Aviseringar
Rensa alla

Vad händer efter döden


Ämnesstartare

Hej hur känns det när man dö
det händer nånting efter döden men vad händer typ


   
Citera

Jadu, lite svårt att svara på.


   
SvaraCitera

man vet ej vad som händer efter döden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur ska vi veta det Tardig


   
SvaraCitera
Cobrak

man blir en kaffeböna mitt ute i ingenstans


   
SvaraCitera

Jag själv tänker att man kommer hamna i något slags tomrum, ingenting kommer att existera. Man undrar dock vad det är för någonting man kommer att se, både vitt och svart är ju någonting. 

Tankarna går bara djupare och djupare, hade dock gillat att bli reinkarnerad enligt buddismens tankar, hade varit lite roligare 🙂


   
SvaraCitera

Du får väl fråga någon som är död


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:
Du får väl fråga någon som är död

Är väl bara att gå till den lokala spå-tanten, de brukar ju ha möjligheten att kommunicera med de döda och övernaturliga Blink


   
SvaraCitera

Jag hoppas på att man har en själ och att man återföds men jag vet ju inte, men när man dör så dör man och man har inget att oroa sig för men ändå, i levande livet vill man ju nog hoppas på ett liv efter detta. 🙂


   
SvaraCitera

som svar på titeln:
din kropp antingen ruttnas i graven eller så blir du kremerad.

Som svar på din fråga under titeln:
Svårt att svara. Men döden är aldrig smärtsam. 


   
SvaraCitera
Zsasz

LimeTheFox: Som svar på din fråga under titeln:
Svårt att svara. Men döden är aldrig smärtsam. 

"Aldrig smärtsam" är väll lite att ta i, men jag gissar på att du menar döden i sig själv och inte allt runt omkring den (som vad kan ha hänt innan man dör, eller vilken effekt den kan ha på andra personer efteråt), och om så är det självklart sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KING16:
Hej hur känns det när man dö
det händer nånting efter döden men vad händer typ

Det beror på vad du själv väljer att tro på, om du tillhör nån officiell religion så ska du väl ha en tydlig påtvingad bild av ett liv efter döden. Men faktum är att ingen vet det för ingen har dött och sen vaknat och berättat för oss. Men det finns olika  filosofiska teorier om det. Det blir intressant då man frågar sig varför vi ens är här? På jorden? Men generellt sätt, finns det inget svar på den här frågan eftersom det varierar beroende på din tro, dina åsikter och uppfattningar. Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Återkommer efter att jag har dött!


   
SvaraCitera
Cobrak

Tomatmacka:
Återkommer efter att jag har dött!

är nästan helt säker på att du kommer bli en tomatmacka i ditt nästa liv


   
SvaraCitera

Vad som händer efter döden är lika okänt som vad som fanns innan The Big Bang. 


   
SvaraCitera