Aviseringar
Rensa alla

vad gör ni?


Ämnesstartare

My dreams are her:
Svarar i en meningslös tråd.Galen

den är inte meningslös för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varvar ner efter dagen, um funkar bra att varva ner med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: man kan också skriva artiklar på wikipedia, på tal om att läsa om formatering av wikipediaartiklar

Jag hade faktiskt tänkt att börja skriva artiklar, men då jag är lite av en nörd när det kommer till formatering (både grafiskt, innehållsmässigt, osv.) ville jag läsa på om det först innan jag blir aktiv redigerare. Skriver du själv?

amsi: vad borde du skriva om? brukar du skriva klart en uppgift snabbt precis innan den ska lämnas in?

Ja, brukar vanligtvis lämna det till sista stund, men nu är det ~10 sidor som ska skrivas till på tisdag kväll så känner att jag måste ligga i redan nu om det ska bli bra.

'Borde' egentligen inte skriva om någonting (pga 'borde' är sämst ord). Utan snarare vill jag (och i förlängningen ska jag) skriva om förhållandet mellan den Surrealistiska rörelsen - eller snarare ledaren för denna rörelse (André Breton) - och en teoretiker/författare vid namn Georges Bataille. Framförallt ska jag skriva om hur Bataille vänder sig emot (eller kanske ifrån) Bretons bild av det transcendentala som ideal och hur han sedan lägger fram en idé om ett mer immanent gränsöverskridande som ett bättre alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÄR ENSAM O HAR JÄTTETRÅKIGT =) 
gör inget alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: jag hatar solen knulla dens mamma

Du hade nog trivts i gråa England! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Gråter av ångest.
Typ det.
Tänkt plugga men gav upp det, tar sommar istället.

varför?

Biologen:

Jag hade faktiskt tänkt att börja skriva artiklar, men då jag är lite av en nörd när det kommer till formatering (både grafiskt, innehållsmässigt, osv.) ville jag läsa på om det först innan jag blir aktiv redigerare. Skriver du själv?

Ja, brukar vanligtvis lämna det till sista stund, men nu är det ~10 sidor som ska skrivas till på tisdag kväll så känner att jag måste ligga i redan nu om det ska bli bra.

'Borde' egentligen inte skriva om någonting (pga 'borde' är sämst ord). Utan snarare vill jag (och i förlängningen ska jag) skriva om förhållandet mellan den Surrealistiska rörelsen - eller snarare ledaren för denna rörelse (André Breton) - och en teoretiker/författare vid namn Georges Bataille. Framförallt ska jag skriva om hur Bataille vänder sig emot (eller kanske ifrån) Bretons bild av det transcendentala som ideal och hur han sedan lägger fram en idé om ett mer immanent gränsöverskridande som ett bättre alternativ.

håller med. visste inte hur jag skulle formulera mig. om det är en obligatorisk uppgift vill jag inte använda 'vill', och inte heller 'ska' eftersom det känns som att jag tvingar fram någonting. 
det verkar inte helt dumt att skriva om, önskar att jag hade mer intressanta uppgifter. ska skriva en lång uppsats om hederskultur.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

amsi: varför?

Trodde det skulle vara bättre att plugga än vara sysslolös, men det var väll inte helt så.  Är inte skapt för att plugga tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: håller med. visste inte hur jag skulle formulera mig. om det är en obligatorisk uppgift vill jag inte använda 'vill', och inte heller 'ska' eftersom det känns som att jag tvingar fram någonting.

nu skrev jag faktiskt 'borde' i mitt första inlägg så aaa det r lugnt Rodnar

amsi: önskar att jag hade mer intressanta uppgifter. ska skriva en lång uppsats om hederskultur.

har all info jag behöver (som tur är!)

vad spännande att skriva om hederskultur (och potentiellt väldigt obehagligt). ser du fram emot det? och vad ska du skriva om lite mer exakt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

nu skrev jag faktiskt 'borde' i mitt första inlägg så aaa det r lugnt Rodnar

har all info jag behöver (som tur är!)

vad spännande att skriva om hederskultur (och potentiellt väldigt obehagligt). ser du fram emot det? och vad ska du skriva om lite mer exakt?

bra! (lägger en värdering i detGalen)

har mest lyssnat på dokumentärer för att få höra med erfarenhet prata istället för att låta någon jävla nisse skriva utifrån sitt icke-existerande perspektiv. 
jag ska skriva om några olika fall av hedersmord, berätta hur jag själv hade gjort för att förebygga hedersrelaterat våld, vad män gör för att förebygga hedersvåld, vilka följder könsstympning har, om vissa problem är kulturellt eller religiöst rotade, vad mödomshinnan är och vad som händer om man blir av med den(kommer vara den enda som skriver att den inte existerar), och hur man ställer sig till hedersrelaterade frågor i sverige och andra småsaker.  

det är intressant eftersom det oftast förbises och avdramatiseras, och folk tycker att det är så jävla hemskt, vilket det är, men man behöver inte göra någon jävla analys för att förstå att lärande leder till kunskap som man uppfattar som en sanning om man alltid fått veta att det är rätt utan att ha fått annan kunskap framlagd. 
jag gillar den här uppgiften.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag borde sova!!! Det här är fan det enda sociala nätverk jag har. Och jag är typ beroende nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: jag gillar den här uppgiften.

Ja, det låter verkligen intressant! Och känns som att du har en bra ingång till det hela också Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Ja, det låter verkligen intressant! Och känns som att du har en bra ingång till det hela också Tumme upp

ska ta tag i det i dagarna. det blir den första långa uppsatsen jag skrivit på länge. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: ska ta tag i det i dagarna. det blir den första långa uppsatsen jag skrivit på länge.

kan vara kul att skriva längre arbeten tycker jag. så länge man tar sig tiden att göra det ordentligt, och inte är panikstressad och bara ordbajsar. hur lång ska den vara förresten ??

det är också najs om man kan känna att man skriver någonting som även andra kan ha glädja/nytta av (inte för att det någonsin har hänt mig inom humaniora på högskolan LOL).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen: så länge man tar sig tiden att göra det ordentligt, och inte är panikstressad och bara ordbajsar.

notera också: det här händer mig extremt sällan. tyvärr.


   
SvaraCitera

Jag sitter i mitt rum och har panik ångest över något som jag inte kan göra skit åt. Borde plugga efter som mina betyg sätts nästa fredag, men det går inte eftersom jag inte kan koncentrera mig. Jag skakar as mycket, kall svettas och har klaustrofobi. Tänker bara på hur liten och obetydlig jag är. Fuck anxiety! 


   
SvaraCitera