Aviseringar
Rensa alla

Vad gör man?


Ämnesstartare

Vad gör man när man inte passar in någonstans. När man verkligen försökt med alla knep som finns, men ändå är en outisder var man än vänder sig? Vad gör man när ingen verkar förstå vad man menar. När man verkligen ansträngt sig för att uttrycka sig på bästa sätt? Det är väl många som är som jag. Vi passar inte in någonstans. Vi har redan hört alla lösningar som folk verkar kunna komma med. Jag antar att det här är det jag ska kalla livet. Det kanske var så det var menat för mig. Att jag skulle vara mer ensam och att jag inte skulle passa in på en enda plats.


   
Citera

Du behöver ”bara” hitta rätt person som du klickar med. Det är verkligen inte bara, det kan vara svårt. Du ska iallafall inte ändra dig för att passa in, fortsätt vara dig själv.

Min bror gillar hård rock tex. Han brukar alltid ha på sig hård rocks tröjor med band han gillar, han har inte en ända tröja som inte är kopplad till hård rock. Han berättade att det var för att han då kunde skaffa vänner med lika intressen utan att ens behöva leta. Folk som är lika varandra dras till varandra. Folk kan kommentera ”snygg tröja” och så börjar de prata.

Menar inte att du ska ha på dig en tröjor med dina intressen på. Menar bara att om du är dig själv kommer det så småningom liknande personer dra sig till dig. 
Men om du menar i grupp sammanhang så vet jag faktiskt inte riktigt hur man ska göra. Det är svårare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjej_02:
Du behöver ”bara” hitta rätt person som du klickar med. Det är verkligen inte bara, det kan vara svårt. Du ska iallafall inte ändra dig för att passa in, fortsätt vara dig själv.

Min bror gillar hård rock tex. Han brukar alltid ha på sig hård rocks tröjor med band han gillar, han har inte en ända tröja som inte är kopplad till hård rock. Han berättade att det var för att han då kunde skaffa vänner med lika intressen utan att ens behöva leta. Folk som är lika varandra dras till varandra. Folk kan kommentera ”snygg tröja” och så börjar de prata.

Menar inte att du ska ha på dig en tröjor med dina intressen på. Menar bara att om du är dig själv kommer det så småningom liknande personer dra sig till dig. 
Men om du menar i grupp sammanhang så vet jag faktiskt inte riktigt hur man ska göra. Det är svårare.

Alltså. Jag har försökt allt sånt, men det fungerar inte heller för mig. Jag kan inte förklara, men det är definitivt mer komplicerat än så, men tack för tipset i alla fall!


   
SvaraCitera

Okej, hoppas du får ett bättre svar Hjärta


   
SvaraCitera

WeirdTeen:
Vad gör man när man inte passar in någonstans. När man verkligen försökt med alla knep som finns, men ändå är en outisder var man än vänder sig? Vad gör man när ingen verkar förstå vad man menar. När man verkligen ansträngt sig för att uttrycka sig på bästa sätt? Det är väl många som är som jag. Vi passar inte in någonstans. Vi har redan hört alla lösningar som folk verkar kunna komma med. Jag antar att det här är det jag ska kalla livet. Det kanske var så det var menat för mig. Att jag skulle vara mer ensam och att jag inte skulle passa in på en enda plats.

jag förstår exakt vad du säger. Var bara dig själv så kommer du förmodligen hitta några personer som du kan bli vän med, det tar tid att hitta bra människor. Var bara dig själv och tänk inte för mycket på det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skolsatsaren:

jag förstår exakt vad du säger. Var bara dig själv så kommer du förmodligen hitta några personer som du kan bli vän med, det tar tid att hitta bra människor. Var bara dig själv och tänk inte för mycket på det. 

Det är lätt att säga det när man inte vet ett dugg om mig och mitt liv. Förlåt om jag låter sur, men det är verkligen inte så enkelt.


   
SvaraCitera

WeirdTeen:

Det är lätt att säga det när man inte vet ett dugg om mig och mitt liv. Förlåt om jag låter sur, men det är verkligen inte så enkelt.

jag kan förstå att det inte är så enkelt. Men det ända du kan göra är att vara dig själv, ha tålamod och prata med folk som du gillar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skolsatsaren:

jag kan förstå att det inte är så enkelt. Men det ända du kan göra är att vara dig själv, ha tålamod och prata med folk som du gillar. 

Jo, jag förstår det, men äsch. Jag kan inte förklara, men det är inte riktigt det det gäller i alla fall, men tack för tipset.


   
SvaraCitera

Vad menar du med att inte passa in? Vad är det som gör att du ej blir accepterad av folk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
Vad menar du med att inte passa in? Vad är det som gör att du ej blir accepterad av folk?

Jag blir på sätt och vis accepterad, men ändå inte. Jag blev manipulerad och illa behandlad när jag var liten. Jag var också allvarligt sjuk i 6 år. Blev frisk förra året. Det hela har gjort så att jag inte är så bra på det här med vänskap. Jag låter folk kräva allt av mig. Alla säger att jag är en fantastisk vän, men det är för att jag hela tiden lever efter deras krav. När jag slutar leva efter folks krav, så är det ingen som bryr sig om mig. Det går inte riktigt att förklara, det är mer komplicerat än så. Det är liksom inte bara att sluta med det. Enligt min  lärare kommer det ta några år.


   
SvaraCitera

Nja det är bara att vänta på tiden då man blir vid rätt plats vid rätt tillfället. Allt går inte att förutspå eller förberedas. Vissa saker händer bara när det ska hända.


   
SvaraCitera

Håller sig levande bara


   
SvaraCitera

Alla människor passar någorlunda in i vissa grupper, och det är inte alls omöjligt. Jag antar att du är 15-17 och letar efter vänner i skolan. Men om du börjar engagera dig utanför skolan t.ex olika fritidsaktiviteter  eller kanske en sportklubb maximerar du chanserna till att hitta en vän som verkligen klickar med dig. Att prata med människor är naturligt, såvida du inte har social fobi kommer du klara dig fint.

Och ingen passar in helt, det är därför man har olika vänner för att alla är olika, du kan ha en vän du gymmar med, en du tittar på film med eller en du målar med. Det tar tid innan man hittar en vän som man kan göra allt med. Jag vet inte om du har börjat gymnasiet än men det är lättare att hitta vänner där. 


   
SvaraCitera

Hur passar du inte in?


   
SvaraCitera