Aviseringar
Rensa alla

Vad hade SD gjort med den idioten om dem fått makten ?


Ämnesstartare

Kagami:

Wow. Sluta nu. Jag skäms för din skull.

Gör inte de förklara vad som är fel istället om du menar att jag har en skev bild av verkligheten.

Kagami:

Det var antagligen hans poäng.

[tired]


   
SvaraCitera

cannabis:

Gör inte de förklara vad som är fel istället om du menar att jag har en skev bild av verkligheten.

Jag tycker det var riktigt simpelt att förstå, men ok. Jag ska försöka lägga upp det ännu mer simpelt:

Ett argument du använder för att minska rasism är rasistiskt. Du säger att de flesta som begår brott är invandrare(och det stämmer inte, kolla upp statistik. Och då menar jag inte statistik på Sverigedemokraternas hemsida), och att om man kastar ut dem så skulle folk inte vara lika rasistiska. Det är korkat. Det är som att säga att Nazisterna under andra världskriget skulle kasta ut judarna för att då skulle Nazisterna inte vara nazister längre. Det är ologiskt och korkat. Precis som när en rasist säger att man minskar rasismen om man slänger ut "de flesta invandrarna" som enligt han själv är de som begår flest brott. Förstår du nu? Om du inte gör det så ger jag nog upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kagami:

och att om man kastar ut dem så skulle folk inte vara lika rasistiska

Att kasta ut dem som kommer till sverige som gör brott vad är de för fel? tycker du man skall hålla på och dalta med någon som man ger ett finger och dem tar hela handen? jag pratar inte för helvete om att kasta ut hederliga invandrare.

Kagami:

och det stämmer inte, kolla upp statistik

Det står fullt med listor på göteborgs tingsrätt och de är betydligt mera en hälften.

Dessutom Paulo roberto som är även politiker har sagt de .

Kagami:

Precis som när en rasist säger att man minskar rasismen om man slänger ut "de flesta invandrarna"

De är ju du som har fördomar nu, jag har ju sagt hela tiden dem som gör upprepade brott eller grova brott. Men du verkar ju automatiskt anta de är varenda invandrare jag pratar om.

Kagami:

Det är som att säga att Nazisterna under andra världskriget skulle kasta ut judarna för att då skulle Nazisterna inte vara nazister längre.

Du jämnför alltså några som kommer till ett annat land och förstör och blir utkastad för dem inte kan sköta sig med nazismen? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kagami:

Du säger att de flesta som begår brott är invandrare(och det stämmer inte, kolla upp statistik.

Han menar troligtvis att invandrare är överrepresenterade inom brottstatistiken och inte att majoriteten av alla brott begås utav invandrare.


   
SvaraCitera

cannabis:

Vad hade SD gjort med den idioten om dem fått makten tror ni?

SD som sådant hade inte vidtagit några åtgärder mot bara en person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kagami:

Det var antagligen hans poäng.

Skönt att någon förstår. [y]


   
SvaraCitera

cannabis:

De är ju du som har fördomar nu, jag har ju sagt hela tiden dem som gör upprepade brott eller grova brott. Men du verkar ju automatiskt anta de är varenda invandrare jag pratar om.

Men snälla lilla vän... Jag citerade dig. DU skriver att de flesta brotten begås av invandrare. Och det är VÄLDIGT mycket mer svenskfödda i Sverige än det är invandrare. Alltså påstår du att majoriteten av invandrare begår brott.

cannabis:

Du jämnför alltså några som kommer till ett annat land och förstör och blir utkastad för dem inte kan sköta sig med nazismen? [confused]

Wow. Du fattar FORTFARANDE inte poängen. Och som utlovat så ger jag nu upp.

____:

Han menar troligtvis att invandrare är överrepresenterade inom brottstatistiken och inte att majoriteten av alla brott begås utav invandrare.

Då ska han skriva det, och inte att de flesta brotten begås av invandrare.

cannabis:

Att kasta ut dem som kommer till sverige som gör brott vad är de för fel? tycker du man skall hålla på och dalta med någon som man ger ett finger och dem tar hela handen? jag pratar inte för helvete om att kasta ut hederliga invandrare.

Nej, jag tycker också att de som begår brott ska kastas ut. Men det är ditt uttalande och dina resonemang som jag kritiserar. Så det har egentligen ingenting med saken att göra.

cannabis:

Dessutom Paulo roberto som är även politiker har sagt de .

Jaha, ja men dåså! Då måste det ju vara sant.[rolleyes]

Mawns:

Skönt att någon förstår. [y]

Haha, jo. Synd bara att han som summerades upp av det ironiska skämtet inte förstod det. Men jag är väl egentligen inte chockad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

ganska skillnad på en president kandidat och en terrorist som har dödat flera 100 kanske flera 1000. och påstår hela tiden han kommer gå på västvärlden igen.

Hur kan du misslyckas med att se poängen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

De enda som är mer korkade än invandrare är rasister.

Det kom från rätt person, den mest korkade av alla på detta forum [smile]

cannabis:

Vad hade SD gjort med den idioten om dem fått makten tror ni?

Det är polisens arbete. Polisen följer landets lag. Det enda som hänt är att han blivit utvisad och fått ett hårdare straff.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det någon mer än jag som tycker det är dåligt att man blir kallad rasist bara för att man vill förändra invandrarpolitiken. Jag har inget emot invandrare, många av mina kompisar är det. Sen kanske vi ska se över hur många vi tar in för att balansera ekonomin. 245 miljarder går till invandringen varje år. Om man minskade med 50% skulle vi inte behöva sitta på ett sjukhus i 10 timmar för att få hjälp. Visst är det synd om många som kommer och behöver hjälp. Tyvär är det så att vi nte kan hjälpa alla för då blir det inte pengar över till skola, äldre omsorg, sjukvård, polis mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Vad hade SD gjort med den idioten om dem fått makten tror ni?

Troligtvis ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOQER:

Är det någon mer än jag som tycker det är dåligt att man blir kallad rasist bara för att man vill förändra invandrarpolitiken

De är värdelöst då är ju alla länder rasister utan sverige typ då .
För vi tar ju in mest invandrare av alla länder. Vi betalar även onödigt mycket pengar till eu som är värdelöst i min mening.

Och de är inget rasistisk med sd mer än att rasisterna vänder sig till de partiet.


   
SvaraCitera

ASSÅ SLENG UT DDOM ALIHPPA


   
SvaraCitera

oj! det här var ju mycket att reagera på...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Dessutom minskar ju brotten och rasismen.

du är smart


   
SvaraCitera