Aviseringar
Rensa alla

Vad hade ni gjort? alkohol


Ämnesstartare

Jag skriver det här inlägget dels för att jag behöver skriva av mig men även söker tips, råd eller bara allmänt stöttande kommentarer. För mår skit över det här. Jag hoppar in direkt. 

Jag dricker ibland, kanske max 5-6 gånger per år. Men jag blir alltid för full och det slutar med att jag aldrig minns hela kvällen. Det jag väl måste se positivt är att jag bara blir kramgo, glad och lycklig. Men dagen efter är ångesten uppe i taket och jag får panikattacker för att jag oroar mig för mycket. 

Igår träffade jag en kille från London, vi båda var packade, jag mest dock. Allt var bra och gick bra, kvällen slutade bra med att vi låg i samma soffa osv. Men dagen efter mår jag skit över det här. Jag vill bara att det ska försvinna. Fick en panikattack igår och bli bara nervös av att tänka på det. 

Vad hade ni gjort i min sits? Är det någon annan som är/har varit i liknande sits? Ska jag sluta dricka alkohol? Och kan någon typ snälla säga något stöttande som lugnar mig? håller på att freaka ur. 


   
Citera

Det är lugnt men du kanske ska försöka dricka mindre när du väl dricker


   
SvaraCitera

Om du vet hur mycket du klarar av så borde du avstå när du vet att snart kommer du blir riktigt packad om du dricker mera. Men försök att avstå drickandet så mycket det går för du tycker det är roligt när du väl har druckit men inte kul dagen efter så är det verkligen värt det?


   
SvaraCitera

Ta varannan vatten! Jag drack väldigt mycket under två års tid där jag varje gång blev väldigt full. Mitt sätt att trappa ner är att dricka mycket vatten under kvällen. Det gör även så att bakfyllan inte blir lika jobbig då en inte blir lika uttorkad. Drick heller inte starkt, vodka, tequila. Jag kan köpa en flaska sours och grogga med, mycket godare och lättare att kontrollera fyllan då. Om någon noterar att du inte dricker, säg att du tänker ta en lugn kväll, eller att du försöker minska på alkoholen osv.

Jag dricker sällan mig full på högtider längre. Som nyår. Umgänge gör väldigt mycket. Jag har tyvärr fått säga upp kontakten med människor som uppmuntrade mina dåliga alkohol vanor. Istället dricker jag med folk vars syfte är att bli lagom lulliga och ha roligt, än redlös full och glömma allt. 

Jag tror att efter ett par bra fyllor kommer ångesten minska. När det inte känns lika utan kontroll och jobbigt längre. 


   
SvaraCitera

sluta drick alkohol


   
SvaraCitera