Aviseringar
Rensa alla

Vad gör man när man inte kan sova?


Ämnesstartare

Har inte detta problem varje natt, så behöver inga piller. Men vad gör man? Har ingen mjölk hemma att koka lr ngt [sad]

Fel trådkategori kanske, så någon bra mod får flytta om den så vill.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

nej okej ingen vet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stanna uppe till nästa natt[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snärtig rulle, fingrar i bulle, lr gå upp o gör frulle


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men vad gör man?

Om man inte har något eget knep, att typ måla eller liknande så tror jag det bästa är att ligga och blunda och tänka. Även om du inte sover så vilar du.

farbror gugge:

stanna uppe till nästa natt[party]

Sämsta tipset någonsin. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur pigg var du?
Ibland är det enda som hjälper att man ligger ner och blundar och fantiserar tills John Blund säger tjaba.
Annars kanske det kan fungera att:
läsa
se på film
lösa korsord
utöva avslappningsövningar

Jag kan ha skojiga sömnsvårigheter. Alltså, jag är trött och nöjd och glad, men kan absolut inte få hjärnan att sluta snurra. Ligger i ett kolmörkt rum och skrattar....
Psyk.


   
SvaraCitera

gå en promenad
börja träna några ggr i veckan


   
SvaraCitera

Jag brukar ligga och försöka att inte fokusera på något annat än min andning. Andas ut, andas in, andas ut. Somnar oftast av det tillslut. Ett annat tips är att gå igenom alla kroppsdelar och verkligen försöka slappna av i dem en efter en.

Fungerar inte det brukar jag läsa lite. Dock inget för bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan inte läsa i sängen längre.
Även om boken är bra så läser jag förvirrat om samma stycke gång på gång för att till sist däcka med boken över ansiktet.
Så det kanske är en bra sak att göra om du är som jag Sola.


   
SvaraCitera
time
 time

ÅH EN TRÅD JAG KAN GE TIPS I, hurra, äntligen ett ämne jag kan utan och innan. Är kronisk insomnipatient som måste ta utskrivet receptbelagt knark för att få sömn överhuvudtaget.

Bra tips (om du inte lider av sömnlöshet utan bara är tillfälligt pigg):
-Ta en lång och lugn promenad under dagen, frisk luft hjälper senare mot kvällen!
-Drick varm mjölk med lite honung i, lugnar halsen, själen och knoppen!
-Läs en bok som inte väcker svårhanterliga känslor inombords
-Lös ett par Sudoku eller korsord
-Se till att ha det ordnat och städat runtom dig, stök försvårar faktiskt insomningen

Okej. Inser nu att alla dessa tips är väldigt typiska knep och att min kunskap knappast är varken unik eller superbra. Men det hjälper om det inte är så illa att du måste få lite sovmedicin för att snarka gott. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Träna på dagarna, gå en promenad, läs en bok.

Det jag brukar göra då jag får svårt att sova(händer inte ofta) är att jag slår på en film men kollar inte, utan jag lyssnar och snart så sover jag. Det ska inte vara en för lättsam film. Och du ska gärna ha sett den förut och ingen film du älskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh
Godnattsagor är jättebra
typ låna en ljudbok på biblioteket
lyssna på den på behaglig volym
vips så somnar du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

you smoke weed[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

piller ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Sämsta tipset någonsin. [zzz]

mnja, om man fortfarande är vaken kl 6 på morgonen tycker jag att det är bättre att göra så än att vända på dygnet helt[cute] *väldigt erfaren*


   
SvaraCitera