Aviseringar
Rensa alla

Vad händer med min kropp? 🙁


Ämnesstartare

Jag har försökt att gå ner i vikt sen december, och nu har jag börjat märka en massa grejer på kroppen. Vet inte om det hör ihop med "bantningen" eller vad det nu är. Men jag har jämt huvudvärk, magont, sömnproblem, trött, mitt hår lossnar bara jag drar fingrarna genom det, hudutslag, hur mkt hår som helst på mina armar, acne, helt fuckade naglar, sår i hårbotten, näsblod...

Börjar märka dom här sakerna oftare och oftare om det inte är HELA tiden. Är ganska jobbigt... [sad]


   
Citera

   
SvaraCitera

Det har antagligen med att du (vad jag kommer ihåg) har äs?


   
SvaraCitera

Men vafan... förstår du inte att du har vitamin och näringsbrist? Börja ät normalt på en gång!


   
SvaraCitera

novemberbarn:

"bantningen"

Utveckla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det har antagligen med att du (vad jag kommer ihåg) har äs?

Jag har försökt gå ner i vikt, men har de senaste veckorna ätit som en häst. Så NEJ??


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Jag har försökt gå ner i vikt, men har de senaste veckorna ätit som en häst. Så NEJ??

Hur lång är du och vad väger du?


   
SvaraCitera

är du typ... dum el..?

isola:

förstår du inte att du har vitamin och näringsbrist?


   
SvaraCitera

kroppen börjar brytas ned av för lite näring! ät och banta i en hälsosammare takt :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Hur lång är du och vad väger du?

Vikt och längd har inget med äs att göra?


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Vikt och längd har inget med äs att göra?

Om du är ett skellet har du någon form av sjukdom, och dina andra talar talar för äs.


   
SvaraCitera

novemberbarn:

hur mkt hår som helst på mina armar,

typisk grej som anorektiker drabbas av..


   
SvaraCitera

http://sv.wikipedia.org/wiki/Anorexia_nervosa

Steg 1: kolla listan på symptom på länken ovan.

Steg 2: Fundera på om du vill ha det så.

Steg 3: Om du inte vill det, snacka med en dietist eller vän, alternativt läs "Mattillåtet" av Gisela Van Der Stern (finns på bibblan).

Lycka till vännen! [cute]


   
SvaraCitera
time
 time

novemberbarn:

Men jag har jämt huvudvärk, magont, sömnproblem, trött, mitt hår lossnar bara jag drar fingrarna genom det, hudutslag, hur mkt hår som helst på mina armar, acne, helt fuckade naglar, sår i hårbotten, näsblod...

Du har förmodligen gått ner alldeles för mycket. Du skrev att du nu "äter som en häst", menar du då att du verkligen får i dig det rekommenderade dagsintaget och kör på tallriksmodellen så du får i dig alla viktiga vitaminer?

Symptomen du beskrev är nämligen resultat av långvarig och grov svält, så jag skulle rekommendera att du avbryter din diet och söker hjälp hos läkare.


   
SvaraCitera

Det känns lite som att din kropp försöker säga dig att du behöver få i dig fler näringsämnen och att du antagligen äter för lite.
Lyssna på din kropp och skit i att din hjärna säger att du är tjock eller vad den nu hittar på, för hjärnan är hemskt duktig på att luras!


   
SvaraCitera