Aviseringar
Rensa alla

Vad gör man egentligen?


Ämnesstartare

Halloj!
Har rätt nyligen börjat försöka ändra min situtation på relationsfronten. Har länge varit fokuserad på massa struntsaker i livet, så har inte varit så fokuserad på mitt numera jobbigaste problem. Har inga kompisar längre och har aldrig haft tjej.

För ett halvårsedan har jag valt att börja chatta med folk och måste erkänna att jag blivit mycket duktigare på att öppna mig via chatt. Förut pga socialfobin stod även chatta emot lite. Detta var ett tag sedan nu, men har fått uppleva "svek" efter "svek" och vet inte hur mycket jag orkar med längre. Dessa svek, fastän det är online känns så ångestfyllda, ska man behöva få ångest och må dåligt för att man vill ändra sin situtation?

Börjar med att jag chattar med en tjej i flera månader, det märktes på henne att hon gillade mig och jag connectade så väldans bra med henne. Hon var alltid glad att prata med mig. Sedan helt plötsligt försvann hon och hade blivit ihop med någon annan online som hon chattat med en dag. Slutat prata med mig också förstås. Känslokallhet i största ära, hur kan man bara tappa kontakten efter man pratat så länge? Var är folks känslor? Jag tänker ibland på om jag är den enda i detta land med empati.

Jag är ju inte på något sätt ointressant eller osocial online. Jag är helt tvärtom, är intresserad av personen jag pratar med, konverserar och är trevlig och blandar till och med in en perfekt mix av skämtsamhet. Men de verkar hela tiden dras mot någon konstig typ i slutändan ändå som har varken eller.

Efter denna händelse har samma sak hänt med andra. En tjej satt jag uppe med flera nätter och pratade med. Sedan efter några veckor så var hon distansierad. Nu hittar hon på bortförklaringar att hon inte vill chatta på MSN och är allmänt kort. Men mot alla andra är hon jättesnäll. Har frågat också om det är något, men så är det icke. Nu är hon helt nerkärad i en annan person, som varit inne ibland och pratat med henne i en chatt. Fattar ingenting?!

Efter detta har det ju skett sak efter sak, och jag klarar inte av det snart.

Hade en person inte visat intresse direkt, eller efter någon dag dissat en. Då hade det ju iallafall känts bra och jag hade kunnat skita i det.

Vad tusan ska man göra för att ändra sin situtation egentligen? Är det bara vänners vänner som är möjligt att träffa tjejer på? Det går ju inte knyta kontakter med någon, så den möjligheten känns ju utanför bilden. Det är ju så tragiskt att ett sånt här problem ska ta över ens liv och göra en olycklig också. Man kan säga att jag känner komplex över att detta som ska komma naturligt för folk, aldrig har skett för mig och nu börjar jag bli gammal.


   
Citera

Lexal:

Jag är ju inte på något sätt ointressant eller osocial online. Jag är helt tvärtom, är intresserad av personen jag pratar med, konverserar och är trevlig och blandar till och med in en perfekt mix av skämtsamhet.

Överskattar du inte dina egenskaper nu lite..


   
SvaraCitera

Lexal:

Jag är helt tvärtom, är intresserad av personen jag pratar med, konverserar och är trevlig och blandar till och med in en perfekt mix av skämtsamhet. Men de verkar hela tiden dras mot någon konstig typ i slutändan ändå som har varken eller.

det är obehagligt med människor som anstränger sig att vara den perfekta samtalspartnern genom att taktiskt kombinera väl övervägda egenskaper till en "perfekt mix".

Antagligen lyser detta igenom och enda sättet att åtgärda det är att sluta bete sig så.


   
SvaraCitera

Lexal:

Är det bara vänners vänner som är möjligt att träffa tjejer på?

svar ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Överskattar du inte dina egenskaper nu lite..

Vad får dig att tro det? Låter som att det är du som underskattar mig.

Artie:

det är obehagligt med människor som anstränger sig att vara den perfekta samtalspartnern genom att taktiskt kombinera väl övervägda egenskaper till en "perfekt mix".

Antagligen lyser detta igenom och enda sättet att åtgärda det är att sluta bete sig så.

Jag gör det inte på ett påtvingat sätt, jag är helt naturlig. Men trots att tjejer inte gillar killar som är för på så dras de ändå de de med offermentalitet som är på och håller på och daltar. Det fungerar dock aldrig för mig.

OF 5:

svar ja

Ok takes suicide [rolleyes]


   
SvaraCitera

Lexal:

Ok ta

nä men allvarligt det är nog det enda som ger någon form av tillfredsställande framgång i alla fall.


   
SvaraCitera

'Cause you can't find nothing at all if there was nothing there all along [sad]


   
SvaraCitera

Lexal:

Jag gör det inte på ett påtvingat sätt, jag är helt naturlig.

är du säker


   
SvaraCitera

En en oblat till människan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

nä men allvarligt det är nog det enda som ger någon form av tillfredsställande framgång i alla fall.

Förstår. Det gör ju saken regrettable.

Hjärtlös:

Cause you can't find nothing at all if there was nothing there all along [sad]

Gulligt citat [smile]
Fast hajjar det inte hehe.

Artie:

är du säker

Säker är man ju aldrig. Men har ju provat allt möjligt på olika personer. Sedan ska man ju inte behöva spela världens spel jämt heller tycker man.

Macktorsken:

En en oblat till människan

Förstår icke.


   
SvaraCitera

Lexal:

Men har ju provat allt möjligt på olika personer. Sedan ska man ju inte behöva spela världens spel jämt heller tycker man.

nu hänger jag inte med längre, du sa ju att du inte kalkylerat fram den perfekta mixen av trevnad och humor utan var så helt naturligt.


   
SvaraCitera

eller är det en allmän "naturlighet" du adderat kommunikation- och personlighetskonstruktionen


   
SvaraCitera

Lexal:

Gulligt citat[smile]
Fast hajjar det inte hehe.

[blush]

Dold text: Om det aldrig har funnits något mellan dig och flickan så går det ej att hitta. Inte utan någon fysisk kontakt i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

nu hänger jag inte med längre, du sa ju att du inte kalkylerat fram den perfekta mixen av trevnad och humor utan var så helt naturligt.

Det enda utesluter inte det andra. Ibland får man försöka kalkylera fram saker för att komma fram till nya sätt.

Artie:

eller är det en allmän "naturlighet" du adderat kommunikation- och personlighetskonstruktionen

Ungefär så. Man lär ju sig medan man lever : )

Hjärtlös:

Dold text: Om det aldrig har funnits något mellan dig och flickan så går det ej att hitta. Inte utan någon fysisk kontakt i alla fall.

Faktiskt bra poäng. Många verkar redan i förväg ha bestämt sig, då är det futile att försöka med dem. Fast problemet är ju hur man ska veta det till 100%.


   
SvaraCitera
zIGGE

Alltså du snälla. Du kommer aldrig få en fin relation om du inte erkänner för dig själv att du fan är knäpp. Du får dig att låta som "the one who does all things right" och "knows whats happening, blame others" , sanningen är att du låter som en looser.

Är bara ärlig.


   
SvaraCitera