Aviseringar
Rensa alla

Vad händer efter döden


Ämnesstartare

Cobrak:

är nästan helt säker på att du kommer bli en tomatmacka i ditt nästa liv

Åh fan. Jag får hoppas att du inte käkar upp mig då.


   
SvaraCitera

Förhoppningsvis kommer du till himmelen.


   
SvaraCitera

SDniklas: Förhoppningsvis kommer du till himmelen.

Går man efter vår kristendom så lär ju inte det hända förrän på den yttersta dagen och med tanke på att jorden redan är 4,5 miljarder (4500 miljoner) år gammal så kan ju väntan bli lång innan vi hamnar i himmelen.

Men vem har bråttom?  Mycket glad


   
SvaraCitera

Älskar hashtagen dödseriöst 


   
SvaraCitera
Cobrak

Tomatmacka:

Åh fan. Jag får hoppas att du inte käkar upp mig då.

kan inte lova något

:'///


   
SvaraCitera

Livet är en dröm och döden är när vi vaknar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad som händer efter döden är oklart men det finns en hel del som förklarar vad som händer efter döden. Dock rekommenderar jag inte dig att ta självmord för att sedan inte kunna vakna upp till liv igen.


   
SvaraCitera

vincebruh: Vad som händer efter döden är oklart men det finns en hel del som förklarar vad som händer efter döden. Dock rekommenderar jag inte dig att ta självmord för att sedan inte kunna vakna upp till liv igen.

Det finns en film som handlar just om detta. Kommer inte ihåg titeln på filmen men det var några medicinstuderande som i forskningssyfte tog livet av sig, väntade några minuter och sedan körde återupplivning. Dom gjorde det i ett laboratorium där de hade tillgång till all form av återupplivningsutrustning. De började på bara några minuter som döda och testade gång på gång upp till en halvtimma om jag inte minns fel. Dvs de tog livet av sig, väntade tills hjärtat slutat slå och hjärnan slutat arbeta och sedan körde de återupplivning. Återupprepade detta gång på gång med längre och längre tid innan återupplivningen skedde och deras resultat blev både skrämmande... och häpnadsväckande.

Kolla in filmen... hyfsat sevärd. Dock förklarar den inte på längre sikt vad som händer efter döden eftersom troligen tiden stannar eller snarare den upplevda tiden stannar då medvetandet går in i en annan dimension (tid/rum) som vi saknar kunskap om.


   
SvaraCitera

KING16:
Hej hur känns det när man dö
det händer nånting efter döden men vad händer typ

Jag tänker mig att din hjärna är i princip bara elektriska signaler som skapar ett medvetande och när dom inte får sin energi så finns där ingen elektristet och då kan man inte tänka eller göra något och har inget medvetande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker inte berätta 


   
SvaraCitera