Aviseringar
Rensa alla

Vad hade du valt?


Ämnesstartare

http://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/fangelse/en-dag-pa-fangelset

Detta verkar väl ej så jävla dumt ändå?? Ser förbannat trevligt ut faktiskt, om jag får säga det själv. Rodnar
Med ett minus kanske, att man ej tillåts gå ut på vinterkvällar och ta en cigg? Fast det är nog olika på olika anstalter liksom. 

140516_KV_NorrT_1193.jpg

Intagna på anstalten Norrtälje. Figuranter, Martin Karlsson, Benjamin Koistinen och Joel Ekström. OBS. Bilden är arrangerad, personerna på bild är inte intagna.

140516_KV_NorrT_0841.jpg

På andra sidan har vi hemlöshet, individer som kämpar som fan för att överleva dygnen.. Särskilt på vintern. Dessa behöver ej nödvändigtvis begå brott, men mycket talar väl för att snatterier sker, moraliskt försvarbart though.  

homeless.jpg

hemlc3b6s.jpg

*visar omtanke för alla hemlösa där ute* 

 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Känner spontant att vi borde flytta över standarden på fängelser till ålderdomshem. Dock skulle det väl inte främja någon rehabilitering men det gör det ju inte nu heller å andra sidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så ser det dock inte ut allmänt och hos alla som sitter inne. Det är som att sitta och säga att socbidrag är lyx pga gratis cash 

minns att jag träffade en på mitt jobb som satt i fängelse i Yemen i två år då hn var papperlös där. Trevliga berättelser,  tror inte man lämnar stället frisk i huvudet. Jag tror dock inte på straff eller dålig miljön i ett fängelse. Förstår ej varför det alltid ska jämföras med hur De Äldre har det. (Hur har de det ens?) Och att man ska eftersträva detta. Usch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka: Så ser det dock inte ut allmänt och hos alla som sitter inne.

De som sitter på livstid har det nog inte riktigt lika fritt, nej. Men om vi snackar svensk standard. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag känner att den där sidan romantiserar fängelserna, gör det mycket finare än vad de är, bilderna typiskt sånna här äckliga propagandabilder

Jag lovar att snubbarna på bilderna inte ens är riktiga intagna utan statister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, inte ens nära. Det där är väldigt lyxigt för att även vara svensk standard. 

S3ON:

De som sitter på livstid har det nog inte riktigt lika fritt, nej. Men om vi snackar svensk standard. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Nej, inte ens nära. Det där är väldigt lyxigt för att även vara svensk standard. 

Det beror på hur pass skötsam man är. TV på rummet, kiosk etc har ju de flesta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Radikal Dubbelagent: Jag lovar att snubbarna på bilderna inte ens är riktiga intagna utan statister.

ja det är väl klart. de visar ju inte riktiga interner heller.

kakakaka: Hur har de det ens?) O

besök ett äldreboende uhuhuh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svenska fängelser är ett skämt. Ren lyxhotellstandard. Tacka vet jag de thailändska fängelserna. Där får fångar den standard de förtjänar.
mobilbilder_054_2.jpg

Och så en bild från hur det ser ut i Kambodja.

DSC_0842.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Nej, inte ens nära. Det där är väldigt lyxigt för att även vara svensk standard. 

Har du någon källa på att det du skriver stämmer? Du nämnde Yemen, Yemen kan ju ej mäta sig med Sverige. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N3794N:
Svenska fängelser är ett skämt. Ren lyxhotellstandard. Tacka vet jag de thailändska fängelserna. Där får fångar den standard de förtjänar.
mobilbilder_054_2.jpg

Och så en bild från hur det ser ut i Kambodja.

DSC_0842.JPG

Tror du att fångarna är mer eller mindre benägna att begå brott när de kommer ut? Blink


   
SvaraCitera
mynona

S3ON:

Tror du att fångarna är mer eller mindre benägna att begå brott när de kommer ut? Blink

De är benägna att inte vilja åka fast. Ingen brottsling planerar att åka fastBlink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tror du att fångarna är mer eller mindre benägna att begå brott när de kommer ut? Blink

Hela grejen är ju att de inte ska komma ut Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ja det är väl klart. de visar ju inte riktiga interner heller.

besök ett äldreboende uhuhuh

Jag har arbetat med äldre som bor på äldreboenden (utanför deras boende dock) och förstår ej vad som åsyftas här. Är det att de får thaimat? (Jimmie åkessons argument) eller? Varför ska något som är väldigt standard anses vara för olyxigt för människor som redan har det så jävla illa? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vara för lyxigt* för de som sitter inne alltså.  Vi kritiserar andra länder för deras inhumanitet men det är ändå något som vi strävar efter i vissa fall.  #Sverige i ett nötskal #hejamedeltidstänkande


   
SvaraCitera