Aviseringar
Rensa alla

Vad gör man efter gymnasiet?


Ämnesstartare

Gifted:
Plugga - jag gjorde hela vagen till en PhD, och har varit i over 20 lander, eftersom man reser en hel del som forskare.

Coolt! Vad forskar du om?


   
SvaraCitera

Det beror på vad du vill göra med ditt liv, så ta en ordentlig funderare på't

bara du själv sätter dina gränser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

huhh:
Det beror på vad du vill göra med ditt liv, så ta en ordentlig funderare på't

bara du själv sätter dina gränser

Sant! Vill bara få lite inspiration nu typ. Höra vad andra gjort så att jag har lite bättre koll på olika möjligheter


   
SvaraCitera

bleknar bort och dör långsamt


   
SvaraCitera
Draug

Man inväntar livets slutskede och ångrar bittert det som aldrig blev.


   
SvaraCitera
Gifted

Fridafrid: Coolt! Vad forskar du om?

Lite knepigt att forklara, det ar matematik, (diskret matematik).


   
SvaraCitera

Som det ser ut nu vill jag nog jobba ett år och spara pengar för att sedan resa. Är redan skoltrött som det är, så känner inte för att plugga vidare direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Lite knepigt att forklara, det ar matematik, (diskret matematik).

Diskret matematik... Aldrig ens hört talas om 🙂 Men så länge du tycker det är kul så är det ju bra.


   
SvaraCitera
Gifted

Fridafrid: Diskret matematik... Aldrig ens hört talas om 🙂 Men så länge du tycker det är kul så är det ju bra.

Kombinatorik kanske du hört talas om? Iaf, jo, det är kul, ganska stress-fritt, får resa mycket och så är lönen helt ok. Man kan ju bli 'quant' och jobba på en hedge-fond och tjäna en del om man är intresserad (och kunnig). Gjorde intervju för ett sånt jobb i London (fick inte det jobbet tyvärr), men då var startlönen runt 2 milj kr om året...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Kombinatorik kanske du hört talas om? Iaf, jo, det är kul, ganska stress-fritt, får resa mycket och så är lönen helt ok. Man kan ju bli 'quant' och jobba på en hedge-fond och tjäna en del om man är intresserad (och kunnig). Gjorde intervju för ett sånt jobb i London (fick inte det jobbet tyvärr), men då var startlönen runt 2 milj kr om året...

OJ! 


   
SvaraCitera

Började plugga direkt efter gymnasiet. Skulle inte säga att jag ångrar det eller skulle med dagens erfarenhet göra ett annorlunda val men om man har möjlighet att resa eller göra något annat skoj så skulle jag rekommendera att man gör det!


   
SvaraCitera