Aviseringar
Rensa alla

Vad händer???


Ämnesstartare

Jag har ett långdistansförhållande och vi har bestämt att vi ska försöka åka till varandra varannan gång var när det är lov. Nu till påsk så är det min pojkväns tur att komma till mig, men på grund av att han har flera möten då, så kan han inte komma. Vi vill gärna träffas, så han sa till mig att han kunde betala för min biljett om jag kan komma ner till honom istället. Det skulle inte vara några större problem för min del. Jag håller på att ta körkort nu så jag har inte så mycket pengar över för tillfället, men eftersom han erbjöd sig att betala eller iallafall betala det mesta av kostnaden, så skulle det funka att jag åker till honom men nu är det så att han verkar ha ändrat sig plötsligt. Han har inte sagt det rent ut till mig, men han verkar tycka att vi kan vänta tills sommaren med att ses. Han sa att vi klarar ju oss och då kan vi ju dessutom träffas längre eftersom sommarlovet är långt, men jag tycker att det känns väldigt långt tills sommaren nu och jag saknar verkligen honom. Jag vet inte varför han tycks ha ändrat sig. Han är arbetslös och har inte heller så mycket pengar så han kanske plötsligt har blivit snål och inte vill betala min biljett eller vad tror ni? Blev lite besviken på honom faktiskt...Någon som har något tips för hur vi skulle kunna lösa detta på ett bra sätt?


   
Citera
Ämnesstartare

säg: hallå jag vill träffa dig nu, det är 2 månader till sommarlovet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han kanske inte har råd men vågar ej säga det? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

säg: hallå jag vill träffa dig nu, det är 2 månader till sommarlovet

Har jag redan gjort och han säger att han vill träffa mig med, men ändå pratar han bara om att sommarlovet nog är bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victory1993:

Har jag redan gjort och han säger att han vill träffa mig med, men ändå pratar han bara om att sommarlovet nog är bättre.

Nintendo:

Han kanske inte har råd men vågar ej säga det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Han kanske inte har råd men vågar ej säga det?

Nej det tror jag inte. Han brukar säga allting. Han har inte mycket pengar heller eftersom han är arbetslös, men han får något bidrag varje månad så nu har han ju sagt själv att han skulle kunna betala det utan problem men samtidigt så vet jag ju att han vill börja spara till körkortet han också.


   
SvaraCitera

Victory1993:

han verkar tycka att vi kan vänta tills sommaren med att ses

Det du kan göra är ju att fixa ihop egna pengar, betala biljetten själv och åka till honom. Föreslå det, och om han ändå säger att ni ska vänta så kan du nog börja fundera över om hans känslor för dig börjar försvinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victory1993:

Han brukar säga allting

Brukar ja, uppenbarligen så vill han inte berätta varför han inte vill träffas förrän till sommaren? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rådjuret:

Det du kan göra är ju att fixa ihop egna pengar, betala biljetten själv och åka till honom. Föreslå det, och om han ändå säger att ni ska vänta så kan du nog börja fundera över om hans känslor för dig börjar försvinna.

Grejen är ju den att jag har pengar, men inte kan använda dem till andra grejer än till körkortet för tillfället. Jag måste spara dem dit helt enkelt för det går åt så mycket pengar. Jag vet inte hur jag skulle kunna "fixa" mer pengar just nu. Det är nog inte så lätt tyvärr...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Brukar ja, uppenbarligen så vill han inte berätta varför han inte vill träffas förrän till sommaren?

Näe han säger att han tycker att en vecka är lite för lite tid att träffas och att det då vore mycket bättre att träffas till sommaren, men både jag och han har sökt sommarjobb på olika platser så det kanske inte blir att vi kan träffas så mycket ändå.


   
SvaraCitera

Victory1993:

men inte kan använda dem till andra grejer

Nej, men du kan ju bara säga att du betalar för att se hur han reagerar. Säg att du betalar, och om han då säger att du kan komma så är det ju lugnt, men om han ändå vill vänta fast du betalar så är det ju inte pengarna som är anledningen till att ni inte kan ses.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rådjuret:

Nej, men du kan ju bara säga att du betalar för att se hur han reagerar. Säg att du betalar, och om han då säger att du kan komma så är det ju lugnt, men om han ändå vill vänta fast du betalar så är det ju inte pengarna som är anledningen till att ni inte kan ses.

Det är ju i och för sig en bra metod för att liksom testa honom lite, men känns nästan lite elakt mot honom om han skulle säga då att det går bra att jag kommer, eftersom jag inte känner att jag har pengar till det för tillfället...Då skulle jag ju lura honom.


   
SvaraCitera

Victory1993:

Då skulle jag ju lura honom

Jo, men han verkar bete sig skumt och då är det okej [cute] Skulle han säga ja, kan du ju bara ändra dig (som han gjorde när han sa att han skulle betala och sen ångrade sig).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rådjuret:

Jo, men han verkar bete sig skumt och då är det okej Skulle han säga ja, kan du ju bara ändra dig (som han gjorde när han sa att han skulle betala och sen ångrade sig).

Jo jag kan ju iallafall se hur han reagerar för det säger ju faktiskt mycket.


   
SvaraCitera

Victory1993:

Jo jag kan ju iallafall se hur han reagerar för det säger ju faktiskt mycket.

Gör det! Hoppas det går bra [smile]


   
SvaraCitera