Aviseringar
Rensa alla

Vad händer med min toalettstol??? Pls help uhuhuhu


Paseo
Ämnesstartare

va ska jag göra :((((


   
Citera
Paseo
Ämnesstartare

jag fattar inte hur man får in videos uhuhuhu men titta å hjälp mig


   
SvaraCitera

Alltså, det kan ju vara så att jag inte har vaknat helt ännu.... Men jag fattar inte.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Gurksallad:
Alltså, det kan ju vara så att jag inte har vaknat helt ännu.... Men jag fattar inte.

jag filmade min toastol så ni kan se va den gör för konstigt

titta å säg va jag ska göra


   
SvaraCitera

Paseo:

jag filmade min toastol så ni kan se va den gör för konstigt

titta å säg va jag ska göra

Droppar och rinner?


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Gurksallad:

Droppar och rinner?

vadå droppar å rinner det är en flod där inne det låter jättehögt jag vaknade av ljudet trodde nån karl stod i mitt badrum å kissade


   
SvaraCitera

Fel på spolanordningen. Antingen, lyft på locket till vattenbehållaren och klura ut det själv. Vill du bara ha slut på droppandet, men ej använda toalett, bör det finnas en avstängninsventil till vattentillförseln på ena sidan långt ner utanför stolen (på rören) som du kan dra åt tills någon annan fixar det. Vet du märket på stolen finns det ritningar på nätet över hur delarna ser ut och ska sitta ihop.
Exempelvis kan det vara gummiventilen längst ner i vattenbehållaren som slitits sönder och därmed rinner allt vatten igenom även fast du inte spolar.
Ha så kul.


   
SvaraCitera

Spola


   
SvaraCitera

Paseo:

vadå droppar å rinner det är en flod där inne det låter jättehögt jag vaknade av ljudet trodde nån karl stod i mitt badrum å kissade

Det kan vara kranen som är paj.


   
SvaraCitera

har du en toaknapp man trycker ner? isf har dne säkert fastnat nere, så peta upp den med nageln typ


   
SvaraCitera

menar spolningsknapp


   
SvaraCitera

Den är vad man på fackspråk brukar kalla för paj.
Proppen till utloppsröret i tanken hamnar inte där den ska, vattnet rinner rakt igenom.

Om du har en toastol där man drar upp knoppen för att spola så brukar det gå bra om man sänker ned knoppen långsamt.

Är det en sån med knapp som trycks ned är det betydligt bökigare.


   
SvaraCitera

Är nog flotören som hamnat fel.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

mrman:
Är nog flotören som hamnat fel.

detta sa pappa också
han va här å muttrade å hummade å tittade på toastolen, passade på att klaga på katten också, sen gick han å sa att det går inte att fixa vi får ringa hyresvärden imorgon.
men jag slog te den riktigt hårt med min egen kraft o så slutade den. problem solved.


   
SvaraCitera

Paseo: men jag slog te den riktigt hårt med min egen kraft o så slutade den. problem solved.

Fan vad bra. Funkar allt nu?


   
SvaraCitera