Aviseringar
Rensa alla

Vad händer nu lixx


Ämnesstartare

Inte fått en riktig läkartid på ett halvår trots tjat - det har kommit saker emellan och läkaren (finns bara en på mottagningen) är knappt tillgänglig.

Hade en telefontid för ett par veckor sedan men blev aldrig uppringd. Gick dit och sa det och som respons säger receptionisten "Ringt tre gånger, inget svar".
Frågade vilken tid han hade ringt, svaret: "15.30"

Blev så djäkla irriterad... Jag skulle bli uppringd klockan 16-17 INTE 15.30. Har det fan uppskrivet på en stor djävla lapp hemma. Vem fan tar fel på 15.30 och 16-17? Är ju inte dum i huvudet (och om det nu är så; då behöver jag akuthjälp eller åtminstone en läkartid så fort som möjligtGalenSoverRullar ögonen)

Hur som helst, grejen är att han inte har ringt mig. Jag har kvar alla samtal som tagits emot och ringts till den dagen som läkaren skulle ringa. Pratade i telefon 12 och ringde någon 18.30. Var hemma däremellan så kan omöjligt ha missat samtalet och om jag hade det så hade det iaf stått att äcklet (han har tidigare skrivit ut fel medicin mot nässelutslag, till mig. Så hade besvären ytterligare 3 månader) hade ringt.

När jag fick veta det här bad jag receptionisten hälsa honom att jag gärna vill ha det bevisat att han ringt, så jag kan förstå om det är mitt eller deras fel. Hon bad mig skriva det i ett brev och när jag väl tog tag i pennan kunde jag inte hejda mig.... Skrev väldigt argt/irriterat och är nu orolig över att de ska känna sig hotade. Skrev bland annat att de inte har mitt förtroende efter allt som hänt, att samtalen registreras och att de måste bevisa att jag blivir uppringd "annars kommer jag gå vidare med det här" eftersom att det inte är OK att behöva vänta ett djävla halvår för att få besöka läkare. De har även fått 2 remisser från akuten...

Min fundering är om de kan typ porta mig därifrån? be mig byta vårdcentral eller att just den läkaren vägrar träffa mig

Ångrar att jag skrev så strängt i brevet till honom men hoppas ni och de förstår min frustration. Han har fan inte ringt 🙁 hur kan man ljuga om sådant? om han ljuger... Hoppas verkligen inte det är så. skrev att det var diskriminering 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

om det är psykvården så måste du ligga på och tjata mycket. det tog över ett år innan jag fick en beständig kontakt. tydligen hade de "glömt bort" mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
om det är psykvården så måste du ligga på och tjata mycket. det tog över ett år innan jag fick en beständig kontakt. tydligen hade de "glömt bort" mig.

Det är inte psykvård, det är vanlig läkare (som jag skrev - skrev vårdcentral).

Men jag har fått en telefontid. Det handlar om att han ljugit om att han ringt, inte om jag kommer få tid eller inte... Var jag otydlig i trådstarten eller? Tyckte jag var väldigt tydlig med vad som hänt & vad jag Oroar mig för


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta: Var jag otydlig i trådstarten eller?

nja

är tungt medicinerad (nåväl) och ville mest lämna ett avtryck


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

nja

är tungt medicinerad (nåväl) och ville mest lämna ett avtryck

:/ förstår
men det här angår inte psykvård eller läkartid

Angår läkare som ljuger och om det är min rätt som patient att kräva bevis på att han hört av sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

halloo ngn som har synpunkter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

🙁 sett 82  ggr, 1 svar
ty um, ty so much


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man ringer och vägrar ge upp förrän man fått en tid antar jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:
man ringer och vägrar ge upp förrän man fått en tid antar jag

Men vad har det med min tråd att göra?
jag vill veta om de kan porta mig därifrån och om jag har rätt till att begära ut bevis på att han har ringt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta: Men vad har det med min tråd att göra?

Läste första meningen och svarade på det

finmatta: jag vill veta om de kan porta mig därifrån och om jag har rätt till att begära ut bevis på att han har ringt

Nej det kan de inte, och gissningsvis får du inga bevis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi: Nej det kan de inte, och gissningsvis får du inga bevis

🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varit med om det där så många gånger. Man måste ringaringaringa och ibland t o m kontakta deras chefer. Sist ba "mm men jag hade semester..." "receptionisten sade att du varit tillbaka i nästan två veckor..." "ja.. eh ja men ja... heh"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Be att få byta läkare eller kontakt annan vårdcentral om det finns någon sådan. 


   
SvaraCitera

är du säker på att de har rätt mobilnummer då? är min första tanke


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Be att få byta läkare eller kontakt annan vårdcentral om det finns någon sådan. 

Tumme upp gjorde
de har tydligen 2 anställda, fått förklarat för mig att det bara finns en anställd... Men skrev meddelande/brev till chefen. Får se hur de blir på måndag, om det finns telefontider

Blivande_japan:
är du säker på att de har rätt mobilnummer då? är min första tanke

Ja, jag var där & pratade med receptionisten så vi gick igenom allt

Var där igår igen, en annan receptionisten sa att läkaren kan ha slagit fel nr


   
SvaraCitera