Aviseringar
Rensa alla

vad händer i reklampausen?


Ämnesstartare

på direktsända tv-shower (idol, talang, välgörenhetsgalor, osv) med publik, vad händer egentligen under reklamen? känns segt om man bara skulle sitta och glo 6 minuter. någon som vet?


   
Citera
Ämnesstartare

tror faktiskt de har pausunderhållning... Eller någon slags publik-boostade som håller igång dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

tror faktiskt de har pausunderhållning... Eller någon slags publik-boostade som håller igång dem

Hmm, det har jag svårt att tro faktiskt. Det är ju bara ett par minuter.
Varför ska de hålla igång publiken för? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag var på idol en gång så gick alla för att kissa. Det slutade med att jag fick hålla mig i fem timmar eftersom det bara fanns fyra toaletter [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gorgath:

Varför ska de hålla igång publiken för? [rolleyes]

För att de är där för att vara entusiastiska, vore trist om de tappade sugen på några minuter, vilket jag tror att de faktiskt gör. Men som kanske inte framgick ordentligt så vet jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

När jag var på idol en gång så gick alla för att kissa. Det slutade med att jag fick hålla mig i fem timmar eftersom det bara fanns fyra toaletter [sad]

Haha naaw...

standby:

För att de är där för att vara entusiastiska, vore trist om de tappade sugen på några minuter, vilket jag tror att de faktiskt gör. Men som kanske inte framgick ordentligt så vet jag inte.

Äh.. de laddar nog bara om. Programledarna sminkar om sig och så [cute]


   
SvaraCitera

Pausunderhållning.


   
SvaraCitera

Jag kollade på sommarkrysset förra året när det var svinkallt. Det första som hände när kamerorna slogs av var att en gubbe sprang fram med en filt till Gry Forsell som hade en tunn klänning på sig.
Hon skakade som ett litet löv när hon satt där, men det syntes inte alls att hon frös när de filmade. Skitcoolt faktist.

Men det kom fram nån snubbe och drog några skämt, snackade med publiken, talade om för oss att det var bra om vi applåderade även om artisterna på scenen var kassa och så vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De underhåller publiken och vissa går på toaletten.


   
SvaraCitera

ehm
ofta är det typ "när vi säger det här och det här, klappa"
"när jag drar det här skämtet - skratta" osv
men också typ.. lite underhållning för att man inte ska tröttna + chansen att typ sträcka på sig om man sitter länge


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

på direktsända tv-shower (idol, talang, välgörenhetsgalor, osv) med publik, vad händer egentligen under reklamen? känns segt om man bara skulle sitta och glo 6 minuter. någon som vet?

Dom får reklamintäkter, det är vad som händer. Sedan kanske dom förbereder sig lite innan sändningen börjar igen etc men det kan du väll räkna ut själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Dom får reklamintäkter, det är vad som händer. Sedan kanske dom förbereder sig lite innan sändningen börjar igen etc men det kan du väll räkna ut själv?

zomg tänkte mest på program med livepublik. sitter de bara o glor eller händer det nåt?


   
SvaraCitera

Emmelipemmeli:

zomg tänkte mest på program med livepublik. sitter de bara o glor eller händer det nåt?

Inte vet jag, aldrig medverkat i en sådan publik. Fråga någon som har eller dra iväg ett mejl till TV4 eller liknande kanal? Dom brukar svara. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera