandlat mig hon var nära  på att bli nästa offer men nu ,mårt hon bättre en någonidsn varje gång jag går förbi hennes hem är jag nära på och springa och knaka på och fråga om vi kan ses och berätat hur det faktikst ligger till
lämmnade henne nu i typ oct


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ikaros med ett par extra vingar.:
Du inser inte att du är lika värd som varenda annan människa på jorden och att din potential är oändlig. DU är en hel person och behöver egentligen inte andra för att göra dig komplett och om andra inte inser det borde du inte slösa din värdefulla tid på de <3

jag har lämmnast flera människa i mitt  liv nu eftersom jag insett att de varit falskas och bette de hålla sig borta från mig och mitt liv så att de ej ska få förstöra mera för mig


   
SvaraCitera

Bra jobbat! 🙂 Vet själv hur svårt det kan vara


   
SvaraCitera