Aviseringar
Rensa alla

Vad gör ni vid strömavbrott?


mynona:

Hur? För mig brukar strömavbrott avbryta just detta.

det finns ngt som heter tända ljus. det är typ en klump stearin med snöre i, kräver ej el, hur pra som helst [y]
annars funkar ju ficklampa om man har ngn sådan


   
SvaraCitera

önskar att jag hade en gosig famn att gosa mig in i.

förutom d är det annorlunda att gå ute, när allt är svart.


   
SvaraCitera

mynona:

För mig brukar strömavbrott avbryta just detta.

Är det mitt på dagen funkar det på annars är det bara att tända ett ljus eller något.


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det finns ngt som heter tända ljus. det är typ en klump stearin med snöre i, kräver ej el, hur pra som helst

Ja, de droppar också smält klet på boksidor, textilier och annat i utbyte mot otillräckligt dunkel. Jag anstränger mina ögon så mkt redan att jag blir nojig av att läsa i annat än perfekt belysning.

Blivande_japan:

annars funkar ju ficklampa om man har ngn sådan

Man föresätter sig alltid att skaffa batterier till ficklampor när man behöver dem och de inte funkar, och när de inte behövs är de ute ur sinne ute ur minne [sad]


   
SvaraCitera

tänder ljus och spelar kort


   
SvaraCitera

läser en bok eller spelar spel på ipad.


   
SvaraCitera

var nog ett årtionde sedan jag senast upplevde det, vet inte vad jag skulle göra


   
SvaraCitera

mynona:

Ja, de droppar också smält klet på boksidor, textilier och annat i utbyte mot otillräckligt dunkel. Jag anstränger mina ögon så mkt redan att jag blir nojig av att läsa i annat än perfekt belysning.

har faktiskt aldrig lyckats spilla stearin på annat än golv. föreslår många ljus som får stå stilla och ett visst avstånd mellan bok och ljus

mynona:

Man föresätter sig alltid att skaffa batterier till ficklampor när man behöver dem och de inte funkar, och när de inte behövs är de ute ur sinne ute ur minne

tror jag aldrig varit med om det faktiskt[blush]


   
SvaraCitera

Inte i min stad *högfärdig min*

Nej men, spelar brädspel med familjen för en gångs skull [cute] Eller läser. Eller gör läx- nä.


   
SvaraCitera

Jungman Jansson:

var nog ett årtionde sedan jag senast upplevde det, vet inte vad jag skulle göra

det är inte för sent att förbereda sig!


   
SvaraCitera

Skulle nog sitta här och gnälla lite över det. Men annars läsa om det finns möjlighet till det eller bara ligga i soffan och tänka på livet.


   
SvaraCitera

OF 5:

ser till att tappa upp vatten

Vrf?

ont beror på vilken tid på dygnet och vad jag tänkte göra innan


   
SvaraCitera

isola:

Vrf?

För att strömavbrott här kan påverka vattenverket vilket i sin tur leder till att vattentornet inte får vatten och inom så där en tio-tolv timmar så har vattnet tagit slut.
(Ja jag räknar alltid med att det kommer ta lång tid innan elen är tillbaka.)


   
SvaraCitera

dazed:

detta är väldigt bra aktiviteter även med tillfredsställande eltillgång

agreed


   
SvaraCitera

patrick bateman:

agreed

Helt appropå ingenting: misstänker att du bor i stad med bättre bioutbud - har du sett rum diary än?


   
SvaraCitera