Aviseringar
Rensa alla

vad gör ni arbetslösa om dagarna?


Ämnesstartare

Hur får ni till några rutiner i er vardag? För mig kan det värsta vara att inte ha några dagsrutiner. Hur får ni till det? Är det inte jobbigt att vakna upp kl 12 osv? Ser ni något hopp? (obs: detta är ingen tråd för att se ner på någon!! eller kränka)


   
Citera
Ämnesstartare

Zoldierz44:
Hur får ni till några rutiner i er vardag? 

Har inget direkt behov av sådana

Zoldierz44: Är det inte jobbigt att vakna upp kl 12 osv?)

Nej, gillar att sova länge.

Zoldierz44: Ser ni något hopp? 

Nej, men är okej med det.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

De enda rutiner jag har är att oavsett vad försöka lämna sängen senast nio o ta en promenad eller cykla. Något hopp finns inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Definiera arbetslös 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI: nio

morgon eller kväll?


   
SvaraCitera

jag brukar alltid sätta upp nya scheman och mål för att hålla mig igång eller ge vardagen en större mening. målen kan t.ex bestå av:

  • vad jag behöver göra för att få ett jobb
  • lägga in träning
  • vara social, umgås med vänner/familj
  • tid för vila 

osv osv. så skriver jag ner det på ett papper och reflekterar litt'


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Zoldierz44:

morgon eller kväll?

nio är morgon. annars har jag för mig att det kallas tjugoett.


   
SvaraCitera

när ja va arbetslös i 1 år kändes de bra meningslöst, sprang på arbetsförmedlingen o gjorde tester för min adhd som dom tyckte där att vi skulle testa va ja klarade av typ, undrade också varför ja gått 3 års utbildning typ, sen när man satt o kolla på samma sak på datorn för tredje gången samma timme va de de mest värdelösa liv man kunde ha, gick inte upp kl 12 för de va bara värdelöst o bli nattmänniska bara för att man va arbetslös. Hade inga rutiner utan tog dagen som den kom vilket slutade med att man undrade vafan man höll på med. Så till alla er som vill va lediga över 1 år, tänk igenom de noga för de suger om man inte har nåt vettigt o göra.


   
SvaraCitera
Hando

handendärnissen:
när ja va arbetslös i 1 år

Då fick du väl gå på jobbcoaching under den tiden eller?


   
SvaraCitera

Har faktiskt aldrig varit arbetslös. Brukar tom jobba på semesterarna ibland. 


   
SvaraCitera

När jag var arbetslös blev det mycket TV och dator med alldeles för mycket alkohol på helgerna. Avskydde den perioden i mitt liv. Gråter 


   
SvaraCitera
b1son

Daddy Cool:
Har faktiskt aldrig varit arbetslös. Brukar tom jobba på semesterarna ibland. 

hur var det relevant för tråden


   
SvaraCitera

Hando:

Då fick du väl gå på jobbcoaching under den tiden eller?

nope, ja skulle vänta med att söka jobb tills dom va klara med undersökningen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kör runt i en bil på jakt efter para, bensin pengar??? snälla bre tjuvtankade motorer här (=? en vanlig dag för banditen kan la va vakna ringa snacka me polarn kolla lite jobb runt om ligan tankar motorn fixar något att äta ringa morsan sätta mig i ´bilen å dra iväg och göra mina jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag sökte jobb varje dag, ringde runt till vänner, bekanta, gamla lärare osv. Det var inte så kul, men det lönade sig och jag hittade ett jobb till slut för att jag visat framfötterna tidigare.


   
SvaraCitera