Aviseringar
Rensa alla

vad händer om jag inte äter ?


time
 time

alex34:

Var kan man hitta en dietist?

Det vore himla skönt om du kunde citera mig istället för att bara skriva, då skulle alla du skriver till lättare se när du vill dem något.

Jag hittade min dietist via BUP då hon ingick i deras fullskaliga ätstörningsteam, men man bör kunna boka in en tid privat också. De finns väl på sjukhuset eller liknande. Kolla på nätet!


   
SvaraCitera
kachin

man blir hungrig


   
SvaraCitera

Ingenting hinner hända på 2 dagar.
Om du vill gå ner i vikt ska du inte börja fasta på en gång för då ställer kroppen in sig på svält och då händer det inte så mycket.


   
SvaraCitera

alex34:

vad händer om jag inte äter ?

Som de står" Vad händer om jag inter äter", jag är typ halv tjock tycker jag , men andra tycker jag e smal , men de är jag inte -.-, tänkte sluta äta för 2 dagar kmr jag bli smal då eller?

Ålder, kön, längd o vikt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Ålder, kön, längd o vikt?

jag är 14 år gamal snart 15, kille ofc, 176 cm lång och väger 73kg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Jag hittade min dietist via BUP då hon ingick i deras fullskaliga ätstörningsteam, men man bör kunna boka in en tid privat också. De finns väl på sjukhuset eller liknande. Kolla på nätet!

Jo fan jag ringde till Ungdomsmottagningen idag, och ska träffa en imorgon så hoppas de blir bättre (y)


   
SvaraCitera

passaro:

det du har tänkt dig skall du skita i.

Ingenting kommer att bli bättre av att du inte äter. Skulle du nu vara överviktig, vilket du antagligen inte är, så ska du röra på dig och äta nyttigt - inte svälta dig.


   
SvaraCitera

Om du inte äter på två dagar så kommer du bli trött och lättirriterad, möjligen även yr. Du kommer väga mindre, eftersom du kommer tappa vätska, och de 300 gram du kanske gör dig av med i faktisk kroppsmassa kommer komma tillbaka snabbt när du äter igen, eftersom du kommer bli hungrigare än vanligt.


   
SvaraCitera

alex34:

jag är 14 år gamal snart 15, kille ofc, 176 cm lång och väger 73kg

Det viktigaste för alla som (tror att de) väger för mycket. Ät rätt dvs ät bra mat. Skippa all skitmat typ hamburgerbarer, pomme, bakelser, chips o läsk.

Ät bra husmanskost. O kanske ännu viktigare - sov inte 8 timmar o sitt fram datorn o mumsa chips o drick cola de övriga 16 timmarna. Utan ut o rör dig. Gå eller jogga, cykla eller åk skidor. Ut o rör dig. Problemet är säkerligen inte att du äter för mycket bra mat utan att du äter för mycket skitmat o rör dig alldeles för lite. [sad]


   
SvaraCitera

suck.
du bryter ner dina muskler, blir korkad och går upp minst allt du gått ner när du slutar svälta. när du inte äter ställer kroppen in sig på svält och tar åt sig allt du äter, så när du väl börjar käka normalt igen så går du upp.


   
SvaraCitera

alex34:

vad händer om jag inte äter ?

alex34:

tänkte sluta äta för 2 dagar kmr jag bli smal då eller?

Nej.. Det tar betydligt längre tid.. När jag har svält ett par gånger har jag märkt lite skillnad på 3-4 dar.. Fast det är inger att rekommendera, man blir yr & sånt!


   
SvaraCitera

pröva ej äta så ser du vad som händer

Dold text: i värsta fall dör du liksom


   
SvaraCitera

alex34:

jag är 14 år gamal snart 15, kille ofc, 176 cm lång och väger 73kg

Jag ser inte att du behöver gå ner i vikt utan mer bygga muskler, du skrev att du hade tränat i 2 månader vad tränar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Gå eller jogga, cykla eller åk skidor. Ut o rör dig. Problemet är säkerligen inte att du äter för mycket bra mat utan att du äter för mycket skitmat o rör dig alldeles för lite.

Jo, fan. Jag gör de men liksom ingen resultat de är vad jag stör mig på!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djwalle:

Jag ser inte att du behöver gå ner i vikt utan mer bygga muskler, du skrev att du hade tränat i 2 månader vad tränar du?

sittaps, armhävningar, jogga,går,simhallen ibland..
sen appsövningar (youtube) , sen styrke träning oxå


   
SvaraCitera