Aviseringar
Rensa alla

vad händer med kroppen?


Ämnesstartare

Om man inte äter något på 4-5 timmar, och bara tränar?


   
Citera
Ämnesstartare

Så gör jag dagligen.
Jag antar att kroppen bryts ner. all träning bryter ner kroppen, och maten bygger upp. Ät när du kommer hem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skulle dö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

Så gör jag dagligen.

Vad händer med dig? Har du förlorat mycket vikt eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man blir hungrig. Sumobrottare gör så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Du kommer inte ha så mycket energi att träna med vilket gör det mycket jobbigare.

2. Om du inte äter efter så kommer din kropp inte ha något att bygga upp med vilket resulterar i att kroppen bryts ner och inte byggs upp igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad händer med dig? Har du förlorat mycket vikt eller?

I sjuan åt jag dåligt och red i princip tre timmar om dagen. Jag cyklade nära en mil och gjorde tungt stallarbete. Då var jag tunn. på en dag kasnke jag åt fil och müsli och ett paket nudlar. Min kropp mådde dåligt, men jag tyckte att jag hade skitfin kropp och fortsatte bara. Sen började jag äta mer, och vettigare, eftersom jag börjat få så ont i kroppen och svårt att fokusera. från det att jag började äta ordentligare har jag gått upp 10 kg, men det kan fortfarande dröja 5-6 timmar mellan måltiderna.

Nu, med facit i hand, kan jag ju säga att man inte får en snygg smal kropp av att träna utan att kroppen får bränsle. Vill man ha en snygg kropp ska man äta. Muskler är alltid vackrare än skinn och ben.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmelipemmeli:

upp 10 kg,

*under ett år, med förnuftig träning under olika vuxnas uppsikt jag antar att minst 75% av de 10 kilona är muskler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kroppen bryter väl ner musklerna för att ge näring åt cellandningen, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade ätstörningar, jag åt aldrig de drog ungefär 5 h tills jag åt måltider. Och jag träna i princip hela tiden, utan föda. Och p.ga. fick jag även förstoppning. Och min ämnesomsättning blev kass. Förlorade hungerkänslan. Och så stannade jag också i växten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara en fråga: När exakt ska man äta emellan måltiderna? Hur många timmar innan och efter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

När exakt ska man äta emellan måltiderna? Hur många timmar innan och efter?

Man säger ju att man ska sova åtta timmar om dagen, då har vi 16 timmar kvar. Man ska äta tre huvudmål om dagen och gärna två mellanmål, så fem tillfällen där man äter. Så ca var tredje timme.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Man säger ju att man ska sova åtta timmar om dagen, då har vi 16 timmar kvar. Man ska äta tre huvudmål om dagen och gärna två mellanmål, så fem tillfällen där man äter. Så ca var tredje timme.

Och hur mycket ska man träna då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Och hur mycket ska man träna då?

Jag är ingen träningsexpert så jag vet inte. Men det beror naturligtvis på vad ditt mål med träningen är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Jag är ingen träningsexpert så jag vet inte. Men det beror naturligtvis på vad ditt mål med träningen är.

Jag vet inte, vill bara ha nyttig och bra träning varje dag. Tränar konditionsträning, genom att springa osv. Vill ha hög ämnesomsättning.


   
SvaraCitera