Aviseringar
Rensa alla

Vad gör man om man är kort?


Paseo

Tickstart:

så ba skrattar du! +_+

nerå som sagt inga problem om man är kort orka bry sig liks


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man slutar ha komplex över sin längd och satsar på annat istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

Det beror på när du kom in i puberteten & om du fortfarande växer. Troligtvis växer du inte mer än några cm till. Tillväxthormon kan sannolikt inte ges längre.

Tycker du ska fundera länge på vad det innebär för dig att leva hela livet med den längden du har nu. Är det det värsta som kan hända? Hur tror du ditt liv kommer se ut om 15 år ifall du fortfarande är samma längd som nu? Katastrof? Försök se det ur ett större perspektiv. Lycka till!

Jag växte mest när jag fyllde 16... Om mitt liv blir katastrof eller inte beror inte på min längd men jag tror min längd kan påverka en del relationer med folk.

OF 5:

man slutar ha komplex över sin längd och satsar på annat istället.

Ja, fast lite svårt när man hela tiden blir dissad när man är så kort. Annars bryr jag mig inte speciellt mycket nu men kommer känna mig som ett fån när jag blir vuxen[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mussolini:

Och nej, osäkerhet över min längd är inget som jag visar utåt...

Vet nån om man kan bli längre efter att man fyllt 17?

Har en bekant till mig som är 20, han är strax under 160cm.. Men han har så jävla bra självförtroende så det nästan går till överdrift, sjukt kaxig & otrevlig om man inte känner honom också..

Detta tänder tjejerna på i hans omgivning kan jag lova! [wink] Längd är givetvis inte allt.. Personlighet är viktigast.. De säger ju att man skall vara sig själv, men ibland kan det vara med stora fördelar att lära sig fejka andra personligheter! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mussolini:

Ja, fast lite svårt när man hela tiden blir dissad när man är så kort. Annars bryr jag mig inte speciellt mycket nu men kommer känna mig som ett fån när jag blir vuxe

gör inget åt det och fortsätt må dåligt över det då om de känns bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker korta killar ar sota! [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mussolini:

Om mitt liv blir katastrof eller inte beror inte på min längd men jag tror min längd kan påverka en del relationer med folk.

Jag förstår hur du menar. Det är lättare att se ut som alla andra än att avvika på något sätt.


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa

hur lång är du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men hur lång är du ens då? Och så svårt är det väl inte med brudar, det är ju bara att skaffa en ännu kortare tjej. Flytta långt upp i Sverige, där finns det gott om korta brudar. Det där med längd-komplex är en svår grej. Jag är tjej och ca 174, har haft svåra komplex förut, men nu orkar jag inte bry mig längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

+ att jag tycker faktiskt det är ganska sexigt med kortare killar. Har haft en pojkvän som var typ 168 kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kkärlek:

Har haft en pojkvän som var typ 168 kanske.


   
SvaraCitera

Man accepterar det.

kkärlek:

att jag tycker faktiskt det är ganska sexigt med kortare killar. Har haft en pojkvän som var typ 168 kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börja spela basket...


   
SvaraCitera
höna

så länge du inte har liten snopp så =)

haha skojaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Finns många korta killar i världen

men icke i sverige

S3ON:

Har en bekant till mig som är 20, han är strax under 160cm.. Men han har så jävla bra självförtroende så det nästan går till överdrift, sjukt kaxig & otrevlig om man inte känner honom också..

men då tror ju folk att man går så bara för att hävda sig för att man är en kortis

enloppa:

Jag tycker korta killar ar sota!

ok "söta" men du vill säkert hellre ligga med dom som inte är korta

höna:

så länge du inte har liten snopp så =)

hahha nej jag är ju svart så[cool]


   
SvaraCitera