Aviseringar
Rensa alla

Vad göra !?!


Ämnesstartare

Jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv, jag vet ingenting längre.

Snygg inledning, jag vet.

Allt känns väldigt svårt nuförtiden. Det är höst, allting dör- alla känslor också för den delen. Min sommar-romans har t.ex dött (själva kärleken mellan oss- inte killen!), och det känns underbart skönt- men samtidigt känner jag mig väldigt ledsen på grund av det, för nu är man samma gamla ensama amanda igen, the dreamer. Fan vad jag är sorglig.

Min vänskap till mina vänner är riktigt låg, man kan se botten.
Jag har blivit trött på att hela tiden behöva anpassa mig efter dem- låtsas vara intresserade av deras flirtar med de 100 olika killarna (jag hade en som jag var störtförälskad i, men det gick som det gick ju), eller deras intressen.
Jag har först nu börjat inse att det inte finns en jävel som bryr sig vad jag tycker om saker och ting. De bara skrattar och tycker att jag är sååå rolig när jag framför mina åsikter eller berättar om saker jag gjort.
Detta har nu resulterat i vetskapen om att vi är väldigt olika.. har kommmit fram.

Jag har en sann vänn, och gud vad jag uppskattar henne! Mitt bollplank, min enda vänn!
Men nu är det så att jag känner mig deppig runt en sak där också- att jag inte finns där för henne. Att jag kasnke inte visar det stöd hon visar för mig. Men oh dear, jag hoppas hon kan räkna med mig.
Hur vet man sånt? Hur märker man sånt, att man räcker till för en person- att personen ifråga uppskattar en lika mycket som ensjälv uppskattar den? .. inte förrens när det inte är så, i guess.

Sen skolan. Hur fan ska man veta vad man ska bli resten av sitt liv, egentligen? det är omöjligt ju!
Hur tänkte ni? Hur gjorde ni?

Hur gör ni i sånna här situationer , där allt verkligen känns pisst.
Men familjen, vänner, kärleken, skolan ..
jag behöver verkligen tips och råd nu!!

ÄNDRAT 2008-11-24 21:28
Ska bara testa om detta funkerar


   
Citera
Ämnesstartare

Slagsmålsklubben:

Hur gör ni i sånna här situationer , där allt verkligen känns pisst.

Förtränger allt och tränar/spelar/w.e där man inte behöver tänka på annat än det man gör just då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slagsmålsklubben:

Jag har först nu börjat inse att det inte finns en jävel som bryr sig vad jag tycker om saker och ting

Slagsmålsklubben:

Jag har blivit trött på att hela tiden behöva anpassa mig efter dem- låtsas vara intresserade av deras flirtar med de 100 olika killarna, eller deras intressen.

Du tycks bara bli ihop med riktiga egos, och du tycks raggar på helt rätt sätt för att få tag på just dem[confused], låtsas som bara de betyder något, låtsas vara intreserad av alt de gör och säger inte vad du tycker, var ärlig och säj vad DU tycker redan från början[no-no] så att de inte får det som en otrevlig överraskning att deras brud kan tänka för sig själv[shake]

Apropå din vänn så ör det antagligen bäst om du bara är ärlig mot henne och visar dit stöd i alla lägen[y]


   
SvaraCitera

Slagsmålsklubben:

Hur vet man sånt? Hur märker man sånt, att man räcker till för en person- att personen ifråga uppskattar en lika mycket som ensjälv uppskattar den? .. inte förrens när det inte är så, i guess.

Att du tänker på det bevisar saken. Oroar dig du och tänker på det så är jag säker på att du också uppskattar denne person lika mycket som den uppskattar dig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blargy:

Du tycks bara bli ihop med riktiga egos, och du tycks raggar på helt rätt sätt för att få tag på just dem, låtsas som bara de betyder något, låtsas vara intreserad av alt de gör och säger inte vad du tycker, var ärlig och säj vad DU tycker redan från början

Förstår inte ett dugg av du skriver.
Jag är inte riktigt ihop, jag raggar heller inte. Jag ärlig och säger vad jag tycker, men ingen är intresserad utan de bablar på som om de aldrig hört.. inte mycket jag kan göra åt detta.. antar jag. Har lite (väldigt) svårt att skaffa nya vänner osv.

Blargy:

så att de inte får det som en otrevlig överraskning att deras brud kan tänka för sig själv

Jag är ingens brud, herre.. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slagsmålsklubben:

Förstår inte ett dugg av du skriver.

Slagsmålsklubben:

Jag är inte riktigt ihop, jag raggar heller inte. Jag ärlig och säger vad jag tycker, men ingen är intresserad utan de bablar på som om de aldrig hört.. inte mycket jag kan göra åt detta.. antar jag. Har lite (väldigt) svårt att skaffa nya vänner osv

missuppfatta nog hela din situation[blush], så jag ber om ursäkt för det[rolleyes], men det verkar ändå inte som om du umgås i kretsar där väldigt många är väldigt självupptagna, får väl helt enkelt stå ut med dom om du måste, ricktiga vänner som lyssnar växer då inte på träd[no-no], Och att ha lite svårt med att skaffa nya vänner är du då inte ensam om, är väll ingen hejjare på det själv, men det gäller bara att vara sig själv och se vilka som står ut med en[cute]

Slagsmålsklubben:

Jag är ingens brud, herre..

Är väll ingen hejjare på att uttrycka mig skriftligt heller[confused]
men det var lite sarkasm över hur en mycket egoistiska/själviska kille skulle hata att hans tjej helt plötsligt skulle bekymra sig mer om sina egna problem än om hans[ops]

Men whatever, ha ett bra liv[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blargy:

Men whatever, ha ett bra liv

Hehe, okej- då förstår jag.. [wink]
Tack, detsamma. Hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blogg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slagsmålsklubben:

kärleken

Slagsmålsklubben:

sann vänn

fin två fel,dedär existerar inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är så det är, upp o ner, upp o ner. 😮

Ta hand om din vän för sjutton.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kamp:

blogg?

Vadå blogg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slagsmålsklubben:

Vadå blogg?

ja, de låter mer som nåt man skriver i en blogg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kamp:

ja, de låter mer som nåt man skriver i en blogg

Gör det då.


   
SvaraCitera

Dansa
Dansa
Dansa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slagsmålsklubben:

Gör det då.

ja gör de[confused]
jag menar DITT inlägg
men aja, skitsamma


   
SvaraCitera