Aviseringar
Rensa alla

Vad gör ni när ni vill elda upp skolan?


Ämnesstartare

Å.n.g.e.s.t är ordet. Jag är så förbannat trött på allt som har med skolan att göra. Jag har flera prov framför mig och jag vill ju bibehålla betygen jag fått tidigare i kurserna, vore surt att "snubbla på mållinjen" och sumpa det nu när dom snart är klara. Problemet är att jag har noll motivation och att öppna skolböckerna har under hela vårterminen känts förjävligt. Förstår inte riktigt allt dom kommande proven ens handlar om heller, typ samhällskunskap, historia och sånt skit. Väldigt svåra ämnen just nu. Hur hanterar ni stress relaterat till skolan? 


   
Citera
reben

du förlorar väl inte dina  tidigare betyg för att du får lägre nu?
jag gjorde prioriteringslistor, men jag gillade att bocka av saker. var värsta slackern + värsta studet i min gymnasieklass då jag gjorde allt dagen innan, vi hade dock inte särskilt många prov, knappt några alls.

vet inte hur man pluggar till prov 🙁
men ah prioriterar vad som är viktigast, gör schema och försök att plugga på en sak i taget 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
du förlorar väl inte dina  tidigare betyg för att du får lägre nu?
jag gjorde prioriteringslistor, men jag gillade att bocka av saker. var värsta slackern + värsta studet i min gymnasieklass då jag gjorde allt dagen innan, vi hade dock inte särskilt många prov, knappt några alls.

vet inte hur man pluggar till prov 🙁
men ah prioriterar vad som är viktigast, gör schema och försök att plugga på en sak i taget 

Jo, alltså kurserna som inte är slutförda ännu som jag har fått helt OK betyg på tidigare kan ju dras ner otroligt mycket p.g.a. mina kommande resultat... Sämsta betygssystemet, verkligen!


   
SvaraCitera
reben

pojkarutansmink1:

Jo, alltså kurserna som inte är slutförda ännu som jag har fått helt OK betyg på tidigare kan ju dras ner otroligt mycket p.g.a. mina kommande resultat... Sämsta betygssystemet, verkligen!

aha du menar så .. läser som vanligt inte ordentligt ursäkta :/

ah men, 
tyvärr kan jag nog inte säga samma saker som tidigare:
tror viktigaste är att försöka att kunna fokusera på en sak i taget, lättare sagt än gjort jag vet. man får hitta sina egna strategier att ta sig dit, men planering brukar väl vara det vanligaste och mest effektiva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är tyvärr hemma från skolan p.g.a ångest, stress mm men när jag väl var i skolan så hanterade jag det genom att tänka på framtiden. Typ " vill du ha ett bra jobb med mycket pengar som du (antagligen) gillar eller ett skit jobb du avskyr men var det enda du fick för att du inte hade bra betyg" och då får jag ångest och jobbar för att dämpa den. haha ja, så tänkte jag iaf :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skiter i det, stannar hemma och sover mkt pga att jag e ngn annan lyckligare i drömmarna.

Har också svår ångest och stress, hemma pga ångest idag fick en jättejobbig panikattack i morse.


   
SvaraCitera
Yaren

Jag trodde det var en pyroman det rörde sig om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yaren:
Jag trodde det var en pyroman det rörde sig om

snart blir jag en


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar gråta en skvätt, sedan går jag gör och mina läxor. internalisering äger.

har du haft tid att prata med dina lärare om dina betyg och få veta hur de ligger till? finns det tid för extralektioner/pluggtimmar där man kan få hjälp av lärarna i skolan? om du inte förstår materialet ni ska plugga på till provet skulle jag satsa på det. se till att du får en bättre förklaring än den som givits på lektionerna eller i kursböckerna.

vilka kurser är det du känner att du ligger riskabelt mycket efter i? vilka kurser är hanterbara, men ändå stressframkallande? vilka kurser har du lätt att klara så länge du bara gör arbetet?


   
SvaraCitera